close

 

往事如煙,往事並不如煙,尤其是開始在風風火火之時。
今年入行十年的蕭正楠,02年跟同期兩大樂壇競爭對手麥浚龍(Juno)和余文樂,為新人獎拼過你死我活,從當時被傳媒封為「是非三人組」看來,已知花生殼遍地。
加上他最後以金句「邪不能勝正」自殺式K.O.自己的大好前程,引爆高潮,完全重蹈「剎那光輝不代表永恆」的蔡楓華覆轍。
既然前輩也能一嘗夙願在紅館開騷,蕭正楠亦命不該絕,蟄伏無綫4年至今,先在今月中播畢的《當旺爸爸》中飾演絕種戇男「葉貴」,再緊接在上週播放的《拳王》跟鄭嘉穎爭奪李詩韻,戲分不吃重但穩中求勝。
「以前做歌手浮動性太大,我寧願在TVB默默耕耘,我唔介意你點講我,我低頭耕好自己塊田,你笑我又好,總之我一定會有自己嘅收穫。
可能之前錯過,唔敢畀自己再錯,於是要步步小心,唔想再時間白過。」明明他已往小生之位拾階而上,也怕會意氣風發,再度出事,跟我愈說愈要低調。
「我只希望我拍出嚟嘅嘢,大部分香港人都會睇到囉。
我已經飛躍過,啱啱出道時,仲因為飛得太高,『嘭』一聲跌落嚟。
如果要頒獎畀我,就頒個『最佳爬番起身獎』畀我啦﹗
哈哈,我絕對有資格攞。」走低也好、處高也好,最重要的其實是,莫失莫忘。

別怕失去
失意的人最怕看不透、捨不得、輸不起、放不下。在過往近8年的歲月裏,現年35歲的蕭正楠,上了人生最沉重的一課。始於02年,原名叫蕭錦麟的他簽約大國文化成為歌手,與Juno和余文樂三雄鼎立,力爭新人王之位。不過,居高時的虛榮與得意時的掌聲,只僅得2年左右的光景,04年蕭正楠得敗走北京發展,至4年前南下歸來簽約TVB,重新開始,亦即意味着從低做起。反正跌到低處,怎樣的走也是向上的爬升。
我諗返咗嚟TVB到目前為止,「葉貴」(《當旺爸爸》角色)都算係一個代表作。雖然只係4年幾時間,又唔係拍過好多劇,但我對得住我每一個演嘅角色,因為自己知道機會可一不可再,有時你分咗神而(表現)跌咗5分,真係有人會留意到。


家同以前有好大嘅對比。以前我離開香港嗰時有好多唔好嘅評語,總之我答咩嘢、甚至唔答你都好,都會有好差嘅說話走出嚟,自己都好驚,又會好怕見記者,因為都唔會有好事發生㗎喇。家呢啲點點滴滴就令我重拾番信心。當年自己成日會防備,做咩都唔自在,驚企近啲會被人話「黐相影」,同某啲人熟絡又會話你扮friend、叨人哋光,自己一個企又會話「唔合群」……有時候我會覺得周遭人好在意我嘅一舉一動,可能大家都係食緊一杯雪糕,但總係會有人好明顯留意到我食成點,無論好定壞,都係會咁。……我命運生成係咁,惟有自己執正啲、做好啲。


的而且確,近呢2年自己都明顯感受到演嘅戲分係加重咗,對我們呢批未到一線嘅演員係好好嘅機會。就好似樓價跌緊,自己要識搵靚嘅筍盤去買。其實揀得入演藝圈,都會想可以擔演主角……唔一定要做番歌手,但有時突然俾一首主題曲我唱(《當旺爸爸》主題曲〈從未在意〉),我仲會隆而重之對待件事。我以前太好嘅時候,成日接受唔到自己點解有唔好,點解第1年有咁多資源,家會冇?自己反而從來冇調番轉頭去諗,憑咩要人畀你。如果有一個得十集嘅角色畀我,以前好憤世嘅時候會諗:「唔係嘛?點解唔係我做主角呀?」,但家會識諗點解人哋會畀十集戲分畀你,即係畀緊機會你。我知道觀眾同媒體未必知,但我相信監製會留意到我有用心。我希望建立到一個關係,你對我愈來愈有信心,之後演嘅角色會愈來愈重要。

「雄」到不行
一路上我做嘢都係幸運嘅,譬如以前做壽司學徒時,師傅好錫我,做咗3個月暑期工,已經教我學劏魚,人哋要3、4年先會教你。工作上一直都遇到貴人。當年簽大國文化做歌手,Frankie(前經理人李進,捧紅過鄭秀文、黎明)畀我嘅感覺係,所有事要自己覺得舒服先會做得好,某程度上佢畀咗幾大權力畀我同啲同事去fight。後來去到好多細節位,例如歌詞、揀歌,畀咗(權力)我收唔番喇,我就會直接彈首歌唔得、或者份歌詞唔可以改,改咗我會冇feel之類。


當時我已經冇聽人哋嘅意見,因為我覺得舒服,所以要係咁!譬如有啲節目我會揀唔上,覺得幫助唔到成個career,點解仲要上去?當時我係太鑽牛角尖。第一年我仲enjoy緊,冇諗太多嘢,當時嘅驚喜係一浪接一浪,未開工就已經話會畀錢我去海南島拍音樂特輯,呢啲even連一啲做咗好耐嘅歌手都未必有機會。公司買廣告牌,一個月用幾十萬,又搵星爺(執導拍MV)、梅姐(點評)……當年Frankie已經叫(張)耀榮叔簽定我,幾多年之內幫佢做幾多場紅館演唱會,嗰時我覺得Frankie既然咁講,我就一定做得到,當時我個心已經「雄」晒,「雄」到不得了﹗我仲係新人喎,已經promise我3年內在紅館開兩場演唱會。但當時自己反應唔切,到識反應,已經係我04年要去北京嘅時候。


嗰幾年我要多謝Frankie,佢已經好盡力,even佢曾經鬧到我狗血淋頭,鬧到無地自容,好似我在mini concert唔可以帶動氣氛,鬧我「開個騷得千幾人都應付唔到,第時在紅館仲使旨意你」﹗當時我覺得自己係新人,又冇support,你又唔安排排舞畀我,自己又首首慢歌……自己set咗好多excuse,都冇體諒Frankie使咗好多錢在我身上,但當時自己就將啲壓力轉嫁畀同事囉。其實我諗過,如果從來冇說過「邪不能勝正」呢句說話,家自己都未必會咁開心。因為就算唔係嗰句說話,都一定有一個挫折等緊我;如果再俾我順利落去,我一定會目空一切!其實自己又冇建立過乜嘢成就,「新人王」只係虛名啫,好威咩?都係在十幾個新人選出嚟啫,只不過當年競爭感覺好激烈,媒體又炒作,自己以為好威囉!其實句說話係講畀Frankie聽,被誤會當然會覺得寃枉,但自己真係在席上講過,只係對象同語氣唔係挑釁啫。呢幾年我係咪黑仔呢?如果因為一句說話我從此消失,咁真係黑過墨斗啦,但過咗呢個低潮期,我覺得自己唔同咗,人生反而多咗啲層次。

天堂地獄
對於際遇,我一直覺得係我自己嘅問題,從來冇諗過有冇外面人落order要我事業玩完……我始終信命運囉,個劇本寫好咗要我講嗰句對白,對方聽咗有咩解讀,就有咩解讀啦!之後發生咩事都係整定之餘,亦無可厚非。兩年前(即02年)仲係天之驕子,屋企人都替我好開心,但不到1年時間,我就變咗地獄使者咁,我要接受之餘,佢哋都要接受。我唔識形容當時嘅心情,總之差得好緊要,當時成日匿埋在屋企,要媽咪成日買嘢食上嚟畀我,自己食完之後可能發下吽哣,或者諗住公司打電話畀我會有新希望、新工作。


但當時我已經睇到媒體整個大勢已經係(對我)唔好,背後又會聽到一啲說話,好似有啲廣告商嘅員工會講「搵呢個人代言影衰晒個brand」,慢慢會傳番入耳,但佢對住我係笑緊喎。自己會覺得咩係假呀?好多人可以在你面前同你扮到好friend,但背後講你好多壞話,呢啲人我見唔少﹗我寧願你兜口兜面,好過在背後開弓放暗箭。當時屋企人擔心我都唔敢講,亦唔會在我面前提,但自己睇得出,只要佢哋唔好問工作就得,自己會避開。04年爸爸過身時,啱啱自己要上北京發展,睇住佢一路被鼻咽癌折磨,佢比任何人都堅強,當時我哋成日出入醫院,得呢啲病嘅人唔係要打嗎啡,就係痛到呻吟,而我阿爸係好堅強積極去醫個病。佢就算行動唔方便,但都想睇我多啲,佢會錄低節目、存剪報,儲咗好多在屋企……呢樣亦係我最介懷,後來新聞愈來愈差……我好擔心要佢擔心我,佢已經病得咁重,仲要煩個仔撐唔撐到。呢啲係我最唔想見到,如果只係自己一個人take冇所謂,你哋想寫衰我咪寫囉,但我屋企人都要一齊承受。


我唔可以話搵到幾多百萬畀屋企人,但係我拍嘅劇,媽咪可以在屋企睇到,令佢可以笑呀、喊呀,呢啲都係好無價,亦係我想要嘅嘢。在呢一行,我可以透過呢啲俾佢知道我嘅工作,其實都係一種孝順,你想睇到我嘅事業,呢啲就係我嘅成就。所以《當旺》出街時,我見佢笑到見牙唔見眼,我已經好滿足,仲可以唱埋主題曲喎。我問阿妹聽番阿哥唱歌開唔開心,我見媽咪已經眼濕濕望住阿妹笑。爸爸睇唔到我家嘅發展,當然會可惜,但我知佢會在某個地方睇緊我,我一定會令佢好proud of有呢個仔。

雪雪雪
怕崩口人忌崩口碗,想不到我尚未開口,攝影師哥哥已經身先事卒,跟蕭正楠談起「雪雪雪」,難得他莞爾一笑說:「當年呢個廣告在黃金時段一日播十幾次呀,已經係我個標誌。街坊唔鍾意啫,自己冇咩所謂。」若時間由04年改在今天發生,這個金龍船廣告絕對有潛力獲網民賞賜「10分鐘終極洗腦版」,「『雪雪雪』就係話個蛋糕可以『雪』一聲咁食。廣告商要我着一件飛機衫嘅西裝,好似呂奇咁,我嗰時都冇時間掙扎,因為唔知效果係點,我信公司,公司信我囉,點知被人批評猥褻又核突。」遙想當年也有取笑他的我,也多虧事前經男同事和男編輯左一句「蕭正雪」、右一句「雪雪雪」提醒,才勾起這個集體回憶。所以有些時候,對男人尖酸刻薄的,未必一定是女人。 ####


蕭正楠在《拳王》中飾演李詩韻的初戀情人,後因車禍而半身不遂,還演變成暴力丈夫。有傳蕭苦戀追李2年,並趁拍此劇大獻殷勤。


蕭在《當旺爸爸》中的葉貴(阿Yap)喜愛唱歌,戲中一幕大唱〈舊歡如夢〉,「拍得好開心,以前嘅我一定會有包袱,淨係個頭都接受唔到喇,一定會叫人可唔可以gel番高啲!」


09年蕭正楠在《宮心計》獲監製梅小青起用,但蕭曾因衣領不連戲,差點遭梅棄用,「好彩一場被殺戲,我要垂死反抗,小青姐覺得有戲味先繼續用我。」


02年蕭正楠參加「太陽計劃」舉辦的歌唱比賽奪冠,再經由恩師陳潔靈介紹給經理人李進認識,後來返內地發展避鋒頭,亦是李進的決定。《蘋果日報》圖片


去年年底蕭正楠被安排在《超級巨聲3》踢館,他特意選唱當年在歌唱比賽奪冠的〈傷信〉,更準備了鮮花欲獻給恩師陳潔靈,可惜Miss Chan Chan當晚缺席。


當年蕭正楠、Juno和余文樂鬥得難分難解,今天三人發展各異,「其實冇比較過,大家都未跑完,冇得分高低……大家都做過細路仔,大個咗睇番又唔同。」《壹週刊》圖片


04年蕭往北京發展,與日本男星押尾學合演內地劇《中華小當家》,當時不諳國語的他,最後留京發展4年,更結識新加坡籍舊女友。《蘋果日報》圖片


蕭正楠04年為金龍船拍攝「雪雪凍西餅」廣告,不停嘟嘴唱出「雪雪雪」,連吳君如亦在電台嘲笑猥瑣,8年後金龍船老早結業,蕭生也解凍了。



arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()