close


Janice指不知強積金組合內有保證基金,聽取意見後,已即時轉換其他基金。(陳浩樂攝) 

亂市出擊揀靚股

度身訂做強積金 「積金」靠自己

去年十一月,政府推出強積金( MPF)半自由行,讓打工仔可以將自己供款部分的金額,轉移到心儀的 MPF公司。
不過,半年過去,「轉會」的打工仔僅百分之二。
反應冷淡,多少因為無從入手。
為此,本刊找來 MPF專家、駿隆集團行政總裁蕭美鳳,就兩個分別三十及五十歲的個案作出點評,教你如何挑選適合自己的 MPF。

個案一


駿隆強積金行政總裁蕭美鳳提醒打工仔,不要對強積金戶口不聞不問,因裡面的存款隨時比他們銀行內的還要多。(陳浩樂攝) 

Janice
年齡: 30歲出頭 
職業:地產經紀
供款年期: 12年
MPF組合:本金保證基金、均衡增長基金

Janice:「我一直有買儲蓄型保險,個經紀幫我投資基金,我見有錢賺,就將 MPF都轉過去同一間公司,俾個保險經紀幫我打理。我都唔記得揀咗咩基金,總之佢話好就好,每年寄 statement嚟俾我望吓,咁耐以來都無蝕過,就無理啦。」

蕭美鳳
評 語:「 Janice揀嘅基金太過保守。保證基金每年回報得一、兩釐,追唔到通脹,適合啲就快退休嘅人。而且,這類基金會有『鎖定期』,中途轉就無咗保證回報。至於均衡增長基金,約有六至八成供款投資在股票,兩至四成投資在債券,屬於中高風險嘅基金。」

建 議:「如果睇唔清楚市況,想短期停泊資金嘅話,寧願選擇保守基金,呢類基金嘅回報都係低於通脹,但唔受任何條款限制,較適合短期投資。好像 Janice咁後生,可以揀全攻型嘅 MPF,即係將全部供款投資在股票基金,特別是港股這些地區性嘅股票基金,但每半年都要花時間去檢討表現,及留意經濟周期。」

個案二


平日最愛打機的李生,直言強積金只會養肥基金公司,兒女已在工作的他,指並不打算靠強積金退休。(嚴寶權攝) 

李先生
年齡: 53歲 
職業:司機
供款年期: 12年
選擇基金:均衡基金、穩定增長基金

李先生:「當年 MPF得三個選擇,就係高、中、低風險,我揀咗中風險,唔知入面買咩基金。坊間咁多隻基金,都唔知點揀,你叫我轉會,我轉去邊?轉完可能仲差呢!基金無蝕錢已經好好㗎啦,我都無諗住靠佢退休,最多得嗰五、六十萬,供嚟都係俾基金佬,蝕咗又無得追究!」

蕭美鳳
評 語:「李生揀了兩隻混合型基金,一隻股債比例各五成,屬於中風險,另一隻比例是四成股票、六成債券,屬於中低風險。呢類股債合一嘅混合型基金,買一隻就夠,因為佢已經分散咗風險,買兩隻即係將風險分散再分散,更難評估風險。

建 議:「李生可用三至四成供款揀環球股票基金,如果對歐洲股市沒有信心,可以揀亞洲(不包括日本)股票基金,但唔好揀港股基金,因為風險太高,而且環球股票已包含了香港股票。餘下六至七成供款,可以揀亞洲債券基金,或者人民幣債券基金,但因上半年美債價格大跌,應避開環球債券基金。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()