close


本身任職 programmer的 Keith,自小熱愛各類球類運動,業餘做籃球教練,因而構思到寫球類戰術 app。 

創業通

籃球戰術 app  NBA教練都 buy

坊間 app多不勝數,要突圍談何容易,然而本身同為 programmer兼籃球教練的 80後 Keith,卻把興趣與專長結合,製作各項球類戰術 app,深受不少球類教練歡迎,連 NBA華盛頓巫師隊也採用,並出現在電影《 Thunderstruck》的情節中,雖然 app每月盈利約 2萬,但公司今年剛得到天使基金的 31萬美金資助,很快便可大展拳腳。

 

由 NBA球星 Kevin Durant(杜蘭特)主演的電影《 Thunderstruck》,有其中一個情節,講述籃球教練拿着戰術板向球員不停講解,但他在筆記板上畫來畫去,愈講愈亂,此時助教拿出一部 iPad,利用一個 app,便可在 iPad上畫上各項戰術,畫面可移動及重設等,非常簡單易明。
這個 app是由 Keith編寫的 Coach's clipboard,「我設計呢個 app,用途同電影講嘅一樣,希望可以畀教練好清楚咁講解到籃球戰術,等球員容易明白,傳統嘅教練畫板實在太唔方便。」
去年年頭,電影公司開拍《 Thunderstruck》前,便致電 Keith取版權,「我當然答應啦,因為係一個好好嘅宣傳途徑。」令 Keith更雀躍的是, NBA華盛頓巫師隊教練也採用了他設計的 app,「平時我哋唔會知有咩客人用緊個 app,但舊年 1月,收到巫師隊教練嘅 email,佢畀意見我,話想加啲新嘅功能入去,嗰時先知佢哋都有用呢個 app,真係好開心。」

自幼熱愛球類運動

除了籃球外, Keith還推出了足球、冰上曲棍球及手球等 14種球類戰術 app。要懂得編寫這麼多球類程式,莫非 Keith全部球類都識打?「係呀,呢 14種球類我都識打,好似足球、籃球等,我仲係校隊。」原來就讀國際學校的 Keith,很熱愛課外活動,每個暑假都會學一種球類。中學後,他往加拿大讀書,畢業後雖然於當地從事 IT工作,但業餘還會到中小學做籃球教練。
09年,正因為工作關係,令他想到編寫這個 app,「我本身做 programmer,寫 app好簡單,原本淨係寫咗個籃球 app,畀自己上堂用,後嚟試吓放上 App Store,賣 0.99美金,又真係有人買,跟住我開始加多啲功能,例如可以轉位、移動等,又有球員系統,可以加入球員名同號碼。」


電影《 Thunderstruck》其中一個情節,球隊教練最初用畫板跟球員分析戰術,但畫得太花球員看不明白,其後助教拿出 iPad顯示 Coach's clipboard,球員一看即明。 

回流香港成立公司

後來 Keith逐步加入其他球類戰術 app,見銷路不錯,於是嘗試創業。「嗰時啱啱結婚,屋企人都叫我諗清楚,但好在有太太支持。」 12年,他便與太太回港發展,並成立公司。「我喺加拿大上網搵資料,知道香港有個數碼港培育計劃,好適合我,一返嚟就申請,花咗 2個月就成功申請到,解決咗 office租金同人工問題。」
Coach's clipboard自 09年推出至今,在 App Store排位一直很高,但 Keith也接過不少投訴,「有啲客要求好高、又想免費、又想樣樣功能齊,成日 send email嚟鬧,好難滿足晒佢哋。」試過因為用戶想像力極大,加入 100個戰術,令 app會變得慢,甚至彈 app,「我花咗 2、 3個月重新整理個 app,去解決呢啲問題。」
Keith會採納有用的意見改良程式,如巫師隊教練希望 app可以接駁到電視,「因為佢哋籃球人員太多,想駁到更衣室嘅電視度,方便啲睇。」今年初,他還推出雲端服務,令 iPad內的資料,可傳送到自己家中電腦,「隊員各自返到屋企,都可以重溫番啲戰術。」


Keith根據客人要求,不停改良程式,如換位、還原等。 

用家可在 app上畫線,顯示球員進攻、防守走位等。 

成功申請天使基金

為了不斷加強系統, Keith要不斷進行研發,因此需要尋找更多資金,今年透過數碼港參加「天使基金」,便成功得到 31萬美金的資助,「搵投資者嘅過程好辛苦,試過不停被拒絕。」在參加基金演講前, Keith專誠修讀了數碼港提供的 32小時課程,改善自己的演講技巧,又有一些專家給予意見,如何包裝公司等。「演講得 40分鐘,要一次過面對 50位投資者,講番自己個 business,真係好緊張,之前一日我仲發燒,好在最後都成功。」
Coach's clipboard於 2年前,已提高價錢,售 1.99美金,所有球類戰術 app累積 20萬人次 download,當中以籃球反應最好,其次為足球。 Coach's clipboard曾在去年 12月和今年 1月,在 iOS、 Mac以及 Android3個不同平台上(美國及加拿大),體育收費程式排第一位,過去 2年於更被 Apple Inc.列為推薦程式之一。


連 NBA華盛頓巫師隊教練 Randy Wittman也有採用 Keith設計的 app。 

客人美國 MARA Basketball救練以前用畫板和筆畫球員走位,好混亂,但用咗 app後好清楚易明,而且啲戰術會有 record,方便日後分析。 

計劃開設網上平台

現時公司月賺 2萬,雖然盈利不算多,但得到基金支持, Keith已有滿腹新計劃。「除咗繼續改良個 app外,我仲想開設一個網上討論平台,類似社交網,分成幾個球類 forum,畀各地嘅教練同球員喺網上分享戰術,交換意見同討論。」
為了達成這個目標, Keith坦言要不斷尋求新資金,像 3月完成採訪後,他便飛往美國矽谷最少 3個月,主動出擊,找新的投資者,看到他如此積極,相信這個社交網,很快便可面世。


Coach's clipboard去年打低逾 200個對手,奪得首屆「亞洲智能手機應用程式大賽」的榮譽大獎,成為大贏家。上圖為 Keith在頒獎禮上分享創業心得。 


Keith租用數碼港的 office,工作得累,便在 office打籃球減壓。

開業成本

租金:$0
製作程式:$20,000
總投資:$20,000

每月收支

租金:$0★
人工:$40,000★( 6人)
雜費:$5,000
營業額:約$65,000
盈利:$20,000
★(數碼港資助)

J Plus
網址: http://www.jpluscorp.com 

數碼港培育計劃


數碼港技術總監 Dr. David舊年 6月,係我哋第一次到矽谷做交流,當係見識同推廣我哋香港嘅公司,今年將會有第二次活動,會去 LA同三藩市,今次會 send參加者嘅企業資料畀當地投資者,希望可以安排到會面。 

計劃為培育不同的科技人才而設,得到計劃資助的企業,分駐場及非駐場兩類,像 Keith便屬駐場公司,在 24個月培育期,可獲值$530,000的支援,包括免費租用辦公室、以及財務津貼,包括實習生薪金開支、市場推廣費用等,而非駐場企業可得$330,000財務津貼。
另外,企業還可得到$30,000的津貼,以支付參與由數碼港舉辦或協辦之活動,每位參加者以$15,000為上限,像去年 10月,數碼港便舉辦為期 10日的活動,約 43人一同出發到矽谷,參觀當地的公司,以及與投資者會面,讓參加者可以到當地交流外,還可了解國際市場情況,甚至可嘗試尋找投資者。
網站: http://www.cyberport.hk 

咩係天使基金?

政府近年為大力推動創新抖技, 2011年推出由香港科技園與香港 4家大學合作創立的「香港天使投資脈絡」(簡稱天使基金, HKBAN),集合擁有高淨值資產的業內資深人士,向初創公司進行高風險投資,發展至今,已協助逾 10家公司取得超過 6千萬元資助。
HKBAN現有逾 50位會員,當中包括個人投資者及企業投資部門代表,基金為投資者及初創公司提供一個有效的配對平台,初創公司需向投資者進行演講,詳述公司背景、業務等,甚至是帶投資者參觀公司等,想辦法引起投資者興趣,吸納更多資金,投資金額由 5萬美金至數十萬不等。
網站: http://www.hkban.org 


撰文:洪芳俠
攝影:傅新發、黃家活
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()