close

 

恕我膚淺,當初我望文生義、先入為主,把卓韻芝去年的楝篤笑《死去活來One Night Stand》,解讀為另一個販賣情史的口水騷,偏偏她的楝篤騷是講70、80後在理想與生活之間的困擾與糾結,還強調是關於笑中有淚的life journey。

 
「我返嚟香港同朋友傾偈,有邊個唔係有理想?邊個唔憎自己份工?個個都有自己嘅理想,細如搞隊波,大如開咖啡店。大家都諗呢一刻退唔退呢?兩萬零蚊都幾好㗎喎,有望供到樓喎,如果我走去搞咖啡店可以好大鑊喎!還是返去做嗰份日日唔想起身返嘅工呢?呢啲掙扎就令到自己在人間死去活來囉!《死去活來》唔係佈道大會,我唔會講一句做人道理,大家笑完再諗番,自己係咪經歷緊同一樣嘅嘢呢?理想,追唔追呢?幾時追呢?肯放棄犧牲幾多?」 即是卡夫卡在《變形記》中探討資本主義壓迫人性的問題啦。誰不想老闆恩准停薪留職,讓其闖蕩;或者,如阿芝般只是個快33歲的「高齡青年」、但有指已擁千萬身家,方可無後顧之憂。 這條殘酷的選擇題,我決定以卡夫卡的日記回答:「不要絕望,甚至對『你並不感到絕望』這一點也不要絕望。恰恰在似乎一切都完了的時候,新的力量畢竟來臨,給你以幫助,而這正表明你是活着的。」大抵,死去活過來的卓韻芝,最明白。

華麗的挑戰
09年,阿芝辭去了任職16年的商台DJ高薪厚職,赴英留學唸了一年Fine Art,後來又跑回香港繼續寫書、拍短片、開楝篤笑,還拍了脫毛和護髮用品廣告。跟TVB合作的清談節目《芝人口面不知心》,上月底已在J2播出,下月重演的《死去活來One Night Stand Again》棟篤笑,爆滿宣布加場。工作量不少,但總給人遊戲人間的感覺。早慧的人,從來不愁選擇。
但其實好多廿零歲、三字開頭嘅人都經歷緊呢個moment㗎!究竟應該去搵你嘅理想,定係既然份工穩定落嚟都係唔好轉,喊住都繼續做到退休?趁我家仲可以轉行,仲可以搵幾年理想,之後先翻兜?好似在一個好成熟穩重嘅男人同一個好玩得嘅靚仔之間抉擇咁,家呢一刻應該揀邊一種life呢?
當初一個人去到外國,要住宿舍同人共用廚房要洗碗,到返嚟香港發現,死喇,job又quit咗,做咩好呀?搞間鋪呀?不如搞楝篤笑啦!其實有人搵過我拍鬼節目添,但我怕鬼唔得。旅遊節目都有,但我真係未做過personality show,所以《芝人口面不知心》真係一個好大嘅挑戰。我做一個電視節目嘅host太新喇,我應唔應該講自己嘅嘢呢?我驚觀眾會諗點解個主持講自己嘅嘢嘅?有啲網上comment我好鍾意,好似話「我想啲燈再暗啲同飲緊酒」。但其實我嘅夢想係做《今晚不設防》囉!


我覺得人生太短暫啦,冇時間去講一啲我唔想去講嘅嘢,亦冇時間去對一啲我唔鍾意嘅嘢話鍾意!我成日都會喺個心度提醒自己,我唔可以畀自己浪費青春。我係一年比一年心急,其實身體係全世界最坦白。我以前可以連通四晚頂,做完嘢去蒲,家只可以通一晚頂要瞓四晚。
早前有個朋友話畀我知,佢媽媽想環遊世界,直到仔大女大又夠錢啦,到對腳行唔到,嗰種諷刺,我唔想變成咁,我想我後生有咩想做就做咗先。家唔拉吓條筋,3年後未必拉到。

死亡從不遙遠
在我生命裏面,死亡係一個好近嘅題目。我愛嘅人死(指卓母),我自己嘗試過去死,所以「死亡」係好近。你活多一日就係少一日,所以嗰次(自殺)經歷對我嘅人生有個好根基嘅改變。唉,好彩死唔去啫!介不介意自殺一事經常被人重提?我面對到我自己做過嘅事,唔會閃閃縮縮,做過就做過囉!
雖然好老土,但係我覺得屋企人嘅支持真係好緊要。有時做得勁攰,會有一刻好迷失,自己喺度做緊乜呢?有冇意義呢?但返到屋企又會有碗西洋菜湯等緊你,咁你就會明白努力做嘅嘢係有意義。我知係老土,但係我試過有晚飲湯時想喊,當時婆婆已經瞓咗覺。我17歲時已搬走咗,但有時候會覺得有一個責任去照顧佢哋,而唔係俾佢哋照顧囉。啲人成日同我講「你真係孝順,照顧婆婆」,其實唔係,家我會覺得係婆婆照顧我。
由細到大我都有樣嘢唔使煩惱,就係錢。我未經歷過要煩養家、冇煩過冇錢畀家用。曾經有段時間我好大使,因我唔知道搵咗啲錢應該用嚟做咩。當你見到有人會用10萬蚊去買部電話嘅時候,你知道佢係唔識點用錢。有一段時間我就算等人都要買2萬蚊衫,其實我只需要企係度等15分鐘啫,都走咗入去買衫,仲要唔試,買咗返去又唔開,一袋袋紙袋放喺度,到半年後先發現。


又試過在北京食飯要買起人哋張枱。嗰段時間因為不停工作,自己會覺得有咩可以擁有、可以玩吓呢?不如買張枱啦!其實搬咗返香港又點,一樣用嚟寫稿,一樣俾人追你交劇本追到死!最記得17歲生日,送咗條好貴嘅鏈畀阿媽,當年買咗10萬蚊,我只係要話畀媽咪聽,我係有能力做到㗎。廿歲女已經經歷咗2年咁樣嘅生活,跟住突然間覺得呢啲嘢係冇意義,唔知自己做緊乜。
基本上我係一個童星,童星到最後一定會吸毒、醉酒,最後好似Drew Barrymore走入正途,或者好似冇走入正途嘅Britney Spears咁,但我又冇喎,咁咪渣囉!(自殺都不算走歪?) 嗰啲都唔係真曳,真曳係街頭醉酒呀,跟住除咗衫呀,咁我都未算曳過,好cheap囉!

我很無奈
講感情嘅話,我都數唔齊拍過拖嘅男友有幾多個,最多咪係MJ(樂隊Mr.成員)同陳輝陽(音樂人)!總之家我仲物色緊男朋友。有拍拖扮冇拍拖,或者冇拍拖扮有拍拖,我都唔覺得係大罪嚟。
所謂嘅慾照,只係我哋(與法籍模特兒)影緊本新書《活得像戀人》嘅封面。我哋影完之後決定自拍。當時我已寫咗一篇文講自拍,但因為張相像數太低先冇用。我好多謝高登仔留意,我一路以為高登仔唔關心我。當我流出呢張相在微博時,有個女仔留言話「我很無奈」。因為你覺得一個藝人唔應該做呢啲嘢?任何人都唔應該做呢啲嘢?定係唔鍾意阿芝做粗口手勢?我覺得要反省番真係令人覺得唔舒服嘅地方,而且其實我又冇露肉!我啲fans 唔會話我以後唔鍾意卓韻芝,有啲仲話「幾靚仔吖,識食喎」!
我唔係一個幾肯講感情同煩惱嘅人。我好男人㗎,一句「飲杯嘢吖」,啲friend 就feel到「你係咪唔開心呀」,我就話「飲啦」!我會等時間慢慢消化,慢慢就會釐清一啲問題。多數情況做電視節目、做電台、做talk show、甚至做訪問,都係我講,所以有時候需要放低自己,再唔係性格巨星喇,而係一個聽人講嘢嘅朋友。


朋友問到,我會講,但我諗我唔識將唔開心嘅事講出嚟。就連我寫嘢都好少寫自己,有次我有個講情感關係嘅網劇叫《男女字典》,講三個女主角同一個基仔杜汶澤。有個朋友問邊個係我(指角色性格),正如啲人睇《Sex and the city》會諗自己係Carrie定Charlotte,但其實冇一個係我,我冇興趣寫番自己啲嘢落去,我鍾意創作。正如我睇《Sex and the city》都唔覺得自己似四個女主角,因為我一定係Mr.Big!
對,Mr. Big總是很高傲,懂的事很多,會教你怎麼辦,來無影去無跡,能夠享受孤獨,卻又不告訴你他在快樂什麼。我看,根本就是卓韻芝本人。

青春期最幸運的事
那些年的卓韻芝,是個「好奇怪」的女孩子:「我細個已經聽啲奇怪音樂,阿媽以為我入咗邪教,跟住去睇啲懶深嘅書、歐洲電影呀。讀中學(嘉諾撒聖方濟各書院)時我日日都去踩冰,然後去飲啤酒。我小學時候已經喺學校賣Yes咭,賺好多錢,多錢到會送80蚊一本嘅紀念冊畀同學。細個已經喺呢啲位搵到奀皮嘢。」同是童星出身、讀屋邨學校的林一峰,反而跟我說過,假如自己在名校長大,必入歧途。「如果我在一個可以有權say no、有權去質疑個制度嘅環境長大,太早、太有自己嘅睇法而又做得到嘅話,咁就大鑊嘞!可能今日我已經死咗,一係被人打死,一係就闖禍死咗!」看來阿芝能被商台這playground一早收編,才是比靈根早慧更幸運。 ####


由細到大我都有樣嘢唔使煩惱,就係錢。


《死去活來One Night Stand Again》下月在會展重演三場,阿芝上次於演藝台上摸過古天樂、張智霖和黃宗澤,今次揚言想摸黃德斌、陳豪和林保怡。


阿芝說貪玩自拍「慾照」時,共有十多位工作人員在場,跟法籍model只是朋友關係,但上週三(15日)又被拍到二人在尖東海傍手拖手食雪糕。


今月9日阿芝被拍到與年約30歲、貌似祖迪羅的德籍金融才俊於中環蘇豪親密遊街。


阿芝自去年返港已被TVB一直邀請合作,「我之前聽到好多傳聞,話TVB製作好求其,但做落又覺得幾認真吖!」


09年,阿芝遠赴倫敦入讀Goldsmiths University讀Fine Art,「嗰度完全係另一個世界,讀Art嘅人癲㗎,我去到都只係假『弗』,有太多奇遇夠我開騷嚟講。」


我唔係一個幾肯講感情同煩惱嘅人。


阿芝與樂隊Mr.結他手MJ於08年底拍拖,更公開讚男友眼球生得性感而想舔,愛得大膽。


自幼父母離婚,阿芝與母親關係親密,至06年10月更因惦念患癌逝世的母親而服藥自殺,她返港後與婆婆同住至今,相依為命。


阿芝14歲加入商台,16歲已有自己電台節目,少年得志,「我諗係因為我嘅古怪,令電台覺得既然收咗7個叻人(指招募),點都要收個怪嘅。」《蘋果日報》圖片

卓韻芝洩攬仔床照超激

arrow
arrow
    全站熱搜

    litalife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()