close
同一天空下 郭晉安

《老表,你好嘢!》大收,幾乎成了facebook晚晚的洗版熱話。在我們勁嘲笑蔡芯(王祖藍)用半鹹淡廣東話說着「和諧、和諧」、劇情夠搞笑浮誇的同時,有些人卻會認為此劇加深中港矛盾,既醜化了內地人,也抹黑了香港網民,結果才播了一星期,便已接獲二百多宗投訴。

然而身為主角的郭晉安,卻只是聳聳肩笑着說:「咁多人有咁多聲音、咁多意見,好難話去做一個滿足晒所有人嘅劇集出嚟,如果咁樣就好難有啲創新嘅寫實題材。

「反正套劇嘅處理手法唔係好serious,你咪當我哋係米奇老鼠咁睇囉,可愛啲去睇呢個世界囉!只要你肯睇,就算係鬧住嚟睇,我作為演員,我係歡迎o架,最好做埋2013年嘅代表作啦!因為我都係個好典型嘅香港人,對我嚟講,都係利益嘛!哈哈哈!」

是的,很多事情也不能盡說對與錯,問題只是在於你從哪個角度去看—始終,一樣米已可以養百樣人,更何況活在同一天空下,每個人都會有着不同的故事?

 

屋企

《老表》內容搞笑浮誇又不失寫實,以內地人和香港人之間的衝突作題材,自稱是典型香港人的郭晉安,也有他的看法。

有人嘅地方就會有衝突o架啦,除非你獨處嘅啫。以前,日本人嚟香港買LV,好似養起咗成個香港咁,一見到日本人,LV就會當佢哋係大爺。但依家,好多店舖只要見到係內地人、講國語嘅,都會招呼咗先。

其實有啲咁嘅情況,都係因為大家都好想喺最短嘅時間裏面,攞到自己嘅利益:內地人嚟到,只係得四、五日,瘋狂咁購物,買佢哋想買嘅嘢囉;香港人呢,就想乘機賺最多嘅錢,呢啲都係香港人嘅特質。

當然,有啲內地人會認為,我落嚟買嘢消費,你哋梗係要對我哋好啲啦!點解仲要對我哋咁差呢?但我哋始終畀英國管治咗咁耐,受英國文化長大咁根深柢固,咁你哋嚟到人哋屋企,係咪應該要依番人哋嘅規矩呢?不過,內地人又會認為,呢個屋企本來係我哋o架,只係我哋離開咗呢間屋好耐咋嘛!

講到尾,香港人為咗搵食,都已經唔會理畀人笑,厚住面皮都要努力同你講普通話,其實無非都係想共融咋嘛!我覺得,兩者之間無論發生任何矛盾,如果有愛嘅成分喺裏面,好多唔好嘅事都會化解,千祈唔好將啲問題化大囉。

「阿旺」一角深入民心,絕對是安仔的代表作。

慢板

四十八歲的郭晉安,入行廿六年,拍劇佔了他的大半生,從出道以來,他都是默默幹、默默做,不會搞緋聞博宣傳,也不會特別埋甚麼堆,進步不是沒有的,但相對於很多小生來說,卻稱得上是「歎慢板」。

我入行冇耐,好快就做男主角,但咁樣係咪就會平步青雲呢?公司仲有咁多男主角,始終都會有排名,如果我係排到最尾嗰個,我已經可以叫做drop咗落去,叫做低潮!

做我哋呢行,一直有好多嘢要配合,自己係好被動,因為我唔係一個技術人員,可以今年博升做主任,下年博升做經理,真係好睇自己嘅際遇,好睇自己會唔會遇到一個好嘅劇本、一個好嘅角色。

就好似我自己,其實嗰陣都係排咗好耐隊,先會有套《創世紀》咁大製作嘅跨年劇,有個叫「馬志強」嘅角色,好需要由我嚟做。然後,又要等多好幾年,先再有《戇夫成龍》嘅「阿旺」,都係成個TVB冇另一個男藝員可以做到嘅人物。

「歎慢板」,我都唔想o架!際遇呢啲嘢唔係自己可以返嚟嘅,亦都冇得返嚟,咁我咪拍每套劇時,都做好啲準備囉!因為我總係好相信,機會係留畀啲有準備嘅人。

九九年《創世紀》中的「馬志強」(右二),令安仔的男主角地位升呢。

騷錢

其實早於九十年代中,郭晉安曾經轉型當過歌手,在出唱片、上台演唱之餘,亦同時以歌手身份參演電視劇,情況猶如《老表》中的王菀之和張繼聰。

我好記得,我初初入TVB拍劇,係三百蚊一個騷(即有份演出的節目播放半小時),即係話,一套劇一個鐘一集,我每集都有六百蚊騷錢。跟住做咗四、五年,我轉咗「部頭約」,已經講緊係一萬蚊一集!

冇耐到我出碟嗰陣,簽歌星約拍劇,估唔到竟然返番轉頭,只係得三百蚊一個騷錢!六百蚊一集同一萬蚊一集,你話個差別有幾大!不過佢哋當時係咁計o架:我始終係個新人嘛——喺唱歌嚟講!哈哈哈!

安仔說,拍此劇時,他和王祖藍經常也會調整劇本。「我哋好想啲嘢到point啲、實況啲。有啲人話祖藍啲戲份好似特別多,其實大家都好平均o架!」

我唔知依家歌手拍劇幾錢,但一直以嚟,加幅都唔多。其實都明嘅,你作為一個歌手,入到嚟,公司畀個好好嘅主角位你做,然後去換取一啲嘢返嚟,而嗰啲嘢呢,係會令到你喺出面可以再搵錢,條數計落係啱嘅!但依家,你拍一套劇,佢後面條數會唔會幫補得番呢?如果佢繼續用番一個歌手合約,去拍一個劇嘅時候,咁條數又點計呢?

我諗,比起以前嚟講,歌手搵錢嘅機會真係難咗。以前都仲話有雙白金、四白金,但依家,啲人都係買翻版、喺電腦download啲歌,所以依家做歌手就有呢啲辛苦囉。

○三年,憑《戇夫成龍》中「阿旺」一角,奪「最佳男主角」,算是他其中一個事業高峰。

教育

郭晉安生於一個十一人的家庭。小時候,父母外出搵食,排行最小的他,在家裏便要聽從五位哥哥和三個家姐的話,形成他長大後,曾一度失去了自我價值。直至○八年,兒子郭令山出世後,才令他對自己改觀。

我細個時,屋企真係乜嘢都用打呢個方法嚟教我。例如我半夜瀨咗尿,我阿媽就會打我打到上天台,打得好緊要!試過打咗我四、五次之後,有晚我發夢夢見自己瀨咗尿,結果又瀨過,阿媽又會再打,唔畀我發啲咁嘅夢!哈哈哈!

○六年與歐倩怡於迪士尼舉行婚禮,至今六年多,跟她已是一仔一女的父母,關係比從前更密切。

最近我同個仔戒夜晚嘅尿片,我要同佢瞓,有時瞓到半夜兩、三點,佢話要尿尿,我就會起身同佢去廁所;如果嗰晚佢冇嗌要尿尿,我就知道佢一定係瀨濕咗!然後我就會同佢講:「下次唔好啦!記住呀!」

可以同個仔一齊去經歷呢啲嘢,我真係覺得好開心o架!因為,係佢教番我,我嘅自我價值喺邊度。我依家有好多嘢,都已經同佢磨合咗,對住佢,我唔可以前言不對後語,有好多嘢我要講得出、做得到,我想佢可以觀察到佢爸爸我,係一個點樣嘅爸爸、一個點樣嘅人,佢依家已經慢慢大個,有好多嘢更加呃唔到佢!

一一年多添一名女兒以雅,安仔說:「哥哥有時都會妒忌妹妹,會好肉緊咁拍妹妹塊面o架!我哋就會叫佢要對妹妹斯文啲。」

另一個天空

關於成長、關於人生際遇,郭晉安告訴了我另一個天空的故事。

話說在他五、六年前搬進匡湖居時,鄰居有一個約十二歲的孩子。「嗰個細路仔,自細讀國際學校,父母都係眼光好宏觀嘅人,唔會參與乜嘢遊行,唔會反政府,佢哋成個family,生活都好簡單,平時喺屋苑度打吓網球,夜晚唔會睇電視,只會上吓網睇吓國際嘅資訊。

去年聖誕與仔仔令山在太古城的合照,成為了他現在手機的wallpaper。「佢影影吓相伸脷,我咪配合佢古靈精怪囉!」

「到依家,個細路已經十八歲,睇埋都唔知有冇五、六套電視劇,完全唔知我係邊個;佢仲已經去咗美國讀書,學校見佢打網球好勁,就搵佢讀一科專係訓練運動員muscle嘅科目,呢個亦都係佢好想做嘅職業。」

然後,他歎了口氣,有點感慨地說:「呢個細路嘅世界,好大好廣闊同好國際!但我哋嘅天空,可能淨係喺香港搵食、搵食同搵食!」

我跟他說,其實他的兒子令山將來還有很多機會,把視野變得更遙遠廣闊啊!「我都想佢有個咁嘅天空o架,不過大前提下,我個仔讀緊嘅係local學校,咁已經好唔同啦!而且我呢份職業,都已經限制咗佢,佢間唔中都要畀啲傳媒影吓相,喺報紙雜誌見到自己個樣,咁已經去唔到人哋嘅天空啦!

「不過,其實都要睇個仔自己嘅意願,同埋天父嘅安排,佢將來嘅路,冇得夾硬逼佢o架嘛!」

「橫看成嶺側成峰,遠看高低各不同。」令山,令山,將來總會有他到達高峰、看到另一片天空之時。

騎呢組合逐個講

《老表》中有多位首次參演TVB劇集的演員,個個來自五湖四海,郭晉安形容選角十分「騎呢」。「對住佢哋,我唔可以叫幸運囉!哈哈哈!」

萬綺雯 易雪飛
佢係一個好騎呢嘅人!唔做戲嘅時候不停笑!總之佢撐你嘅話,你講乜都會信你,但偏偏我就成日對住佢講啲好無聊嘅嘢,佢都當以為真!哈哈哈!

陳嘉佳 細細粒
佢好肥!拍得住沈澱霞最肥嗰陣!佢本身教琴,佢話,因為自己唔使做,淨係坐喺度教鋼琴,所以就咁肥喎!真係畀佢激死!哈哈哈!

陳明恩 聶小茜
佢雖然係個鬼妹,但佢喺香港出世,爸爸係個傳道人。其實佢依家嘅職業係教跳舞,不過真正嘅志願係傳福音!

林盛斌 程少山
我同佢一拍即合!佢好好,好放!好難得可以除晒衫、光晒頭,肉騰騰咁畀你睇晒!哈哈!

王菀之 吳芝晴
佢係個好感性嘅人,創作天份好高!佢喺戲入面作嗰首歌畀哥哥,即係我,我第一次聽都已經好感動!

張繼聰 宋為潮
阿聰係個好有talent嘅人!始終係演藝出身,佢做戲嘅節奏捉得好好!係個娛樂圈嘅材料!

 

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()