close


區瑞強將自己的結他分為三類型,第一,是心儀已久或是買不起的;第二,是功能結他,主要是做騷及錄音用;第三是玩票結他,沒有什麼特別作用。

話明係「民歌王子」,結他當然是區瑞強的好拍檔,他的結他藏量超過廿支,當中以木結他為主,不過他唔會齋睇唔用咁嘥,「等如架車擺得耐唔行都死啦,所以我盡量每支都會彈。」而且每支都有段古、幾十年歷史又有,是五十七歲的他最佳拍檔。

買平嘢
區瑞強的結他藏量超過廿支,對一個收藏者來說,數目不算多,不過他說自己並非收藏者,「雖然我一世人都係彈結他,但我唔係collector,有啲人好鍾意結他,乜都買,買嚟收藏、甚至乎trade in,但基本上我所有嘅結他都係有需要先會去買。又或者以前好想有,但而家先至出現,又或者有啲牌子我以前買唔起、係夢寐以求,而家會買番。」由於並非收藏家,所以他的結他價錢都不會太貴,最貴的都是二萬多,「我個concept係唔會玩物喪志,你俾一支一萬蚊同十萬蚊嘅結他我,但我可能揸住支幾百蚊嘅結他都彈得好好聽,音樂講個感覺,就係咁得意,唔係要樣樣玩到貴、玩到靚。」而他的第一支、彈得最多的一支結他,是屬於他哥哥、一支值三十五元的紅棉牌國產出品的結他,「我嗰時係五年班,因為哥哥夾band,佢出咗街就擺咗支結他喺度,枱頭有幾本歌書,你見到佢彈得兩彈,自己咪走去試囉,咦!原來真係可以彈到隻歌個喎!」一邊自學結他,直至中五,他幾經辛苦,才正正式式擁有自己的結他,「嗰陣時係中三,咁我教得結他,都要有個靚靚哋嘅結他㗎!大佬!因為以前我喺尖沙咀讀書,行落嚟加拿芬道,有一間通利琴行,嗰支結他擺咗喺最高嗰格櫃,拉埋、鎖住!好靚喎!我儲錢,兩至三年後,最終買咗,同埋嗰支結他得一支,最驚俾人買咗,係巴西製造,約一千蚊。」

有段古
除此之外,他現在擁有的一支Martin廠出品的結他,原來都有一段古。三十年前,何守信太太陳麗斯讓了一支跟現在這支一模一樣款的結他給他,但就比這支高一級,價錢過萬,後來給當時的寶麗金監製方樹樑借去錄音,但遺留在的士上,區瑞強曾登報尋結他,但最後當然是音訊全無,「佢自己出盡佢能力,買咗支低一個model,即係呢支,平啲賠番俾我,都係靚嘅,呢支都要六、七千啦,到咗而家都係好珍貴。」另外,他亦曾經借過一支限量版結他給鍾鎮濤,結果亦令他非常肉痛,他笑着說:「佢阿媽住喺我樓上,有一日佢嚟我屋企搵我,『喂,Albert我去夾band,聽講你有支限量結他,我想試吓。』咁就借啦,返到嚟就變咗咁(花咗),點解呢?因為我唔用pick囉,佢哋彈band、彈rock,就好鍾意掃,佢唔知㗎,不過而家可以講,或者唔係佢、或者係第二個,但其實結他同書一樣,係唔應該借俾人,我當期時好肉痛,而家算啦,係戰跡嚟。」刮花的表面傷痕,尚算其次,如果儲存不當,音色或外形走樣,這才是重點,特別他所儲的大部分都是木結他,因此保養是極其重要的一環,「我好多擺喺studio,公司要開住冷氣,喺屋企就會擺喺衣帽間,因為我衣帽間都係長年開住冷氣。前排我拎晒啲結他出嚟,見到有啲好慘,因為潮濕,有啲長年冇保養、保養唔到少彈係一個原因,其實越彈得多係越好,如果木嗰啲古典結他係冇得tune,咁就要抆晒啲線,擺佢幾個月,搵啲重嘅嘢責番直佢。」

黑膠收藏
除了結他,黑膠唱片亦是區瑞強另至於他的黑膠碟收藏,只限於自己的唱碟。他由八十年代開始加入香港電台做DJ,直至現在仍有主持節目,多年的DJ生涯,以為他一定藏量驚人,而且應該有很多外邊買不到的白版碟珍藏,殊不知拍攝當日,他帶來的都是自己曾推出的黑膠碟,「以前所有嘅黑膠碟,我幾乎都應該有過,因為唱片公司未賣之前,都會俾一個sample我哋,嗰啲叫派台碟,因為冇design,個面係白色,我哋叫做白版碟。嗰陣時電台可以話係『冇掩雞籠』,後來仲有人專業偷碟,拎出去賣,sample碟,有晒簽名,有錢都買唔到,嗰陣時我做完節目就走,啲碟都『自動蒸發』,未必一定偷,借呀、攞呀,咁我橫掂都唔係由零開始,都儲唔到,咁由佢囉。」區瑞強雖說可惜,但再有機會,他說亦未必收藏,不過最重要、最有紀念價值的,例如第一張唱片《This is Albert Au》、有三十萬銷量的《陌上歸人》等,當然有幾張看門口,因為這都記錄了他與他老拍檔的民歌生涯。 ####


區瑞強推出的第二張英文唱碟《Home coming》,唱片封面的結他是他四十年前第一支付錢買的結他。


中二時,區瑞強在學校拿着同學的結他練習。


區瑞強的第一支古典結他,購自尖沙咀加拿芬道的通利琴行,當時價值一千二百元。


英國結他王Eric Clapton與美國著名品牌Martin合作推出的結他,價值二萬多。


這支Chetatkins型號的Gibson結他是限量版,鍾鎮濤借完夾band後傷痕累累。


學校舉行民歌比賽,身為學校導師的區瑞強(左三)上台表演,同台還有商台DJ盧業媚(左二)。


這就是方樹樑買來補償給Albert的Martin結他,但就比陳麗斯(圓圖)轉讓的那支低一級。


《陌上歸人》是區瑞強第一張中文碟,當年銷量三十萬張,全年銷量第一,「許冠傑都輸埋俾我。」


這就是Albert的首張黑膠唱片。


一直走民歌路線的區瑞強,在八六年時曾短暫脫離民歌手形象。


八三年剛轉唱片公司,去完希臘旅行的他一身健康膚色,唱片封面由葉青霖操刀。


三十年來從無間斷當DJ,但卻沒有收藏任何歌手的黑膠碟,就連自己出過的四十多隻黑膠碟亦沒有儲齊。


二十歲的區瑞強,應許冠傑邀請到澳門演出。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()