close


這一餐宴會,由晚上七時開始,吃至十一時多,大部分賓客未有散去,而是繼續把酒談歡,一枱都是喝不完的紅、白酒。 

大城小品

福臨門豪門夜宴

貴為「富豪飯堂」的福臨門,熟客包括大劉劉鑾雄、糖王郭鶴年及李國寶等,等閒市民好奇從外觀望,過門檻而不入。上週五,這裡舉辦了一場試酒會,邀請熟客捧場;記者直擊整個宴會由準備到圓滿結束的流程,揭開福臨門神秘面紗,大開眼界。正如現已掌管福臨門的第三代徐德強所言:「福臨門淨係賣『招牌』係唔夠,要樓面、經理、同廚房緊密配合,成個流程要好暢順,先可以保持富豪級水準。」

 

這個試酒會,有三十名熟客出席,收費每位二千元,有十道菜,包括蟹肉燴官燕、脆皮燒妙齡乳鴿、及福臨門的招牌菜,鮑汁菜膽鵝掌伴三十頭原隻吉品鮑等。福臨門新請回來的侍酒師 Kurt說,幾星期前已開始度菜式。他指富豪對酒的知識已很豐富,要求又高,故要做到富豪「也要跟他學嘢」才算過關,他說:「要俾到驚喜嘅感覺佢哋。今次我用 Burgundy嘅 Chablis配蟹肉燴官燕,隻酒有礦物質嘅味道,襯甲殼海產,帶番啲鮮味;我又試用 Burgundy嘅紅酒配釀焗鮮蟹蓋,因為隻酒單寧酸無咁重,唔會影響蟹肉質感。」
為了這個宴會,他們專誠添置一批新酒杯:「 Burgundy嘅紅酒比較內斂,要窄身啲,谷番啲味出嚟。」宴會當日下午四時, Kurt和另兩個同事,預足時間抹酒杯,燈光下每隻杯通透得一啲塵都無,遑論指模。連放酒杯上枱也講究, Kurt邊放邊說:「唔想酒杯同酒杯之間的距離太逼。」有員工笑說:「我哋要搵把尺度㗎!」


福臨門爭奪股權一事已塵埃落定,由五哥徐沛鈞一方接掌,他們亦隨即拆去正門上舊有的「福」字牌,換上新招牌。 

福臨門試酒會,共十道菜、配六款酒,收費每位二千元。 

手吊四分鐘炸乳鴿

大廚接到菜單,首要揀做招牌菜的食材鮑魚,並早幾天開始發鮑魚。當日為招呼這三十位貴客,十多個廚房師傅已就位。如要用手「吊炸」的脆皮燒乳鴿。一般燒乳鴿,酒樓會放進油中炸熟;但福臨門的師傅,會用左手拿着勾起的乳鴒,右手就不斷淋滾油,如是者四分鐘不放手,只為令乳鴿脆得來「無咁油」。大廚強哥說:「其他酒家放落鑊,一次炸幾多隻都得;我哋手吊炸,講耐性,一個人最多吊住十隻嚟炸,今晚近三十個客,就要預備三個人手一齊炸。」
下午五時多,廚房開始繁忙,四、五個廚師圍在一起,密密釀蟹蓋、包荷葉飯;開席前一小時,大廚就要到魚缸揀石斑弄「油泡石斑球」;原來為了保持海鮮生猛,福臨門的魚缸前有個重要角色──「魚王」明叔。他笑說:「我坐喺度好得閒。」明叔只有一個責任,就是坐在魚缸前監測缸內溫度,及在供應商送貨時做 QC,免得有病魚入侵魚缸影響其他魚。大廚強哥插嘴:「有佢喺度,啲魚嘅死亡率低好多㗎!」除了鮑參翅肚,強哥說即使一份普通菜式,他們亦做得比人精細,如上湯浸莧菜,「一斤菜,我哋揀剩最嫩嗰七、八兩,上湯用金華火腿同老雞去煲,每日煲足八個鐘先用㗎。」這個雞湯是福臨門大部分菜的精髓,由於講手功,香港及九龍福臨門,各有四、五十個師傅坐鎮。


酒席開始前,兩名員工專責把枱上百多隻酒杯抹得晶瑩剔透。 

約下午五時,部分廚師已開始就位,包好荷葉飯及釀蟹蓋。 

福臨門的脆皮燒乳鴿乃為「吊炸」,外層脆而不油,但做法考廚師臂力。

經理保哥 富豪至愛

宴會接近開始,樓面經理保哥出場,他說:「廚房唔知出面情況,我哋要話俾佢哋知邊個嚟咗,客人愛乜嘢口味,並控制上菜速度。」整晚,保哥就在廚房、樓面出出入入。其他員工亦作最後準備,記者見他們即使盛毛巾的碟,亦反覆抹了七、八次,至一塵不染。
六十五歲的保哥,在福臨門打工三十多年,經常笑容滿面的他,猶如一本活字典,總能跟客人搭得上嘴。據知,俞琤及何佐芝到九龍福臨門,都愛找他寫菜。問他湊客絕招,他說:「識執生,睇眉頭眼額,客人想食小菜,就唔好夾硬 sell貴嘢。」說來抽象,剛巧當晚坐擁百億身家的「工廈大王」楊國佳來食飯,點了例湯後,保哥就上前去,「楊生,淨係要例湯,寫個蟶子好唔好?」楊國佳皺眉,「唔好。」保哥:「蟶子唔好食?」楊國佳:「無胃口,同我寫個鹹酸菜炒魚鬆。」保哥也再沒有推介海鮮,而是改寫豆腐及雲吞麵,楊國佳照單全收。最後,保哥欲叫楊國佳買糉,怎料楊說:「你送俾我就要﹗」保哥亦甚懂打圓場:「端午節未到,你到時再來食飯我一定送。」


夜宴正式開始, Kurt(站立左一)與來自法國的酒莊負責人(站立左二),大講紅、白酒配中菜之道,貴客們都十分留心。 

今次菜單中,有鮑汁菜膽鵝掌伴三十頭鮑魚,是福臨門招牌菜之一。 

楊國佳(右)那天胃口不佳,保哥(左)知悉後為他寫了蝦膠釀豆腐和一碗雲吞麵。

追貼富豪要求

楊國佳指由細跟父親來吃到大,已成習慣,不過就讚他們的確貨真價實,他指着面前的生魚西洋菜湯的「湯渣」說:「啲渣足料到食唔晒,我一陣拎返屋企,可以再煲多次。」他又以「實用面積」來比喻這裡的鮑參翅肚,「你要十六兩,好多地方係指發咗之後嗰十六兩,福臨門係發之前有十六兩,咪好似買樓建築同實用面積嘅分別。」
福臨門的準備及日常待客功夫,日積月累就成為「招牌」;是日晚宴開始,侍酒師及一名從法國來的酒莊負責人,向客人介紹不同餐酒。經營玩具廠的客人 Michael,是福臨門的熟客,一向喜歡飲紅酒,他吃罷前菜六小碟後,說:「來福臨門食鮑參翅肚,預咗好味,反而我鍾意呢個千層峰,啲豬耳無話咬落去一嚿嚿骨,呢啲小菜反而睇到廚師功夫。」
見眾人開懷暢飲,第三代徐德強亦鬆一口氣,他說要客人世代幫襯,愈來愈難:「近年香港人好識飲識食,我哋唔只出品要好,每個客要求都唔一樣,我哋無論前線同廚房都要溝通得好,客人先有 personalized嘅感受!」


魚王明叔曾在福臨門任職樓面,二十多年前開始轉做魚王,每日工作就是看着魚缸裡的魚是否夠生猛。 

福臨門的酒櫃,放有大量富豪珍藏的美酒;這是信和主席黃志祥存放的八九年 Chateau Le Gay。 

九龍福臨門大廚強哥,外表粗豪,但上菜時細心地把食物排得整整齊齊,務求色香味俱全。 

宴會圓滿結束,徐德強(右)與侍酒師 Kurt(中)這才鬆一口氣,與客人舉杯暢飲。 

撰文:梁佩均
攝影:張國慶

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()