close


Amanda的紙紮屋以 1比 25比例製造,手工精細,圖中的作品售$8,800。 

青雲路

紙藝師 紙紮產品幾可亂真

創意無價,只要花點心思,加上一雙巧手,平平無奇的紙張也可以千變萬化,像任職 OL的 Amanda, 2年多前因為受母親影響,愛上紙藝創作,其紙紮產品全部幾可亂真,包括勞力士手表、眼鏡及手機等,不近看還以為是真品。最近漸多人慕名找她做婚禮布置、櫥窗裝飾等,連明星谷祖琳也找她作場地布置,令她的紙藝興趣,成功化成一盤生意。

 

每個人都想住豪宅,最好是 2,000呎大宅,實用面積達 95%,複式設計,設有花園、車位,屋內有齊電器、傢俬,如雙門雪櫃、平面電視、洗衣機等全部一應俱全,更叫人驚喜是,這間豪宅呎價不用$4.4,「我呢間紙紮屋好似樓盤模型,以 1比 25比例製作,屋內嘅嘢全部跟足比例,按真實嘅尺寸縮細。」記者眼前這間豪宅雖是紙紮品,但每一部分都做得十分仔細,用了 1個月來造。
再看 Amanda其他作品,更是幾可亂真,像金勞、指甲鉗、手機等,像真度極高,連鎖匙的狗牙凹凸位都跟足實物。「每件產品都係跟足客人要求去做,會叫佢哋先 send張相同實物 size畀我,跟住我開始試做。」她指眼鏡、舊式的 Motorola摺機等,難度都頗高,「好似眼鏡要立體,個鏡片要用環保膠片,要用熱力令佢變軟,做出弧度。摺機因為多弧度,要好似做衫咁,設計紙樣去做,要成個星期時間。」
每件產品的每一部分尺寸也要計算得很準,差 1mm已經要重頭來過,「如果某部分計錯咗,好似輪椅咁,個轆就會歪,行得唔暢順;如果係摺疊手機,可能會打唔開。黐貼技巧都好重要,唔可以貼到起泡,以免有礙美觀外,同樣驚影響到個設計。」


紙紮屋全部選可燒的環保物料,如棉布、飛機木等,屋內連傢俬、樓梯、木地板及汽車等,都參照實物製造,十分精緻。 

紙紮品對客有意義


係場地布置公司幫我設計呢個 backdrop,啲玫瑰花好靚,又有立體感,非常有特色。Amanda為谷祖琳婚宴製作過千朵紙玫瑰。《蘋果日報》圖片 

Amanda很用心去做紙紮品,全因這些產品對客人有特別意義,「好似有個兒子想幫爸爸做番生前最鍾意着嘅西裝,我就跟套真衫去做;又試過有客收到先人報夢,話燒畀佢嘅輪椅坐得唔舒服,個轆唔夠暢順,跟住我再做咗張新嘅畀佢,個先人就冇再向客人報夢。」
說到第一件紙紮品, Amanda說是為嫲嫲而做的。 2年多前,因嫲嫲過身, Amanda想為她做一間紙紮屋,於是買書自學,「我嫌坊間買到嘅紙紮屋唔靚,唔夠現代化,所以想自己設計,去買咗啲建築學嘅書嚟睇,學吓點計比例。」為了環保,她所選用的材料都可以燒,例如紙張、飛機木、棉質布及乾花等,不會用燙膠面紙。
媽媽又是另一個令 Amanda愛上紙藝的原因,「我全家人都鍾意做手工藝,媽咪鍾意玩微縮模型,佢趁住 60歲前,仲可以 claim到政府資助,走咗去 HKU SPACE報讀建築模型設計課程。」媽咪經常向她展示所學技藝,令 Amanda也對紙藝漸起興趣,貪紙張這類材料易搵,價錢又平,「原本我有諗過去讀媽咪嗰科,但覺得媽咪都可以教我,就轉咗去讀室內設計,大家互相指教。」

不停接公司新人客

Amanda把紙紮作品放上網,並設立網站,因為作品夠吸引,很快已有客人主動聯絡她,慢慢除了紙紮品外,更有其他公司找她做設計,像 11年瑞銀便找她做了 10條紙金龍,「佢哋想要金龍,我就由零開始設計、配色,做咗大大細細唔同 size嘅金龍,佢哋就掛咗喺公司入面。」
又有不少新人找她做大量紙玫瑰花布置婚宴場地,其中包括谷祖琳,「係幫谷祖琳做場地嘅公司搵我喺佢婚宴上,做咗千幾朵雪白玫瑰花作為場地布置,我用咗 2個星期,通宵幫佢趕工。」之後陸續接到不少婚宴單,現已排至 2014年,「之前啱啱幫賣鞋嘅 BeLLE公司嘅 annual dinner做 backdrop,有成米咁闊,我會自己跟車運送,因為紙張一定要小心搬運,唔可以有摺痕,否則就唔靚。」
見紙玫瑰受歡迎,去年情人節, Amanda貪玩地做了十多朵紙玫瑰,花內安裝了小燈,走到中環街頭售賣,「每朵玫瑰賣$99,唔使 3個鐘已經賣晒。」還因此吸引到都會海逸酒店的職員,找她在復活節時合作,設計活動 backdrop,及開班教小朋友摺紙。「𠵱家做咗好多次玫瑰花,唔想次次咁大路,所以會加多啲其他元素落去,例如蝴蝶、雀鳥等,令畫面更豐富。」


Amanda為瑞銀設計及製作了 10條不同 size的金龍,樹立公司各處。 

電影公司找她合作

本身任職 OL的 Amanda,近年在行內漸有名氣,最近有電影公司找她合作,要做大量紙紮品,「我要做成個香港出嚟,例如北角咁,電影公司會畀相同資料我,要逐部分咁做,起碼要搞幾個月,我仲要搵內地嘅公司幫手去做,要不停上深圳開會。」
現時 Amanda每月接到至少有 1、 2單大 job,如 backdrop、櫥窗設計等,一般要花 2至 3星期時間,收費過萬;而紙紮品則由百多元至過千元不等,時間約花 3、 4日。雖然每月兼職已有過萬收入,但她坦言不敢貿然辭職,「因為紙製品工作量仍然好浮動,好難儲到長期客,全職去做會有壓力,𠵱家用 freelance形式,當係興趣,反而做得好開心,又比較輕鬆。」


海逸酒店除請 Amanda做復活節 backdrop,還有請她開班教小朋友摺紙。 

產品像真度高

Amanda製作的紙紮品像真度極高,全部需要訂造,收費由$300至過千不等。


輪椅 

輪椅的車轆難度最高,接合位要做得準確,才可行得暢順,售$2,800。 

鎖匙鎖匙的凹凸位也跟足實物,售$800。「做得唔好,驚先人開唔到門。」

手表金勞連扣位也做得十分仔細,真的可以扣起來,約$1,800。 


手機舊式 Motorola摺機,除可以打開,更有埋叉電機,約$1,500。


指甲鉗細微如指甲鉗也有客人訂造,售$600。 

模型製作有助紙藝?


仙之居網址: http://www.soulhousehk.com媽咪不但令 Amanda愛上紙藝,還經常協助女兒趕工,母女感情深厚。 

想像 Amanda般製作紙模型,可報讀模型製作證書,學識製作不同款式模型,坊間有不少機構開設相關課程,其中包括 Amanda媽媽就讀的 HKU SPACE,參考如下:

模型製作證書
機構: HKU SPACE
要求:有興趣人士
課堂: 4個月,共 96小時。
收費:$10,710(不包括材料及工具)
內容:建築模型、室內設計模型、展覽場地模型、考察專業模型製作室等,有導師示範和學員實習部分。
查詢: 3762 0074

後記:母女檔

媽媽除了影響 Amanda愛上紙藝,也是其好拍檔。採訪當日,伯母全程從旁協助,搬運紙模型、找工具等,「媽咪成日幫我捱通宵,一齊趕工,真係好幫得手,好多謝佢。」
伯母聞言笑說:「 3年前,我先生住院,個人壓力好大,成日唔開心,惟有做紙模型就會乜都唔記得,冇晒壓力,先生過咗身後,我就決定要去上堂學。」原來紙藝背後,還有這麼一個故事。


撰文:洪芳俠
攝影:傅新發
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()