close

 

2010年,彭浩翔編導的《志明與春嬌》僅收7百多萬,輸了票房,贏得口碑,也成了浪漫喜劇新經典;但在商言商,卻是偉大的失敗。「當初估唔到第一集票房咁低,自己都覺得應該過(千萬)……後來追番上都有700幾(萬),公司好開心,但呢個唔係我預計嘅數字囉。」彭浩翔快人快語,單刀直入。

 
「當初我提出要開續集嘅時候,好多人奇怪呢部只係收700萬票房嘅戲,點解要開呢?有日睇番春嬌在套戲開嘅『armchannel』email(戲中春嬌的電郵),發覺好多人寫信畀佢,自己覺得好感動,於是就想延續呢兩個人物。」
續集《春嬌與志明》上映8天連同優先場即收近1千6百萬,余文樂反串重演王馨平的〈別問我是誰〉MV被熱捧,連無綫體育新聞報道員伍家謙都給前度以戲中金句「一世流流長,總會愛上幾個人渣」來揶揄,有誰不共鳴?
「我好開心證明咗觀眾同我嘅睇法係一樣。」全拜彭浩翔經常向公司女同事說故事,收集民意之大成所賜。「如果後來佢哋慢慢識講『呢度個伏筆唔夠好』,我就會話『走開,唔要你喇!』,再問過第二個!你一定要搵一啲平民百姓去了解,佢哋唔需要認識電影咩嘢……我淨係想要佢哋嘅直接反應。」
古有白居易作詩要「老嫗能解」、今有彭導演捉住女同事不恥下問,為的是一份淺白通俗之共鳴。前者以寫忘年戀的《長恨歌》為壓卷之作,而擅長黑色幽默的彭浩翔,則以一齣關於姊弟戀的愛情電影另闢蹊徑,兩代創作人均被愛情所成就。

彭氏私房菜
兩年前,36歲的彭浩翔賣掉香港的物業,與結婚8年、替他打理工作室的太太上北京發展,連生平首部拍續集的電影,也「嫁雞隨雞」的講述張志明與余春嬌北上工作兼各自發展新戀情。第一集《志明與春嬌》因吸煙和大量粗口而被評為三級片,今年續集《春嬌與志明》繼續「粗口爛舌」反而變回IIB,在內地亦不曾被刪剪的情況下完整上映,彭更被形容為「第一個想到正確製作合拍片方法」之人。
「我唔敢講自己拍合拍片最好,但《春嬌與志明》算係搵到咗一個平衡點,令大家覺得其實唔需要放棄香港精神。港產片嘅核心價值就係趣味同瘋狂、夠百厭。但點解我哋一入去(內地)就要放棄呢樣嘢呢?冇錯,有啲題目審查係唔會畀你拍,但審查冇叫你放棄你嘅趣味,撇除唔能夠拍嘅內容,譬如有100個題目審查有25個唔畀你拍,但冇人叫你將其餘75個拍得差。
「我覺得要識去區分,就需要用時間去接觸同相處,包括同觀眾、同文化,所以兩年前我就搬上北京住。」彭浩翔跟我談起電影《Inception》,用的國內譯名《盜夢空間》,而非港譯的《潛行凶間》,「北漂」(指北上工作)得入世之深,可見一斑。「我在北京撞到做電影業、廣告媒體嘅香港朋友,仲多過在香港遇到。」
彭浩翔明明以拍黑色喜劇起家,尤擅荒誕奇情元素,兩集《志明》都以離奇都市傳說作開場,突然搖身一變成為愛情片金句王,才是最奇情的改變。
「有時候唔好用『轉變』去形容一個創作人,其實我有好多面,想拍嘅嘢其實有17種,只不過你一年至見到我一次,咁啱幾次俾投資者揀中咗我啲喜劇project,於是你就覺得我係一個喜劇導演。……忽然間我去拍一部《伊莎貝拉》,大家就話你變咗。好似《春嬌與志明》呢種愛情片我會拍,《維多利亞壹號》好血腥嘅恐怖片我又鍾意啦,就算係《買兇拍人》、《大丈夫》呢啲瘋狂喜劇我又ok,哪怕係《伊莎貝拉》我都鍾意。

 
「有啲人覺得我只會做一啲好cult嘅嘢,所以佢哋會想我永遠停留在好cult嘅category,然後一路生產呢類嘢。Sorry,我唔係一個咁嘅人,我喜歡好大範疇嘅嘢。有啲人喜歡某一part嘅彭浩翔,然後就指住其他部分話『你變節』、『你變咗』、『你投向商業社會』!Sorry,我嘅大原則係只做一啲覺得有趣嘅事,即使賺好多錢但自己冇興趣我都唔會做。跟住我部(新戲)《低俗喜劇》,我相信一定會有鍾意《志明與春嬌》呢啲浪漫喜劇嘅OL,睇完《低俗喜劇》之後會鬧我離譜。
「我其實好似一間私房菜,每一日我都會轉餐單。你昨日食完我個越南菜,諗住介紹朋友再嚟食,Sorry,我今日已經轉咗做咖喱。人生咁短暫,就算我拍戲可以拍到80歲,我都過咗一半命,點解我唔做多啲唔同嘅嘢呢?」


前年彭浩翔與麥曦茵因《志明與春嬌》而奪香港電影金像獎「最佳編劇獎」(右)。「我只係想拍一個街頭食煙嘅故仔,於是就擺咗好多自己同太太之間、身邊朋友嘅生活片段嚟造一部戲。可能好真實,大家就有共鳴。」

嚴重偏執狂
有記者接觸彭浩翔後,形容他為強迫症患者,小至一個水杯的擺放也要弄好才滿意;而余文樂更取笑他為「底線很高嘅完美主義者」,唸對白絕不能唸少一字一句。
「佢哋講得太客氣喇,我好清楚自己唔係少少,係嚴重。例如,我係完全冇辦法閱讀唔啱我規格嘅文件,我寫咗一份備忘錄,要求所有嘅編劇、同事交來嘅文件,要用12字型、行距要1.5、用新細明體、省略號要夠6點,頁碼一定要喺張紙嘅正中,如果唔係我會撕爛佢。如果新加入嘅編劇冇跟足我嘅規格,就算個劇本寫得幾好,我睇兩行就一定會發火!
「我唔係故意,但當我習慣咗一樣嘢,我就好憎有人改變我。我對每一個細節都好關心,就算拍一間屋入面,見到隻窗框冇塵,我都會話『唔得,要加番啲塵上去』。因為個鏡頭會有一秒掃過去隻窗度,而間屋住咗咁耐點會冇塵呀?做導演就係要令觀眾在嗰個半鐘頭裏面,相信嗰個世界係真實存在。所以就算我做啱100件事,只要有一個細節令觀眾跳一跳覺得『咦,點解咁嘅?』,我個世界就會冧,就好似《盜夢空間》(Inception)咁,所以我一定要確保每一個環節都要盡善盡美。」


彭浩翔不單只對自己要求高,甚至不怕別人雞蛋裏挑骨頭找錯處。「你唔可以怪人哋搵到你嘅錯處喎,有錯處俾人搵到,係我失敗。好似一套古裝片,個演員着住對波鞋,呢種最低層次嘅錯誤,就一定要消滅囉。我哋都唔能夠講一啲唔合乎地球人類普世價值觀嘅對白喇。我睇過一部講黑幫家族嘅港產片,講大哥二哥被人暗殺,死剩家姐同三弟,咁有場講三弟搭飛機趕返嚟,劈頭就問家姐『家姐,二哥條屍點呀?』,家姐就話火化咗。我在戲院睇到呢幕,『嘰』一聲笑咗出嚟。在正常華人嘅價值觀入面,冇人會形容過咗身嘅屋企人為一條屍!……換轉係我就會寫三弟一講『二哥……』,家姐就應該接住講火化咗。我覺得講『二哥身後事』都會嫌多,講『二哥條屍點』直頭係蠢!我對創作好執着,有啲人會覺得我病態,但係自己平時生活好簡單求其。」

母親的 「掌」聲

彷彿愈有才華、性格便愈有缺憾,被稱「鬼才」的彭浩翔,上小學前被家人誤會為智障。「因為以前細個諗咗啲嘢,又唔知要點講,媽媽又係讀兒童心理學,做專門照顧智障兒童嘅社工,佢發現我有呢啲特質,就好擔心,於是帶我去check IQ,諗過安排我入特殊小學,當時只係4、5歲左右。」結果,他IQ測試得分135,即是屬於資優兒童,後來14歲那年還借用哥哥的錄像機自導自演了兩條短片。
「基本上我成個中學都係逃學,去舊生聚會都好少人記得我。有好多人都會有天馬行空嘅諗法,但接受過香港填鴨式教育嘅洗禮,佢哋會將啲諗法丟低晒。而我會慶幸,自己因為逃學而避過咗洗腦,所以我有一啲奇怪嘅諗法保留咗落嚟。
「譬如由細到大我都會講埋啲古靈精怪嘅嘢,我啲親戚好憎我,逢親大時大節好怕見到我,因為我實講埋啲自己覺得好笑,但人哋覺得唔吉利嘅說話。以前細個做埋呢啲嘢,我阿爸阿媽成日冚我,但到大個咗做創作時,呢啲反而唔只可以維生,仲會有掌聲喎。以前都有『掌聲』㗎,阿媽一巴巴摑落嚟嘅『掌聲』囉!


「我記得以前同屋企人去陪個auntie送佢囝囝機。咁我見到auntie有白頭髮,就話『咦,伯母白頭人送黑頭人機喎!』跟住我阿媽就一巴冚死我囉!但家將句說話放落劇本度,原來觀眾會笑得好開心喎。其實我從來冇變過,係環境改變咗啫!到今時今日,就算俾阿媽冚完,我都覺得呢句話幾好笑吖!係咪?」

下一站,荒木經惟
訪問中,彭浩翔突然從背囊取出一部寶麗來出來,跑上前為一起前來的電影宣傳人員拍照(小圖)。「頭先我一路望住你,幾cute,好似小雲咁。唔得,我要再影多一張!」原來戲中楊冪飾演愛拍寶麗來的空姐,也有彭浩翔本人的影子。「你知唔知呢啲菲林難搵過毒品呀?我都驚俾人打劫呀!我呢一批已經要從中東買回來。因為我家做緊一個相展,關於記錄中國情侶、夫婦嘅情慾生活。(好似荒木經惟那樣?)差唔多。我有好多自願者來報名,所以要慳住用菲林。佢算好彩,我好少影一啲有着衫嘅人㗎!」擅拍裸女的荒木經惟,也是毀譽參半的攝影大師,享譽在作品在低俗中帶出一份人情味。這點,彭浩翔跟他倒也相似。 ####


彭新作《低俗喜劇》由杜汶澤和鄭中基主演,彭更找來DaDa、Phoebe等模演出,內容大灑鹽花,彭已明言只為香港市場服務。《蘋果日報》圖片


前年彭浩翔執導、由何超儀和丈夫陳子聰開辦的「852電影公司」首套作品《維多利亞壹號》,有指自資自演的何超儀,因每事必管而與彭結下心病。《蘋果日報》圖片


06年彭浩翔的《伊莎貝拉》使當時18歲的梁洛施獲提名柏林影展「最佳女主角」,而最後由配樂人金培達(右二)獲得「最佳電影配樂銀熊獎」。台灣《蘋果日報》圖片


01年28歲的彭浩翔(右)獲谷德昭賞識,首次執導《買兇拍人》,講述由葛民輝飾演殺手和張達明演的副導演合作,為客人製作殺人短片,彭亦因此一鳴驚人。


彭浩翔移居北京兩年,「由香港呢個小城市到一個大城市,改變好大,以前在香港shooting,一日可以去到幾個地方,但北京就只去到一個咋。」


彭浩翔不愛按牌理出章,連在寶麗來和VCD上簽名,亦要惡搞塗鴉一番。



arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()