close


Ada不斷想方法擴大公司業務,成功喺乳酪雪糕界站穩腳,更衝出香港,於馬來西亞及內地開店。 

創業通

乳酪雪糕浴血戰 靠平突圍

近兩年,香港的乳酪雪糕店開到成行成市,街鋪商場總見到一間,戰況十分激烈,但不少品牌不敵昂貴租金,至今已減少分店數目,有些甚至退下火線。但由 Ada及 Mimi創立的本地薑 Crumbs,自 09年 12月開業後,不但能度過 3個寒暑,除香港外,分店更設在馬來西亞及內地,多達 20間。
Crumbs以平價作招徠,吸引一班 OL及學生 fans外,還不斷增值,如 party到會服務,及把乳酪雪糕上架,放在便利店內售賣。日賣逾 3,000杯,每月營業額超過 300萬,估計盈利亦過百萬。

 


有 20多種配料供選擇,雖然由員工代舀,但很足料。 

星期二下午,下着滂沱大雨,位於佐敦的 Crumbs乳酪雪糕店仍然坐滿客人,其中 7成是學生,各人手上都拿着大大杯乳酪雪糕,學生 Lynette甫坐下即說:「嘩,好大杯,好抵呀!」
Crumbs提供 3種 size的乳酪雪糕,分別是$23、$33及$37,跟市面以重量來計算價錢的乳酪雪糕店不同,以最大 size為例,可選 4種配料,雖然客人不可以自己舀,要由職員代勞,但職員相當重手,每款配料也舀上 2、 3匙,以相同重量計算,比坊間乳酪雪糕店平約 3、 4成,難怪學生們也大叫好抵!
創辦人 Ada表示,在 09年成立 Crumbs時,是全港第四個乳酪雪糕品牌,當時其他品牌都在中環、跑馬地等高檔地段開店,她們卻偏偏選銅鑼灣景隆街,之後又在旺角、屯門、佐敦等開店。「我哋唔想揀喺高級嘅地點開鋪,想平民化啲,希望普羅大眾可以隨時食到乳酪雪糕。」
價錢平,不一定要將價就貨, Ada製作的乳酪雪糕十分有 heart,「我哋有試過外國品牌,希望鋪頭嘅乳酪雪糕可以比得上外國貨,反覆研製試過好多次,冇加水、冇加冰。」

自家製作新鮮配料

配料方面,堅持每日用新鮮生果,由本地的生果商供應,不會浸糖水;有部分配料是 Ada和拍檔 Mimi構思及自家製作,如香脆碎、迷你蛋白脆糖、糯米糍及朱古力布朗尼等,均由 Crumbs自設的工場製作。「最初工場好細,後來開到第 3間分店後,先租咗個大工場,搵師傅去整。」
原職廣告人的 Ada因與拍檔 Mimi都愛吃甜品,其中尤愛鬆餅,並決定辭職賣鬆餅,「我哋擔心熱辣辣嘅鬆餅只適合冬天,見當時外國同香港都流行乳酪雪糕,所以決定一齊賣,呢兩款一冷一熱嘅食物,迎合晒一年四季嘅需求。」她們選在 09年 12月的冬天開業,先以鬆餅做主,也日賣 800至 1,000個,到了夏天就到乳酪雪糕大賣。「點知乳酪雪糕好快跑出,無論冬夏季都好受歡迎,鬆餅𠵱家只佔約 2成生意。」
看 Ada一身 OL打扮,言談斯文有禮,想不到她很捱得苦,開業初期凡事親力親為,除了研製雪糕和配料,她還落鋪工作,「食肆最難就係請人,我哋通常請 16至 18歲嘅年輕人,但流失率好高,所以頭 1年我都要落鋪,負責落單、唧乳酪、及操作機器。不過自己做過前線,先會知道員工有咩困難,同埋可以第一身聽到客人意見,好似知道客人鍾意食生果,就多啲水果款式,又例如知道咩時間多人,就編多個員工幫手等。」
租金飆升汰弱留強
到 10年 8月, Ada已在旺角開第二間分店,「其實 10、 11年競爭好大,嗰兩年全港有成 2百幾個乳酪雪糕嘅品牌,太多人開,令品質上好參差,亦有人抄襲我哋,以平價招徠,好在我哋最早走平民化路線,出名抵食夾大件。」
隨着租金飆升,有一半以上的乳酪雪糕店相繼結業,「𠵱家只係留到有質素同口碑嘅品牌。」現時市面的乳酪雪糕品牌不足 50個,只佔約 3成為外國品牌,如 Tuttimelon,其餘均是本地薑,而且有愈賣愈平的趨勢,由以往 100克要$20、$30,到現時約$15,不過以 Crumbs的杯裝計算,則平至 100克約$10,仍然最抵食,難怪可以繼續在這場浴血戰中生存。
為了提升競爭力, 11年 4月, Ada在佐敦開設分店,這店的特色在於設有座位,跟其他店只得外賣不同,「我哋見佐敦白加士街呢度好多人食甜品,其實乳酪雪糕都係一種甜品,所以造成一個甜品店,仲提供其他甜品,好似綿綿冰、奶凍及芭菲等,畀客人更多選擇。」


超級杯$37大杯裝乳酪雪糕約有 250克,可選 4款配料,非常大杯。 

濃滑抹茶慕絲$30佐敦店沒堂食,亦有售其他甜品。抹茶慕絲日本入口材料製作,口感滑溜,自家製綠茶糯米糍則十分煙韌。

鬆餅$8/個有提子朱古力及芝士 3種口味,每日新鮮出爐。 

Crumbs在內地已開了 10間分店,全部設有堂食服務。 

 

Crumbs現在港設有 6間分店,早於 11年時還衝出香港,在馬來西亞開設首間加盟店,「個加盟商係遊客,佢有次嚟香港見到我哋鋪頭好多人排隊,買咗杯試食,覺得好好味,就主動搵我哋傾合作,希望喺馬來西亞開加盟店。」

客人 Lynette

我喺附近補習,成日都嚟幫襯,覺得啲乳酪雪糕價錢平,又好食。

馬拉大陸設加盟店

現時加盟商在馬來西亞已開了 3間店,反應不錯。自 12年起,內地亦有加盟商合作,陸續在 10個城市,包括北京、上海、廣州、深圳、南京等開加盟店,方面收益過百萬, Ada則負責提供製作方法、貨源等,「每開一間加盟店,我哋都會親自上去幫手,提供意見,同睇吓佢哋點營運。不過香港唔會有加盟店,我哋想自己做番 keep住個口碑。」
面對本港租金、成本等上漲, Ada也要擴大業務,以作抗衡,於是想到全港首間乳酪雪糕店提供 party到會服務,「乳酪雪糕咁易溶,要做到會有一定難度,我哋諗到將乳酪雪糕預先唧好一杯杯,放入雪櫃,成個雪櫃運到會場,再由駐場員工幫客人舀配料。」
到會價錢跟店鋪一樣,但最低消費為 40杯,「呢個服務由 11年尾推出,反應好好,𠵱家差唔多每個星期都有客訂到會,好似婚宴、百日宴、私人派對等,最難忘係有次我哋參加拔萃女書院嘅活動,學生同賓客排咗成個鐘頭隊買雪糕,都毫無怨言,最後賣出接近 4千杯。」


Ada不時會到各分店巡鋪,檢查食物品質。 

Ada自家製作了幾款配料,如迷你蛋白脆糖(上)、綠茶糯米糍等,增加獨特性。 

上架服務未來方向

12年中, Ada還把乳酪雪糕上架,在便利店售賣,每杯售$25,「將乳酪雪糕唧成杯裝,每杯再配一包我哋自家製嘅香脆碎,就好似一般雪糕咁,可以畀客人攞返屋企食。𠵱家我哋決定轉同第二間便利店合作,詳細資料未講得住。」
經過 Ada這 3年多的努力,即使去年冬季,店鋪仍能維持月賣約 3,500杯的銷量,店鋪的營業額也超過 3百萬,估計每月盈利逾百萬。到了夏天,生意將再增長 5成,成功打造出亞洲的乳酪雪糕王國。「未來我哋會繼續進行產品研發,亦希望發展批發生意,喺更多便利店及超市買到我哋嘅乳酪雪糕。」


首設的到會服務非常受歡迎,每星期也有訂單,圖為女拔萃的活動,當日賣出近 4,000杯乳酪雪糕。 

去年中, Ada還把乳酪雪糕上架,放在便利店售賣,每杯$25。 

開業成本

租金:約$320,000( 3按+1上)
裝修+牌照:約$200,000
機器:$150,000
入貨:約$130,000
總投資:$800,000

每月收支

租金:$700,000( 6間分店及工場)
入貨:約$1,155,000
人工:$600,000(約 50人)
營業額:估計約$3,465,000
盈利:估計約$1,010,000

Crumbs

地址:佐敦白加士街 53號地下

機器材料邊度入貨?

想開設乳酪雪糕店,首要便是有製作的機器,要買乳酪雪糕機並不難,只要上網搜尋,或到油麻地新填地街一帶也可以找到,一般大型的乳酪雪糕機每部約售$80,000起。
配料方面,水果可找水果店批發,而糖果如軟糖、朱古力碎、粟米片等,則可找糖果零食批發店。

參考如下:
萬年機器(乳酪雪糕機)
網址: http://www.manningcatering.com 
陳記果欄(水果供應商)
網址: chanfruitmarket.com
歡樂食品(糖果零食供應商)
網址: http://www.foonlok.com 


撰文:洪芳俠
攝影:李玉梅
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()