close


Kenny和 Candy在中學時已經常常留連 cafe,大學時成日一齊煮飯仔研究食譜,今日可以一齊實現夢想開 cafe,真令人羨慕。「我 哋多 咗好多話題,但同樣亦會為 cafe瑣碎事各有意見,不過都令彼此關係更密切,更了解對方。」

創業通

台式優閒 cafe 登陸大圍

2013年01月09日 ~~ 第1094期 交易通.搵車快線

近年台灣流行慢活 style,都市人放慢腳步,享受悠閒生活。熱愛台灣文化的 Candy和 Kenny,將這股風氣帶到香港,在大圍開設具台灣悠閒特色的屋子咖啡,裝潢陳設以至食品,令客人如置身於台灣 cafe一樣,吸引不少客人慕名而來,現時月賺約 3萬。

當踏入位於大圍的屋子咖啡,啡色枱凳配吊燈及白色牆身,感覺像置身台北的型格 cafe內,台灣 cafe流行的日式熟食這裏也可嘗到,包括具日式家庭味道的豚角煮定食、梅子飯糰、鮭魚茶漬飯等。
甜品外形亦十分精緻同美味,如燕麥榛子梳乎厘及旋轉木馬十分受客人歡迎,老闆 Candy說:「旋轉木馬係我 哋為 咗冬天研究出 嚟,以 Macaron做面餅,中間夾士多啤梨,最底層係窩夫,我 哋不時會推出新菜色 嚟保持新鮮感,吸引客人。」由於位於住宅區,定價十分大眾化,飯麵等定食都是四、五十元,甜品賣$25至$50,所以很快便成為區內的人氣食肆。
同是 26歲的老闆 Candy與 Kenny夫婦都是哈台一族,兩人 08年在加拿大讀完書後,經常去台灣旅遊,深受台灣 cafe文化的影響,希望在港開一間台式 cafe。 10年, Kenny甚至在台灣逗留了半年,在當地 cafe打工取經,回港後 2人邊打工邊儲錢創業。「我 哋兩個都係做會計,一有時間就會研究菜式,放假不時會到台灣周圍搵 cafe hea,見有 啱 嘅菜色,都會影低,返香港買材料 嚟試煮。」


為了營造悠閒及舒適感, cafe內只有 16個座位,沒有擠迫感覺。


cafe位於大圍舊區內,這裏環境不太密集,望出開揚。營業時間為中午 12時至凌晨 12時。「 Cafe對出有唔少表位,方便泊車。」

大圍具備悠閒環境


為了配合台灣的慢活風格,他們最初想在港島的蘇豪區或大坑創業,「中環、上環蘇豪區一帶 嘅創租金太貴,大坑又太多 cafe;我 哋住馬鞍山,有時會揸車去大圍食飯,覺得大圍 嘅大廈密度唔高,居住環境好悠閒,好適合開台式 cafe,隔籬係工業區,除 咗街坊外,仲有一班 office客,所以決定 喺大圍搵鋪。」
當初地產經紀紀在大街找到鋪位,但遭他們拒絕,「大街 嘅租金貴成 1倍外,我 哋想間 cafe望出去唔係密密麻麻 嘅高樓大廈,而係矮矮 嘅平房,所以揀 咗只有唐樓 嘅積信街開鋪。」 12年初,他們一同辭工籌備,到 8月花了約 80萬在大圍開業。
要貫徹台灣 cafe特色,屋子咖啡在裝潢及擺位上花了不少思,這裏佔地約 1千平方呎, 1/4是廚房, 1/4是展出香港及台灣手作人作品的貨品區,其餘地方是餐飲區,但只有 16個座位。
Candy說:「雖然夠地方擺多幾個座位,但我 哋想有更多空間,畀到客人舒服及悠閒 嘅感覺;台灣好多 cafe都係一半展示貨品、一半做餐飲,我 哋想將呢個特色搬埋 嚟香港。」現時貨品區生意只佔 1成,其餘全來自餐飲生意。


旋轉木馬窩夫$48
冬季新作,上層是 Macaron及朱古力,中間夾有士多啤梨及奶油,最底層是窩夫,是老闆和大廚一齊研究出來的!最初下層也是用 Macaron,但口感不及現在改良版。


燕麥榛子梳乎厘配香草雪糕球$35
健康又有咬口,餐後食,滿足非常。


豚角煮定食$53
用五花腩煮成,入口即溶又甘香。


屋子咖啡$30
鎮店咖啡,以雪糕代替糖漿及牛奶。

座位少營造舒適感


我住沙田,成日都會去大圍食飯,覺得屋子咖啡網修好靚又舒服,甜品好好食,價錢唔貴, 喺區內好突出,所以成日 嚟幫襯。

座位少除了減少收入,亦常令客人埋怨等位等得太久,就連他們的父母也問為何不多放幾張 枱。「試過俾客投訴話入面 啲客齋坐等人,令佢 哋要等好耐,唔公平,𠵱家晚飯繁忙時間,我 哋要求客到齊人先可以畀位。之前聖誕節為咗預計客人數,我 哋推出聖誕餐,仿傚酒店餐廳分 2段時間入座,早場 6點半,第二場 8點半,客人同我 哋有預算,安排會好好多。」 

現只靠 facebook做宣傳及偶有飲食雜誌介紹,但屋子咖啡一開已反應不俗。「開業初時,我 哋 target年輕夫婦客及 office客,因為區內多 咗好多中產屋苑及豪宅,結果連學生、老人家、有小朋友 嘅家庭客都有好多。午市多人之餘, 6點後人客車輪轉,可以做到 3轉生意,好多人等位。」


Candy及 Kenny凡事親力親為,從廚房至樓面樣樣都做。


他們去台灣必定到訪當地 cafe,這是 Candy至愛 cafe ancre,位於台灣淡水區中正路。

最初不懂預入貨量


Kenny和 Candy都不是做廚出身,所以沒有太多入貨經驗,多是上網找食物批發商入貨,「最初我 哋成日預錯食物分量,每日要掉好多菜同牛奶,用 咗成 2個月去摸索;雖然我 哋識得煮,但開店冇幾耐請 咗個廚幫手,大家都係 80後,有商有量,一齊研究菜式。」
本因喜愛台灣的慢活悠閒氛圍,才決定在港開台式 cafe,但做了老闆後反而令 2人沒有時間到台灣旅遊,「我 哋發現做老闆比打工辛苦好多,我同 Kenny喺餐廳個個崗位都做過,𠵱家請人好難,一有人唔做,我 哋就要頂上,有個好處就係唔使擔心邊個唔做會影響到個運作。𠵱家最希望 cafe快啲上軌道,業主又唔會狂加租啦!」

創業投資


租金( 2按 1上): 150,000
入貨:$50,000
雜費(裝修、申請牌費等):$600,000
總投資:約$800,000

每月收支


租金:$50,000
入貨:$30,000
人工( 2老闆、 3全職、 3兼職):$70,000
雜費:$1,000
營業額:$180,000
盈利:$29,000

屋子咖啡
地址:大圍積信街 31-51號安信樓地下 P鋪
電話: 2677 3218

招手作人來寄賣




屋子咖啡仿傚台灣 cafe,將店內 1/4位置闢作貨品區,專賣本地及台灣手作人的作品,成為 cafe的一大特色。 Candy說:「我 哋之前 喺網上識得一個台灣手作人,之後佢介紹其他手作人畀我 哋,𠵱家我 哋會 keep住一年去幾次台灣,再聯絡佢 哋攞貨。」另外,他們透過位於石硤尾的賽馬會創意藝術中心找本地手作人,「手作人 嚟寄賣貨品,每賣出一件就七(手作人)三分賬。」 




出自本地手作人,小皮革錢包$250


ooh La La筆袋$89


iamkamty的手繪太陽眼鏡$120。


台灣 yinke布袋$124

賽馬會創意藝術中心 http://www.jccac.org.hk 

撰文:陸伊琳
攝影:彭自維
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()