close

面對面

灘叔救地球 鄒凱光

《 Saving Private Ryan》港譯《雷霆救兵》,是史提芬•史匹堡導演、湯•漢斯主演,於 98年上映的經典戰爭電影。
這一天的訪問, 44歲的鄒凱光先後兩次提到這部電影名,說自己是:「 Saving Private Ryan,救得一件得一件。」
第一次,說女人:「女朋友唔縱得,我係教育!我同啲女仔一齊,唔係想剝佢衫,係 Saving Private Ryan,救得一件得一件。」
第二次,是說聽眾:「你唔好睇小我每日做緊嘅嘢,用笑聲化解怨氣,救到一個,即係害少一個,已經功德無量!呢啲叫 Saving Private Ryan,救得一件得一件。」

 

「每日做緊」是指原職編劇、導演、作家的鄒凱光,近年主力投放時間精力的 DJ工作,從林海峰、吳君如的下把,做到現時擁有兩個個人掛帥熱門電台節目,更因為《一八七二遊花園》的成功,引伸出 6月的兩場《灘住吹之齋呵唔鬧》個人 talk show。鄒凱光說,兩場共兩千名買票觀眾,是他的 VIP,這兩晚,要專心服侍班 VIP,用笑聲化解怨氣。
即係咁,鄒凱光的那套理論不是人人認同,不過入得場買得飛的,無疑都是灘叔信眾。學佢話齋,救得一個得一個,當下維港兩岸被怨氣籠罩,這兩晚起碼有兩千人是帶笑入睡的,都算功德無量。

呵呵吓就變咗鬧


6月 13、 14日,將在理工大學賽馬會綜藝館舉行兩場個人 talk show,鄒凱光話內容包保突破電台尺度,平時聽唔到。 

「齋呵唔鬧」本來是一年多前鄒凱光自度,加插在每晚《一八七二遊花園》節目中的特別環節。鄒凱光說,做節目前,總會再三叮囑余迪偉和 Bu兩個拍檔:「記住一定要呵,唔可以爆㗎!一爆就唔好聽㗎啦!」結果呢,每晚聽聽眾電話第一個沉不住氣爆煲喪鬧的永遠是灘叔。
「開頭嗰一年半載,我真係唔知自己做乜,做咩要幫啲 15歲嘅人解決愛情問題?黐膠線㗎!我係放工會揸車走上去大帽山頭嗌㗎,嘩──咁囉……」我質疑主持深宵 phone in節目使唔使抑鬱到咁?鄒凱光即反駁:「你試吓!仲要戴住 headphone、仲要代入佢哋角色喎!」然後嘟起嘴唇、鍊住喉嚨即場示範用 15歲少女聲發聲:「唉喲……係呀,個男仔咁衰呀? 16歲呃你 15歲呀?……要入佢 channel㗎,小姐!直到有一日,同個朋友傾偈,佢話得啱,我哋,某程度係佢大哥哥大姐姐,聽佢講一句,可能成為佢成長中好重要嘅角色。」

 


除咗主演暑假檔喜劇《飛虎出征》外,鄒凱光下半年亦將再做導演,提到戲中拍檔杜汶澤:「我哋冇反面、亦都冇 friend番,從來冇 friend過。」 

朋友一番話,鄒凱光在接下來的主持歲月逐一驗證:「先係有一次,喺商台門口有個女仔,睇住佢鼓起好大勇氣走過嚟,佢話兩年前爸爸遇上不幸,真係唔開心到想死㗎!就係聽咗我節目,覺得人生唔一定要係咁,每日笑吓笑吓,兩年時間回復好晒,想同我講聲多謝。仲有一個,前兩晚之嘛,有個男人打電話入嚟同我講:『鄒凱光,我本來覺得你又鹹濕又猥瑣,好鬼憎你。但係我老婆好鍾意你,成日同我講,你話佢又鹹濕又猥瑣,但係佢每晚帶畀人好多歡樂,老公,不如你試吓聽佢啦……從此以後,我就開始聽你節目、睇你嘅戲。今日係我老婆逝世一周年。』嘩,我當堂講唔到嘢,真係行咗出去直播室喊……你唔好睇小你每日做緊嘅嘢,兩個人已經功德無量呀,起碼我害少兩個喎!從此以後,救得一件得一件,成為我做電台節目最大動力。」

給鬧過的女孩們

儘管一個星期五晚節目,幾乎晚晚都會爆,愈爆聽眾愈愛,鄒凱光還是說, 30歲以後,脾氣收了不少,年輕時一觸即發、一發不可收拾,專揀啲女朋友及的士司機落手。

 


鄒凱光極崇拜好友陳可辛及吳君如:「我哋生小朋友,係話佢知個世界有幾殘酷,但做吳君如同陳可辛個女,係話佢知佢生喺呢個家庭有幾幸運。」《忽然 1周》圖片 

「廿幾三十歲時,我最鍾意當街當巷鬧女朋友,食食吓飯又指住佢咆哮:『係唔係唔想食!係唔係唔想食!!!』好彩以前電話冇得拍片,如果唔係我實係 YouTube點擊出鏡率最高鬧女王,港九新界離島都鬧勻,全港市民都識我:『嘩,乜又係佢呀!』」還有鄒凱光話自己前世欠落的士司機:「以前我係上車前度定㗎,咦……講句咩『 un』住個死人的士佬呢?落車再要加多句:『死人的士佬,抵你一世揸的士呀!』有時就算諗唔到嘢講,打電話去煩佢一日都好㗎……其實鬧贏的士佬有幾型呢?鬧得盡,自己落車都過意唔去,使唔使去到咁盡。你落咗車,俾個的士佬咒足一日,咪又俾負能量跟足一日,自己唔抵囉。我呢幾年少鬧咗的士司機,以前用腦去度點「 un」佢「 un」一日,𠵱家個腦用番去度有用嘢,咪幾好,不過前幾日皮質醇升高,唔小心又衰咗。」
話說較早前電召的士,司機提早到場又不肯多等幾分鐘,等鄒落得街已經不見蹤影,鄒凱光於是火都嚟打去的士台興師問罪:「我嗰日真係低,遇到菩薩,我一味鬧,佢就一句聲都唔出。我中咗計,講咗句:『你唔好×唔出聲呀!』佢先至出聲:『你講粗口呀,咁冇得傾啦!』跟手收咗我線……唔係佢高呀,係我低過佢囉。其實我真係計劃寫一本書,同我鬧過嘅女朋友、其他人講句對唔住。不過未夠吖嘛……係我道行未夠,都係會爆。」

冇同杜汶澤 friend番


二千年,食正《男親女愛》條水,搵黃子華搭梅艷芳拍《男歌女唱》,以為掂硬,結果上畫一個月僅收 127萬票房。《蘋果日報》圖片 

對住女朋友同的士佬極火爆,相對來說,入行 24年的鄒凱光,在行內惹的是非已經算少。繼合作主持《在晴朗的一天出發》激到盧覓雪辭職後;兩年前又曾經因為《 3D肉蒲團》在微博與杜汶澤掀起罵戰。不過呢個世界冇永遠敵人,繼與盧覓雪握手言和後,灘叔最近與杜汶澤又 friend番,合作演出電影《飛虎出征》。
「你千祈唔好話我哋 friend番,我冇同杜汶澤反過面、亦都從來冇 friend過,有嘢做、見多咗,就係咁。我冇乜圈中朋友,夾硬講得一個吳君如,佢對我嚟講係一個恩人,做電台係佢搵我,係佢同我講,冇 step 1就唔會有 step 2。到我開發到電台呢條路,又係佢同我講喺電台咁多年,係時候出番去做戲,唔好脫離本行,佢同陳可辛次次有戲、有飯局都記得搵我。呢行好多人見到你好熱情,但個個都係夾硬 chok個樣出嚟,我好享受同吳君如嘅關係。」

 


鄒凱光歷年電影成績,客串賤男及編劇作品最深入民心,尤其是 98年編劇的《生化壽屍》,絕對是本港 cult片經典。 

在無綫做燈光師出身,然後加入亞視做編劇,再輾轉加入電影業,寫劇本、做導演,鄒凱光說忙完 talk show,就會再次復出影壇,自編自導純正廣東話港產片:「做編劇,係整個電影行業地位最低嘅工種,我奉勸啲人想講理想講性格,千祈唔好入行做編劇;做導演,往往以為掂硬嘅戲,就係會輸。呢個世界無懷才不遇,懷才過遇就有,我以前啲戲唔收得,道理好簡單,就係唔夠好囉。好似《男歌女唱》(梅艷芳和黃子華主演)咁,當年票房低(收 127萬),但係十幾年嚟個個當係經典,有啲美加 fans話嗰邊生活悶,一過年過節就攞出嚟睇,呢啲嘢我已經當賺咗,仲賺得多過票房。」

當年捕魚收穫豐

最後,循例講吓愛情,鄒凱光話,現時閒閒哋有十幾廿個女朋友,成個電話簿全部都是女朋友,年輕的時候已經不相信不奉行一對一的感情關係,現在更甚:「我成日覺得,啲男人有能力可以照顧多幾個女人,點解要一對一?以前晚晚出去蒲,海面海產咁豐富,又冇休漁期,晚晚如是,食得一件係一件,狀態好咪食東星斑;唔係咁掂,嗰晚咪食泥鯭囉……𠵱家係我自己冇呢個癮,所以我話後生真係要玩,壞事做盡。𠵱家我啲關係唔再係肉體行先,女朋友多啫,但係話畀你聽,搞嘢,我好耐冇搞。」
話題再次講到去曾經大鬧過的女朋友們,鄒凱光口講話想寫書向前度們道歉,不過講講吓,又覺得其實是自己打救了前度們:「我成日聽電話都同啲𡃁仔講,女朋友唔可以縱,係要縱,就唔該你縱到去分手、縱到去佢死嗰日為止。唔好為咀佢剝佢衫就幾日,到你搞完人,又覺得縱佢好傻。我啲女朋友,講得嚴重啲,係教育。我脾氣大,好多女朋友係都要遷就我,用咁嘅方法得到我芳心,惡性循環,搞到我脾氣愈嚟愈大。其實我哋分開都唔係淨係我唔着,佢係唔係冇嘢賺呢?都唔係㗎,佢都學到一段關係,唔係一味遷就就得囉。」
專揀啲食得住嘅弱女呼呼喝喝,但是遇着多年女神舒淇就沉默是金驚破壞形象,我問鄒凱光:「你啲前度學到嘅咪就係,下次千祈唔好再搵你啲咁嘅男人囉!」
鄒凱光答:「都可以咁講,不過我唔會話自己係『啲咁嘅男人』。」


鄒凱光說自己一直是母親最擔心的一個:「相士同佢講個仔會撈偏門,阿媽以為係行古惑返嚟日日喊。佢唔係驚我學壞,係覺得我冇用,好快俾人斬死。」 

96年任《百分百感覺》編劇,鄒凱光與鄭秀文合照:「其他女人我冇嘢,但係女神舒淇,我永遠唔會行埋去,費事講嘢唔好笑破壞形象。」 

零污染

說話一輪嘴,與鄒凱光齋 talk個半鐘後,雖然歪理謬論極多,修辭論據亦頗刻薄,不過老老實實,記者和攝影師笑咗幾勻,確係幾歡樂。有關尋開心,鄒凱光說,其實很簡單。
「唔做《晴朗》以後,我再唔睇報紙新聞。我細個住葵盛,下下走過球場就俾啲古惑仔兇。望吓你,佢話望咩望,打你㗎。唔望嗰日,佢又話做咩唔望我?又打。我咁辛苦,由個歪理世界走出嚟,做咩又要走番去嗰個扭曲、靠吹、預先設定立場嘅新聞同網絡世界呢?睇少啲信少啲,就唔會污染自己嘅 timeline。」


撰文:朱小博
攝影:范仲良
髮型: Arthur Poon@Salon Core
化妝: Yen Lai
眼鏡: Visual Culture Optical
形象: Bryan@the Flaming
服裝::CHOCOOLATE
地點提供: FACTORY99

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()