close



面對面

歌星仔之王 小肥徐智勇

2012年12月12日 ~~ 第290期 Face

30歲才出道, 30歲時唱紅〈寵物〉,今年 36歲的小肥(徐智勇)食住〈寵物〉個老本食足六年,總算等到另「一首歌」。

新歌〈一首歌〉,短短兩個月唱到街知巷聞變四台冠軍,簡單一個道理,正是首歌有血有淚有故事:這圈子,有多少人像小肥一樣,有功力有態度卻遲遲冇得發圍,欠的正是一首歌。

終於等到這首歌,經理人黃柏高教他着貴啲、說話穩重啲、走出來有台型啲,親自跑電台打關係搞祝捷會;填詞人火火語重心長,叫他從此以後不要再心甘情願坐在頒獎禮觀眾席,要有想上台拿獎的爭勝心……
別人想推他做 K歌之王,偏偏小肥咧嘴傻笑說不急:「我喺澳門出世澳門長大,啲性格十足澳門人,我一啲都唔覺得前幾年有幾難捱,亦冇真係咁想紅,逍遙啲唔好咩?
爭名逐利好快老㗎,所以人人都話我唔似 36歲囉!」

K歌之王自有 K歌之王的風光,小肥說,其實歌星仔,亦有做歌星仔的樂趣。

傻人有傻福


小肥原名徐智勇,父母是香港人,兩個姐姐亦在香港出世。七十年代因為一個工作機會舉家遷至澳門,小肥因此在澳門出世,同時擁有港澳兩地戶籍。小肥說,澳門人純樸簡單,十八歲,才第一次被朋友拉去卡拉 OK,人生第一次當着別人的面唱〈李香蘭〉。
「我細個好毒㗎!冇朋友、唔出街,最大興趣就係唱歌同畫漫畫。不過唱親都要等全屋啲人走晒,一路唱仲要一路聽住啲門聲,有人返嚟嗱嗱聲入房扮冇嘢。漫畫,我自編自畫咗好多集,諗住有一日出書㗎。其實畫埋啲山寨《龍珠》,𠵱家絕對唔好意思攞畀人睇。不過因為畫漫畫,我識咗改變我一生嘅朋友——小霖。」
小霖(鍾楚霖)是小肥在澳門名牌男校粵華中學的同學,不只帶小肥第一次唱 K、第一次參加歌唱比賽,還與小肥一齊報班讀聲樂、合組男聲組合「 C Plus」,甚至合組製作公司「棋人娛樂」,更與黃柏高牽線簽約,一手一腳鋪出小肥的歌星路:「我份人冇生意頭腦又冇乜人生大計,傻更更冇殺傷力,唔知係唔係因為咁,反而遇到好多貴人同機遇,呢啲係唔係傻人有傻福呢?」
小肥與小霖,一個肥一個瘦、一個黑一個白,開始唱遍港澳歌唱比賽、在澳門大小酒廊游走賣唱, 00年過大海打入《英皇超新星大賽》決賽,輸了比賽卻成為澳門樂壇之光,命運因此逆轉:「返咗澳門,汽水公司自己搵上門話贊助我哋出碟;我因此多咗機會幫兩邊音樂人唱 demo;唱完〈 Last Christmas〉同〈無賴〉,同時間竟然有兩間唱片公司(英皇唱片及金牌大風)搵上門。我仲記得嚟香港見 Paco嗰日,我哋去朗豪坊行街。我興致勃勃行街買嘢,小霖就成個晏晝粒聲唔出心事重重,嗰晚佢打畀 Paco話決定簽我畀金牌,佢就留守喺澳門睇住間公司。」


新歌〈一首歌〉被指有望是年度金曲:「俾人講 咗五年〈寵物〉,至有第二首歌跑出,我唔敢諗太多諗太遠,獎項到手先至算。」


〈一首歌〉填詞人火火(右)曾經鬧醒小肥(左):「佢話我行出 嚟代表一個字頭,工作除 咗享受,仲應該負責任。」《蘋果日報》圖片

歌星仔心聲


06年,小肥過大海開始了孤身闖蕩樂壇的日子。拍檔兼經理人小霖每月資助一萬元生活費,小肥用六千塊在太子租屋住,剩下四千每月食用零錢,雖然拮据,但不忘感恩:「香港消費指數高過澳門好多,四千蚊冇耐就用晒,成日俾拍檔叫我唔好咁大使……寃枉到呢,搞到我再冇錢用,都唔好意思再同佢開口……冇嘅,咪食多兩餐公仔麵囉。又唔係冇得食,我都唔算好難捱啫,我有個好拍檔、又有間有人情味嘅公司,每日開工保母車停喺門口接我、去到邊有同事幫我打點、開完工有酬勞有錢分……以前我以為呢啲嘢係入行附帶條件、理所當然,做落先知唔係,好多人自己坐車入電視台、出入冇助手帶、做咗幾年仲爭緊公司錢。呢行好殘酷,我坐喺度幾年等首歌有幾難捱?好多人連等都冇得等,一早俾個行業淘汰埋!」
小肥說自己很容易滿足,做足五年樂壇奀星,還有得留低已經是恭維:「好多人叫唔出我個名,起碼都知我唱過首〈寵物〉呀!起碼仲有人替我唔抵,唔係想我死快啲喎!最刻薄咪話我唔夠靚仔之嘛,起碼冇人踩我最有信心嗰樣嘢(唱功)囉!」
前度金牌師兄側田大把名曲尚且說香港樂壇難搵食,要北上發展,小肥說做歌星仔的好處是,慳番門面裝潢養活自己容易得多:「我可能出碟唔多、電視又上得少,喺香港亦都唔夠人多騷。但係我有樣嘢好,澳門人當我係寶,一有騷就醒起我。香港太紅就會好困身,好多工作都係義務,澳門又有樣嘢好,好多喺香港冇錢收嘅騷,澳門樣樣都計到足……呢個世界好玄妙,閂你一道門就會幫你打開另一道窗,我鍾意咁樣平衡自己,有陣時信心喺呢個地方失去,咪喺嗰度再搵番囉。」


中學同學鍾楚霖與小肥合組 C Plus夾份開製作公司,又在小肥闖蕩香港初期全力接濟,夠義氣。


因為唱〈無賴〉 demo出眾被黃柏高羅致旗下,多年來用心栽培:「 Paco話我係爭一首歌,〈一首歌〉就係 嗰首歌。」《蘋果日報》圖片


2000年小肥與小霖打進《英皇超新星大賽》決賽,當年參賽者亦有衞蘭。雖然輸掉比賽,小肥回到澳門後卻成為當地樂壇名人。《蘋果日報》圖片



情來自有方


唱起情歌來聲嘶力竭感情豐富,不說不知道,其實小肥的初戀在來港發展後才出現,短短一年,就是小肥的全部愛情體驗。我問小肥,初戀是甚麼年紀的事,小肥竟然回答:「初戀?不如你問我幾多歲先第一次見女仔好過啦!」
「我讀男校大,怕醜到爆又毒到爆,仲要好單純。十八歲至第一次同朋友去唱 K,連 㩒遙控同揀歌都手震;亦都係嗰次唱 K,有個朋友帶咗三個女仔朋友一齊唱,係我人生第一次同女仔同場。朋友見到我面都紅晒個個笑到面黃:『呢幾個豬扒嚟喎,你咁都面紅?』之後同小霖唱酒廊,佢白白淨淨好多囡囡鍾意,我就成 200磅,諗都冇諗過會有人鍾意我。廿歲仔喺聲樂班,有個女仔拖住我隻手捉我出班房話鍾意我,俾佢嚇死:『死啦,人哋同我表白,我要負責喎……咁拍咗拖以後係唔係去到邊都要帶埋佢㗎?咁我哋係唔係要結婚生仔㗎……』實在太驚,打畀個朋友叫佢幫我搞掂佢;跟住興玩 friendster,我識咗個馬來西亞女仔,佢嚟澳門我帶佢去玩,見咗一日,我就做咗個網頁畀佢表白,跟住咪嚇親人囉……唯一正式拍拖,係初嚟香港時嘅圈外女友……都係嗰句,愛情同唱歌一樣,我唔識爭取、唔會強求,我相信嗰個人,同首歌一樣,要嚟嘅時候就會嚟,擋都擋唔住。」




少年時代最高峰時近 200磅,入行後跌至 147磅:「唔係為靚仔, 09年金牌大地震,出碟一拖再拖,手手腳腳又生晒瘡,係壓力過大。」

又傻又天真


06年來港時遇上拍拖一年初戀女友,打後五年感情空白:「我冇再遇上心儀對象,朋友就有,同江若琳最 friend。」《蘋果日報》圖片

小肥說在澳門街頭遇過兩次街頭騙案,兩次都被對方得逞:「我唔係傻㗎,我明知佢哋呃緊我,係唔好意思拒絕之嘛。佢哋話係旅客,又唔見銀包又唔見電話,叫我有幾多畀幾多佢哋,請佢哋住埋一晚酒店……結果我留番自己啲搭車錢,畀晒銀包入面嘅八百蚊佢哋囉。」
36歲仔,心軟又天真到如此田地,其實都幾驚。香港地,這種歌星仔,好久沒見到了。 

撰文:朱小博
攝影:范仲良
化妝: Yen Lai
髮型: Bowie Lo@Chin
形象: Bryan@the Flaming
服裝提供::chocoolate

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()