close

卓韻芝說唔記得頭紗幾多錢,「其實係我唔想記得,總之好貴好貴!」貴的原因是頭冠用象牙粒砌成,且有百年歷史。

名人收藏
卓韻芝愛老嘢
有人鍾意追求乜都要新,有人鍾意舊嘢。看似潮人的卓韻芝自言一點都不潮,五、六年前開始收藏古著,她會捐窿捐罅去尋寶,「我覺得要去展示財富係好容易,你點樣去買一啲有故事嘅嘢、點樣去揀、點樣去掙扎一個過程,呢個先至係我覺得儲呢啲小古董最難得嘅地方。」

周圍捐
卓韻芝說儲物習慣自小已形成,有鉛筆、郵票,最近五、六年才開始儲古物,雖然數量不多,但四、五十件一定走唔甩,「去旅行,鍾意去行古董市場,或者一啲跳蚤市場,所以先至慢慢開始儲一啲自己覺得手工好、同埋好有故事嘅 accessories。」
她的古物來自世界各地,包括倫敦、巴黎、比利時、柏林、東京等地的跳蚤市場,而她的第一件收藏是雀仔圖案雙層傘。「嗰一排我突然間發瘋咁收藏所有類型嘅棍,老人家士的、紳士手杖、或者一啲好似神仙棒嘅嘢。」話說數年前某日,她見到巴黎一間古董鋪櫥窗內的金色手柄雨傘,即時入店問價,「已經知道個格局佢唔會話俾你聽幾多錢,佢開始同你傾偈,睇吓同你好唔好傾,好傾就平啲俾你,睇吓你對於古董有冇認識,如果係諗住用好多錢嚟掃晒佢啲嘢,佢就唔會賣俾你。」
最難忘的一次經歷在比利時安特衞普跳蚤市場,是一條金色頸鏈,「攤位主持人阿婆指住我,跟住攞起條鏈遞俾我,突然間有堆阿婆慢慢咁滲出嚟,話:『好好呀!你戴咗條鏈好靚呀!』好似《警訊》啲媒咁,佢收我十蚊歐羅。其實佢係想你要,對於個老人家嚟講,佢見到一個亞洲人喺咁地道嘅跳蚤市場經過,佢覺得呢個女仔好適合擁有呢樣嘢,當你一路以為『係咪坤我㗎?係咪有鏡頭影住我?』但其實佢真係想俾你,我都幾肯定如果我同佢講『你俾我啦。』佢會俾我。突然間覺得購物原來係有一種人情味,而家個年代,購物已經係冇人情味,只有工廠,你行入去買、俾錢、走、排隊、碌卡。」

這頭紗是店主的私人珍藏,無打算賣,「我求佢賣俾我,猛話:『我真係好鍾意,我聽日就飛啦!唔該你吖!』最後佢都賣咗俾我,但好貴。」

黑色十字架帽是她利用舊物 DIY出來的。

卓韻芝會利用舊物去啟發自己,創造新的物件,她臂上的「手鈪」就是用閘光板製成。

Vintage YSL袋是卓母留給她的,「我諗係細個時媽咪灌輸嘅教育——物件唔好買咁多,谷晒啲錢買一件靚嘢,好正呀!」
阿婆嘢
除了在外地收集古物,她連家中外婆都不放過,主攻「阿婆睡衣」及「阿婆手巾仔」,「佢舊嗰啲睡衣好靚㗎!好 new wave㗎,搶佢啲舊手巾仔啦,舊嘅絲質手巾好靚!直情係買都買唔到,佢成日都唔俾我,『你用啲舊、老人家嘅嘢,人哋笑你呀!』我話:『唔緊要㗎!我冇朋友㗎,俾我啦!』哈哈哈!」
儲埋一堆舊古董,她說打理其實不難,不需要花費大量金錢去保養,只需要很多時間及心機,但家中的阿婆才是一個「障礙」,「佢以為我啲頭紗係布碎,叫我掉咗啲爛布碎,試過攞咗去抹嘢。喺佢個世界入面,只有窮人先至會買舊嘢,佢唔明,第一,點解舊嘅嘢咁貴?你要花咁多錢去買;第二,點解你買啲嘢係唔著,成日都哦我,『舊鞋唔好㗎,好危險㗎……舊手袋唔好㗎,會唔好運㗎……舊遮唔好呀,唔好買黑遮呀……』嘩!全部都係得到唔好!我冇一樣買到嘅 antique番嚟佢係覺得好。哈哈哈!」

去年初卓韻芝穿了法國 Thierry Mugler八十年代的 tube top,出席 talk show記招。

頸鏈原屬攤檔婆婆的新抱,試過有人想買,但婆婆不賣。

雀仔圖案雙層遮光傘,是她首件收藏的舊物。
買古董最易被騙,卓韻芝的心得就是與古董店主持人混熟,然後每事問,「一開始係要撞吓板,但最好方法,就係去識古董店嘅人,其實多數都好好人,同佢哋傾偈,你問佢點解呢隻紗咁貴?點解呢件褸零零舍舍咁平?佢講俾你知,你慢慢就會識睇。」還要睇很多舊時裝雜誌,慢慢認得每個年代的設計特色,「開始識得去摸嗰粒係咪真嘅象牙,會知道個主持人, feel到間鋪係咪呃你,慢慢一路去 build up,係要投放長時間落去,真係要心機,唔係容易嘅事。」

撰文:王健美 
攝影:李敏軒

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()