close


罕有品種喜馬拉雅捕鳥(地棲)售價:幼體$900特性:近年才人工繁殖到,是蜘蛛界罕有品種,性格有點兇惡。 

Petbook

蜘蛛達人 一屋養 600隻 蜘蛛

香港極少人把蜘蛛當作寵物,即使在爬蟲界,養蜘蛛的人也不多,全因蜘蛛外形毛茸茸,還帶有毒性,並不討好,但 Patrick卻被牠的外表所吸引,他所詞養的屬「捕鳥蜘蛛」,毒性弱,性格溫馴,適合當寵物。 Patrick現時家中飼養近 600隻蜘蛛,高峰期在家中更飼養超過 900隻,堪稱養蛛達人。

 

訪問當天,記者甫踏進 Patrick家,他即遞上一個飼養箱,內裏有近百隻蜘蛛 BB,眼見百隻蜘蛛湧吓湧吓,場面都幾恐怖,「唔使驚喎,呢啲係我繁殖嘅蜘蛛 BB,唔會咬人㗎。」 Patrick擁有 10年以上飼養蜘蛛經驗,現時家中飼養了近 600隻蜘蛛,約有 40品種,高峰期更達 9百多隻,還自家繁殖,可謂蜘蛛達人。
Patrick所養的蜘蛛全屬「捕鳥蜘蛛」,分為樹棲性和地棲性兩種,在蜘蛛界中屬於巨大品種, size由 5cm至 28cm不等,這類蜘蛛由於會偷吃鳥巢的雛鳥,因此而得名。「好似藍寶石華麗雨林屬樹棲性蜘蛛,善於攀爬;而喜馬拉雅捕鳥等屬地棲性蜘蛛,佢哋攀爬能力冇咁好,所以放佢哋落飼養箱時,要小心啲,唔好畀佢哋跌落地,咁會好容易受傷。」
自小喜愛小動物的 Patrick,貓、狗、蜥蜴及蛇等都飼養過,約於 10年前開始飼養蜘蛛,全因他被蜘蛛毛茸茸外形及獨特顏色所吸引,「當時網上仲未流行爬蟲論壇,即使𠵱家蜘蛛都唔算多人養,我最初只好買書學點養,之後經驗多咗,就自己試吓繁殖,但我仲未滿足,希望收藏更多新品種。我仲癲到每年去伯明翰參觀英國蜘蛛協會搞嘅蜘蛛展,每次去都發現好多新品種,真係好開心。」


蜘蛛腹部有毛,如果遇到危險會射出腹毛抗敵, Patrick說:「都試過俾啲毛噴到,會覺得痕㗎,要即刻走去沖涼。」 

Patrick會在家中繁殖蜘蛛,這些是剛破卵而出的嬰兒蜘蛛,一箱近百隻,看上去有點嚇人。 

第一次養嚇親阿哥

Patrick第一隻養的是圭亞那粉紅趾蜘蛛,於旺角爬蟲店買回來,最初飼養時,曾遭家人反對,「最初瞞住屋企人養,我收埋咗隻蜘蛛喺房,嗰陣同阿哥瞓同一間房,過咗一排俾阿哥發現咗,嚇到佢傻;有一次個飼養箱個蓋唔知點解打開咗,隻蜘蛛走失咗,嚇到阿哥有一排唔敢返房瞓添。雖然屋企人話蜘蛛毛茸茸好核突,但我堅持繼續養,同佢哋解釋多啲,我仲成功繁殖到,佢哋慢慢由驚變咗接受。」
蜘蛛十分易打理,這是 Patrick鍾愛牠的原因之一,「佢哋需要一個潮濕嘅居住環境,只要喺飼養缸放入濕泥就得,如果冬天就加電毯保暖,唔使同佢哋沖涼,一星期只需餵佢哋食一次蟋蟀。」


最具人氣藍寶石華麗雨林(樹棲)售價:幼體$1,000特性:人氣最高的品種,蜘蛛迷必然之選。 

最大隻勃根地巨人食鳥(地棲)售價:幼體$800特性:是全球 3種最大形品種之一,成體長度可達 25cm至 28cm。 

圖為手掌與蜘蛛的比例, Patrick說:「呢隻仲未發育到最大。」 

入門級巴西黑(地棲)售價:幼體$1,000特性:巴西黑名字來自牠純黑外形,性格溫馴,生命力強,易養的品種。 

帶有毒性小心被咬


蜘蛛腹部末端的兩支凸出器官,是噴蜘蛛絲的地方。 

雖然 Patrick說捕鳥蜘蛛性格溫馴,但始終帶毒性,被牠咬一口猶如被蜜蜂針一樣感到刺痛,他飼養蜘蛛多年,也曾被咬過 2次,「養咗蜘蛛 3年後,我第一次俾咬到,嗰次我開咗個蓋餵蜘蛛,誰不知佢標咗出嚟,爬咗上我隻手度,我隨即用手按住佢,但佢受驚咬咗落嚟,我即刻鬆手撥開佢,之後用消毒藥水處理傷口,只感覺到傷口痺痺地,過咗 2、 3個鐘後就冇事啦。其實捕鳥蜘蛛又名寵物蜘蛛,毒性比較弱,俾佢哋咬到嘅人,到現時為止冇出過人命。」
記者見 Patrick可放蜘蛛上手把玩,但他不鼓勵新手這樣做,「新手未熟悉蜘蛛脾性,好容易被咬,唔識冷靜處理,好易喺將蜘蛛撥開時,令到蜘蛛受傷害甚至死亡。其實蜘蛛分很多種類,如果被咬,應立即去睇醫生。」

 

蜘蛛於 1歲後便可分辨性別,雄性蜘蛛腹部較小,腹部上面的兩點(紅圈)距離較小,雌性蜘蛛雄性蜘蛛腹部較大,腹部上面的兩點(紅圈)距離較大。市場上雌性蜘蛛比雄性貴 2、 3倍,因為雌性壽命較長,最多可達 25年,而且體型較大,亦可以繁殖。雄性則只有 3年壽命,且體型較小,所以值錢相對便宜。

騷 goods:養蜘蛛必備

Patrick說飼養蜘蛛好簡單,亦毋須申請任何牌照,只需用飼養缸及濕泥便可,另可買蟋蟀作為糧食。

城市森林 2380 7803


8吋× 8吋× 12吋爬蟲缸$280 

溫度/濕度計:大部分蜘蛛所需溫度 24至 30度,濕度 70至 80%。各$40 


餵食用的蟋蟀。$10約 40隻 

撰文:何倬然
攝影:黃家活、傅新發

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()