插圖︰祝健中

壹路向北

兩會開鑼 豪花過億

2013年02月28日 ~~ 第1199期 香港《壹周刊》

下個禮拜日(三月三日)就係一年一度嘅中共政壇焦點——全國人大政協會議(簡稱兩會)揭幕。今年兩會重點關注嘅,當然係習近平李克強正式登基,分別做國家主席和總理。除此之外,另一睇頭就係港澳事務揸弗人揭盅,外界熱傳做唔到政治局常委嘅組織部前部長李源潮,或會做國家副主席兼中央港澳工作協調小組副組長。至於香港代表、有望出任政協常委唐英年,會唔會喺兩會再爆金句,都係記者重點追訪。

另一方面,同樣飲恨政治局常委嘅廣東前省委書記汪洋,好大機會爬上副總理一職。汪洋同李源潮都同習近平關係密切,被喻為「改革派」,兩人舊年十八大入常冇影,今次有望 V形反彈。
兩會年年都開,但係究竟要花費幾多錢,官方從來都無公布金額。記者根據網上資料估算,發現開兩會閒閒哋要使過億人仔。
兩會委員差唔多有五千人,按過往慣例,每三個人大政協委員,就有一個隨行人員(例如秘書、保安等),即參與兩會嘅總人數逾六千五百人。兩會長達兩週,估算包括以下使費(見表):
嘩,呢條億元數,如果用深圳最低工資月薪一千六百蚊人仔去計,相等於一百個農民工唔食唔用,打五十幾年工,先賺得到。
中共文山會海嘅作風人盡皆知,上個禮拜新華社就引述一名沿海省份廳局官員話,一年要開一千零六十八個會,平均一日開三個會。不過,即將登基嘅習總,近日多番提及要節約反浪費,唔知今年大家會唔會識做慳啲使?咁真係要放長雙眼睇。


下個禮拜,習近平(後)接胡錦濤(左)棒,正式登基做主席。焦點之一,係欽點習總、身體漸差嘅江澤民(右)會唔會現身。(路透社圖片)


唔知呢班兩會禮儀小姐嘅人工高唔高呢?之前廣州動物園請飼養員都要考馬克思主義,睇怕佢哋都難逃政治考試。(法新社圖片)

包尾球隊失贊助企火車返歸


新疆全運會足球隊窮到要企五十四個鐘火車返歸,同車粉絲睇到眼火爆,喺微博公諸於世,網民鬧爆新疆足協無恥。(網上圖片)

上個禮拜五(二月廿二日),名不經傳嘅新疆足球隊,結束南下廣東清遠嘅冬訓,返大本營烏魯木齊。點知撞正春運,冇一早買定飛機票得番頭等有位,球隊老闆新疆足協縮骨唔捨得俾錢,結果要成隊廿七名球員、領隊、助教、廚師,全部人坐火車返歸。
唔係,應該話「企」火車至真,事關新疆足協聲稱只買到八張硬臥,其餘都係企位飛(企位和硬臥同價,四百二十三蚊人仔),唯有廿幾人輪流坐,其餘時間唔係去廁所就唯有企,連地下都無位坐。全程五十四個鐘、四千五百幾公里路程,都咪話唔難頂,仲要車上餐餐捱康師傅杯麵。「我徹底受夠了,真是有苦難言啊!多少都是眼淚,只想說的全運會操蛋去吧!」一名球員喺微博爆粗呻道。
有新疆隊粉絲將球員慘況放上微博,網民圍攻鬧爆新疆足協,仲踢爆話領導一早就坐飛機返歸。新疆足協解釋,要球隊逼火車係因為贊助商停咗泵水,冇錢買頭等機票。新疆隊喺過去兩屆全運會小組賽,對住其他省隊都輸清光、即全國排行包尾,可見新疆隊有幾「掂」啦。 

沙士十年男人最痛


沙士十年再勾起香港人傷痛,當年內地疫情更嚴峻,全國有五千三百多人感染、三百四十八人死亡。記者在農曆新年北上探訪北京沙士康復者兼維權老人方渤, 㩒咗好耐門鐘都無人應,明明聽到屋內有腳步聲,五分鐘後方渤終於開門,佢一開口講「你好」,口氣仲有朕隔夜啤酒同飯餸味。
坐低請記者飲杯茶,方渤吸口煙就流眼淚:「這麼多年,真的,我一直想她……忘不了!十年,還是做不到,尤其到過年,有時候真的度日如年。」說的是因沙士離世的妻子。
方渤今年六十一歲,佢擤住鼻涕講,文化大革命期間佢同老婆喺黑龍江相識,七五年結婚後生咗兩個女,退休前佢喺郵局做廚師,生活唔算富裕但係三餐溫飽,沙士前仲將全屋裝修,以為可以安享晚年。
點知,十年前嘅三月,姨仔嚟北京玩時染上感冒,當局起初話無疫症,方渤於是同老婆去醫院探病,跟住就一齊中招,之後連埋兩個女同親戚,全家九人通通感染。老婆由發病到死嗰日,方渤都無機會見她最後一面,因當局怕病菌傳播,最後更嗱嗱聲落葬,這成為他一生人中的「男人最痛」。
疫情過後,沙士成為官方禁忌,方渤同幾十個病友無懼打壓,全力幫後遺症患者維權上訪,仲寫過信俾當時做北京市長嘅王岐山,成功幫過百人(包括方渤自己)向政府爭取每年發放八千元生活補助。方渤話,正考慮組織民眾控告 衞生部,要求交出目前下落不明、來自全國各地的二億三千萬人仔捐款。
方渤話,因為沙士而家周身病痛,骨枯要做手術,仲有免疫力下降、全身肌肉痛等。不過,點痛都唔夠痛失親人痛。「傷痛,我們通過治療,還承受得住,但是心痛,扛不住。」(時事組) 

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()