面對面

狂人日記 周啟生

與周小君和周啟生姐弟倆在銅鑼灣街頭拍完照,一行人移師到附近的餐廳訪問,我們的對話,就從周啟生接連罵走三個餐廳經理開始。

 

非繁忙時間限定交枱時間,又多次打斷對話諸多規限,第一個經理態度的確不友善,不過餐廳有餐廳的規矩,記者主張息事寧人別耽誤訪問,周啟生卻連醞釀時間也省掉,已經爆發:「我哋係客人,我哋有幫襯,點解要我哋走?我硬係唔走,叫埋老婆仔女嚟開飯,坐到今晚!」

從廣東話到英文,餐廳派出三個經理都被節節擊退,見我嚇到 O嘴,周啟生再轉 channel唱了句國語歌安慰:「看你受的委屈我會難過……哦……哦……」下午五點,他叫了支黑啤,卻敏感的收埋一邊不讓黑啤入鏡:「我為你哋出氣,你就話我脾氣大,世人就係鍾意咁睇我。」

16歲開始為顧嘉煇點煙斟茶做學徒, 17歲已經可以全權為《香港小姐》選舉及《獅子山下》配樂編曲, 20歲升任亞視音樂總監, 30歲不到就是 hit歌無數的金牌音樂人,世人看周啟生,是天才,不過性格狂妄、曲高和寡,所以在流行樂壇朋友不多、聲望不夠,撈得的油水也有限。

這一天,周啟生說自己想要對世人澄清三點,其一:「我唔係天才,係勤力!」
其二:「我冇話過自己叻,係人哋渣啫!」
其三:「 51歲,其實我已經收晒火……」

噢……睇得出,睇得出……

我大隻過劉華,劉華皺紋多過我!

誰在香港樂壇彈琴最叻?我真的不知道走出去找誰能問到答案,好在有周啟生自問自答:「我好鍾意李小龍,佢講得啱,呢個世界冇最叻,認唔到第一,但係我都唔會認第二!」
周啟生和周小君的父親是粵語片明星周吉,兩姐弟說父親生性風流,試過出街有陌生細路叫周吉「爸爸」,流落在外的兄弟姐妹可能十數個,不過出自正印、一起長大的則只有六個,周小君說,弟弟自信不無道理:「我哋細個住廉租屋,日日都有細路不停咁敲門、敲窗:『阿生,練完琴未?出嚟玩啦!』但係佢一坐就係幾個鐘,佢嫌出去玩出去溝女阻住佢練琴。」
周啟生接口:「我 9歲開始攞阿哥支結他嚟玩, 4蚊一把大陸牌子,好硬好渣彈到全部手指起晒泡照彈; 10歲阿媽畀小君學琴,我望望吓自己彈識晒小君所有琴譜。三十幾年前我已經彈到八級琴,𠵱家每日一樣練 6、 7個鐘琴,鑽研古典音樂同 Jazz。我相信,全世界除咗最叻嗰幾個人,就係我最叻,再畀多十年、廿年啦,我會係全世界最勁。」
周啟生自稱,雖然未去到全球最勁,不過音樂造詣亦已經在亞洲無敵手,有時候甚至覺得寂寞:「亞洲唔好玩,玩音樂冇乜腳……我最自豪唔係天分,係我嘅學問同堅持。呢啲嘢可以呃人、唔可以呃自己, 51歲,有邊個好似我一樣,仲可以每日練 6、 7個鐘頭琴?
每日睇書學語言學心理學?一年堅持三百日以上每日跑 4至 14公里?我 30年都 keep住冇超過 135磅,劉德華同我一樣大,我 keep得同佢一樣好,不過我大隻啲,皺紋就佢多啲……哈哈,唔係話乜嘢,我都好欣賞劉華。
我係想激勵𠵱家嘅年青人,一定要堅持、一定要勤力!」
小君接口:「佢係一分天分,九分努力!」周啟生打斷:「錯,我係一千分努力至啱,我夠膽話人渣,係因為我對自己要求最高!」

 

 


周啟生與周小君的《小生小君 Love& Live》下月 11、 12日在九展 Star Hall舉行:「我哋兩個對住屋企人合唱過一千幾百次,對外,係第一次。」 

為新演唱會,拉攏葉世榮合錄新歌,久無新歌登場的周啟生信心不減:「我相信無論七十、八十定九十後都會鍾意。」 

周不時與兒子周樂(中)、侄兒周永恆有合作,周啟生訪問當天說:「個仔唔夠我勤力,周永恆我就唔想再提。」《壹週刊》圖片

91年為追落選港姐梁晶瑩而寫下的〈 Crystal〉成為太極首本名曲,不過兩人生下兒子周爵四年後已經各行各路。《蘋果日報》圖片 

16歲入行做顧嘉煇徒弟至今 35年,周啟生說:「我作品唔算多,不過十首有九首都 hit,命中率高。」 

𠵱家鬧你唔起呀?

周啟生是香港樂壇 80、 90年代舉足輕重的人物,姐姐周小君則是唱足 30年和音,又是陳寶珠、梁詠琪、楊千嬅、古天樂的歌唱老師,兩位入行加埋 70年,第一次姐弟班開個唱。
下月 11、 12日在九龍灣展貿 Star Hall舉行的《小生小君 Love& Live演唱會》,最貴門票賣到 880大元。
早兩個月甄妮開騷,有說門票滯銷,甄妮姐姐於是咬住後輩 G.E.M.唔放谷票房,周啟生都肯鬧後輩鬧樂壇,不過堅持不准記者開名:「嗰個係甄妮,甄妮有資格喺呢個樂壇講任何嘢,換着我,會講少兩句。不過嗰個係甄妮,甄妮個性格就係咁,大佬呀,好笑啦……佢係甄妮,鬧你唔起呀!
不過講真,我又幾鍾意阿 G.E.M.,好有風格。我唔怕你寸、唔怕你冇禮貌,我怕你渣啫,真係有料到嘅人,做咩要謙?」
說某當紅影視歌三棲男藝人,周啟生說:「佢係商品,唔係歌手,你求其問一個人,我同佢唱歌邊個好聽啲?
但我錫住啲後輩,唔想同佢比!」說某吃香流行音樂人:「出去飲撞到,老婆話佢一見到我就縮,我請佢嚟我演唱會玩,佢話自己呢排冇練琴……超……」還有些上位歌星、全能音樂人,在他口中都是茂利。我問他:「真係唔開得名?」周啟生十級認真:「真係唔開得名,我當同你傾偈咁傾,但唔想惹事生非。
我唔想喺我嘅訪問提人哋,我諗唔到有邊個值得我提。」
我說:「但學似甄妮一樣撩事鬥非鬥票會搶手啲,上報又多啲喎?」
周啟生和周小君異口同聲說:「我哋追求嘅都唔係呢啲。」
換着第二個,三十年前已經在樂壇響噹噹,現在一早升上神枱,被尊稱甚麼「大師」甚麼「音樂教父」,或者開緊群星拱照演唱會、出緊自選創作集掠緊水。
周啟生說,他追求的成就不是這些:「唔使叫我大師喇,我有樓有車有老婆有仔女,生活得好好……

 

有名有利係成就咩?喺《勁歌金曲》有獎攞係成就咩?
我一早有成就,就係得到行內人嘅尊重同認同,唔信你出去問吓,呢行邊個彈琴最叻?」

30年三個老婆係專一!

周小君早年離婚,現在單身,周啟生則是離婚結婚再離婚再結婚,現任相差二十年的大提琴手太太 Cleo已經是第三任妻子。雖然是第三任,周啟生愛起來一樣去得盡,左手無名指、右手手背和手臂,一共紋了三個「 Cleo」在身上。
第一任太太,是 20歲閃婚、第二任太太落選港姐梁晶瑩是寫下一曲〈 Crystal〉,好在各任太太示愛方式都不同,紋身這招只用在現任身上。
「啲人話我花心,其實我好專一,三十年嚟我都係得三個女人,所有時間我都係留喺屋企彈琴睇書享受家庭樂,幾時有人見過我出街又蒲又飲?何來花心?」
與首任妻子不歡而散,十多年不許見長子周樂,說三人現時關係已經在修補中;現年 12歲的次子被斷診有學習障礙,最傷心是「 Crystal」放棄兒子撫養權,十年間又對兒子不聞不問;與 Cleo的女兒則在兩年前出世,周啟生說她是全世界最好的女人:「佢識音樂,亦都欣賞我嘅音樂,最好嗰樣,係佢唔嫌棄我內心同外身都唔夠富有!」
我不明白此話何解:「身外物我唔多,內心我又對自己要求高,永遠都覺得自己唔夠好,佢咁都忍到,真係同我好夾。」


與梁晶瑩分手後,一直獨自照顧學習障礙次子周爵:「佢媽咪走咗之後再冇理過個仔,所以我特別心痛佢。」《忽然 1周》圖片 

兩年前與大提琴手司徒靄杰再婚,女兒周晴現時兩歲:「𠵱家屋企個大佬就係個女,佢好叻,啱啱俾維多利亞(天后名幼稚園)收咗!」《忽然 1周》圖片 

認叻

周啟生喜歡認叻,周小君則不喜歡認叻,好在姐弟情深,弟弟幫她認:「小君七九年已經同張國榮主持麗的節目,佢後生好似柏安妮咁靚!〈蒼海一聲笑〉係小君幫林青霞唱,〈感情線上〉把高音係小君,你哋又知唔知?
小君成日都企得太後,佢唔介意,我介意吖嘛!」懶謙卑懶圓滑的受訪者我見得多,像周啟生和周小君這一對,一個堅叻又愛認叻;另一個猛料又不肯認叻的,還真是第一次見識。我同意周啟生,真係有料到,又何必太謙?但願香港多些狂人。


撰文:朱小博
攝影:范仲良

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()