close


每次使用液態氮製作雪糕,都會產生出大量煙霧,猶如科學實驗一般, Ronnie當初就是被這效果吸引,興起創業念頭。 

創業通

煙霧瀰漫 分子雪糕新奇吸客

創業有時只是一個念頭, Ronnie在英國試過一杯分子雪糕後,便與女朋友日夜在家研究用液態氮製作雪糕,在 12年回港開設首間 Lab Made分子雪糕專門店,開店首月已達至收支平衡。除了製作方法夠新奇外, Ronnie為了保持水準和研發新口味,自設中央工場,全店更以實驗室為裝修主題,製作雪糕時煙霧瀰漫,帶給客人新鮮感,並一再回頭光顧,每月盈利約有 5萬。

 


採訪當日,店外店內聚滿客人, Ronnie說︰「雖然煙霧效果會引起客人好奇心,但保持質素先係留客之道。」 

採訪當日是下午 5點,記者去到位於大坑的 Lab Made,店內已站滿了客人,每當員工製作雪糕時,便會出現大量煙霧,白色煙霧更會蔓延到店外,就像一場表演,吸引不少客人拿起手機狂拍。
「一般雪糕由雪糕漿凝固成雪糕,要用 15至 30分鐘,而我哋採用-196度嘅液態氮整雪糕,佢無色無味無害,可以喺 30秒內將雪糕漿凝固,令水分子冇時間結成大冰粒,分子雪糕入口比一般雪糕更加幼滑。」 Lab Made售賣全港獨家的分子雪糕,創辦人 Ronnie正與客人解釋用液態氮整分子雪糕的原理。
在 menu上,分子雪糕的口味十分獨特,如凍檸賓乳酪、海鹽焦糖配朱古力薯片及蜂蜜杏仁乳酪等,每杯售價$39至$44。記者試了海鹽焦糖配朱古力薯片味雪糕,口感與普通雪糕無異,更加滑之餘,奶味亦冇咁重,食得出海鹽、焦糖及朱古力等味道,口味十分新奇。
Ronnie笑說:「我哋每日賣 4款口味,每兩個星期會換一次,希望保持新鮮感,今期仲有母親節限定嘅荔枝玫瑰乳酪,每款口味嘅雪糕漿都係由我哋工場整,喺其他地方試唔到。」 Lab Made現時平均日賣 200杯分子雪糕,假日高峰更可賣到 400杯,客人以學生及 OL為主,每月約有 5萬盈利。

英國讀書成創業路

Lab Made於上年 7月開業,創辦人 Ronnie只有 27歲,他的創業路原來有段古。 15歲時讀書不成,被家人送去英國讀書,怎料成績突飛猛進,考入曼徹斯特大學修讀藥劑學,成為正式的藥劑師,月入愈 4萬港元,並認識了同是藥劑師的現任女友 Jenny,可謂事業愛情兩得意,但一次意外的倫敦之旅驅使他回港創業。
「有次同女朋友想返香港旅行,去到倫敦先發覺買錯機票,要滯留喺嗰度,於是改咗行程,喺倫敦搵朋友玩番幾日,朋友帶咗我哋去試一款用液態氮整嘅分子雪糕,見佢整嗰陣出晒煙,味道又唔錯,覺得好新奇,就興起研究嘅諗法,其實我好想返香港發展,見香港冇人賣分子雪糕,就想試吓返香港搞。」
決定創業, Ronnie和 Jenny開始嘗試製作分子雪糕,「我同 Jenny買咗缸液態氮返屋企,每日放工就去研究點整,將啲雪糕漿凝固成雪糕唔難,難在啲味道好難調校,唔係樣樣材料都夾到,好似試過將朱古力奶加忌廉,整出嚟又硬又難食,用咗半年時間試到十幾款味道,就決定返嚟開鋪。」

設中央工場保質素


客人 Serene之前朋友介紹試我嚟試,覺得好好食,雪糕味道好特別,𠵱家不時會過嚟再食,其中流沙奶黃包係我最鍾意嘅味道。 

回港後, Ronnie和 Jenny將多年儲蓄用來創業,斥資百萬開設工場及雪糕店,「想發大嚟搞,諗住第時會開分店,中央工場嚟調校唔同口味嘅雪糕漿,及研發新材料加入雪糕漿,好似將海鹽焦糖朱古力調好嘅雪糕漿,再運去店鋪,味道就可以統一,唔會俾人覺得店與店之間有分別,同時又容易控制水準。工場由 Jenny負責,其實香港嘅租金都好貴,有 3分 1成本用咗喺租金度。」
液態氮是分子雪糕店的賣點,但同讓令 Ronnie煩惱不已,「液態氮喺香港屬於第二類危險品,受政府規管,又冇人試過用佢嚟整雪糕,最初政府認為唔開得,之後我各個部門去問,好似食環署、消防處等,拉鋸咗成年,研究過啲條例,又發現唔到有犯法嘅地方,最終都畀我哋傾掂咗。」
另一難處就是找地方開鋪,「液態氮要由專車運送,部車好大部,窄嘅街泊唔到,支液態氮百幾公斤重,有石級或者樓梯都唔方便搬運,香港好多地方已經唔得,大坑咁啱配合到,加上附近多食肆,好多人食完飯會食甜品,於是決定喺度開業。」

實驗室做主題吸客

開業初期,制服、 logo、鋪頭設計完全由 Ronnie與 Jenny一手包辦,「我哋想用實驗室做主題,員工嘅制服係模仿實驗袍;開放式嘅廚房設計,想畀客人睇到雪糕嘅製造過程,除咗畀到人有做緊科學實驗嘅感覺,都會有新鮮感。」
Lab Made開業首月已達至收支平衡,令 Ronnie感到驚喜,「未開鋪前,我哋有諗過要捱一排,但估唔到鋪頭開業前幾日,已經有傳媒上門約訪問,開業後即吸引到好多人嚟食,變相幫我哋宣傳。但我哋啲材料雪糕漿製作唔切,試過星期五已將六、日嘅貨賣晒,我哋惟有唔做生意,同請多啲人幫手,𠵱家工場加埋鋪頭有成 10個員工幫手。」
除了新鮮感,讓 Lab Made持續受到客人追捧還是要靠質素,「初頭客人可能會俾白色煙霧吸引嚟試吓,但唔好食嘅話冇人會再嚟,質素變得好重要,我會不時試味,睇吓水準有冇差到,而 Jenny就研發新嘅口味。」


上年置地廣場邀請 Lab Made合作,舉辦聖誕節活動,兩個半小時內就派出 6百多杯雪糕, Ronnie笑說︰「唔少人都話好好食,多咗人認識到我哋。」 

Ronnie每天都要從氣瓶中取出液態氮,放入特製的儲蓄器內,方便職員使用。 

接公司客變相宣傳

說到宣傳方面, Ronnie說自己出力並不多,「經傳媒大幅報道後,令唔少人注意到我哋,好似 Landmark、連卡佛及 adidas等公司主動搵我哋合作,叫我哋去搞活動嘅場地派雪糕。本身我哋冇諗過可以咁樣做宣傳,接呢啲 event我哋冇咩錢賺,當可以畀多啲人認識到我哋。」
以為 Ronnie會乘勢急速擴張,他卻說要穩步發展,「唔少人搵過我哋傾合作同做特許經營,但我哋唔想發展得太快,暫時都唔會考慮住,𠵱家嘅成績已經好過預期。希望可以喺年底開第二間分店,最理想嘅位置喺尖沙咀,因為好多遊客,𠵱家仲物色緊鋪頭。」


Ronnie與女朋友 Jenny一同開設 Lab Made,男主外女主內,分工明確。 

話明店面工夫由 Ronnie負責,少不免要搬運貨物。 

15秒製作分子雪糕

 


將預先製好的雪糕漿倒入器皿。 

再將液態氮倒入雪糕漿內,同時經雪糕攪拌機高速攪拌。 

約 15至 30秒後,雪糕漿就會凝固成雪糕,可供客人享用。

海鹽焦糖配朱古力薯片$44味道較濃,帶有少少鹹味,配上還脆口的薯片,衝擊感十足。 

母親節限定:荔枝玫瑰乳酪配士多啤梨$44食落味道清新,淡淡玫瑰味,內有口感十足的士多啤梨粒,可說是炎夏之選。 

 

開業成本
租金︰$360,000(3按 1上)
裝修︰$300,000
設備︰$400,000
總投資︰$1,060,000

每月收支
租金︰$90,000
人工︰$110,000(兩位老闆+10位員工)
雜費︰約$80,000
營業額︰約$330,000
盈利︰約$50,000

 

Lab Made
地址︰大坑布朗街 6號地下
facebook: LabMade

咩叫分子料理?

近年歐美國家流行分子料理,分子雪糕是分子料理的一種,其實分子料理、分子廚藝及分子食物等用語都是譯自 Molecular gastronomy這個詞彙,本是一門科學,是一名法國科學家對不同的烹飪食物方法作出研究,目的是找出如何令食物更加美味。 Ronnie解釋:「後嚟有廚師開始採用呢啲理論嚟整嘢食,採用呢個理論煮嘅食物都叫做分子料理,好似將固體食材變成液體或者氣體、將一款食材嘅樣同味變咗做另一款食材,或者用其他方法去烹調,好似由牛肉整成嘅蛋,由液態氮整雪糕會比傳統方法更加幼滑等。」


撰文:曾志恒
攝影:崔百祥
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()