close

面對面
我唔係求財 我只係求存 尹光
聽說尹光人在影樓,攝影部、潮流組不少同事跨部門走來朝拜,一見面少不了問候聲:「少理阿爸正仆街!」,以示對尹光的尊敬及對其作品之喜愛。
非正式統計,點唱尹光隻〈少理阿爸〉是本港青年唱 K玩樂指定項目;據正式統計,尹光隻新歌〈你老闆〉官方 MV擺上 YouTube兩週,點擊經已高達 41萬;據尹光自己統計,九十年代高峰期,一隻碟閒閒哋賣七白金,不過大多從廟街影音小店賣出,數量沒有統計進香港唱片商會紀錄而已。
我問 63歲繼續 in的尹光,怎麼看近日 hit爆的男藝人疑似賣淫新聞,尹光說:「打仗嗰陣時,為養仔,賣血賣肉都要㗎啦!」
「廟街歌王」尹光,其實在越南出生,家境富貴, 20歲已經是戲班文武生(即係男主角),七十年代為避戰亂隻身逃難來香港,改唱粵語時代曲、歌詞愈寫愈低俗,無非見到愈低俗觀眾愈快樂,為兩餐因而投其所好,把底線愈 set愈低。
我問低俗了 43年的尹光,條底線喺邊:「咪就係嗰位先生做嗰啲嘢,一定唔會做囉……香港哋,餓你唔死嘅!但係搵兩餐又使唔使去到咁呢?睇啲人嗰兩餐想食咩啦!」
係囉,一次收 5萬 5,到底嗰兩餐想食咩呢?

而我不知道

每年游走世界各地登台,隔兩年開演唱會會歌迷,間中還貼近時事推出新歌,永不言休的尹光最近與 rapper KZ合唱〈你老闆〉,幫班捱騾仔依然買不起樓、結不起婚的後輩出句聲。新歌一出,果然唱中不少打工仔心聲,兩週內 YouTube點擊高達 41萬,拍得住天王 Eason與天后 Joey。 63歲依然貼近潮流,我們的訪問於是就從城中熱話開始講起。
我問尹光:「知唔知高登好多人講你?」
尹光一頭霧水:「高登係咩嚟㗎?我早幾日至喺越南返嚟,冇睇過喎!」
我解釋:「高登係網上討論區,要好紅至會俾高登仔講,呢期最多講你同阮民安。」
尹光聽了更迷惘:「阮民安?我唔識呢個人,新聞嚟㗎?」
於是我轉話題去高皓正,這次尹光知道誰是高皓正,而不知道高皓正寫咗篇教戒打飛機潮文:「打飛機邊使戒㗎?天性鹹濕,或者啲仔容易衝動,㩒都㩒唔住啦!到咗年紀大啲,又使乜戒呢?諗兩餐都未諗得掂,仲諗打飛機咩!」

講起搵兩餐,我們說到港男疑似每次 5萬 5賣淫新聞:「我知港男係乜,但係唔識嗰位先生,佢做基佬之嘛,男人賣同女人賣都係一樣啫。男人一定要賣貴啲,因為唔做得多吖嘛……女人一日幾十個砸落嚟都得,男人做得兩三個已經散啦!佢鍾意做就得啦,背後苦衷無人知,各行各業,出賣自己都係門生意。我做咗咁多年人,為生存為餬口有乜嘢未見過啫?不過使唔使去到咁盡,睇啲人嗰兩餐想食咩囉……」
當年唱時代曲,尹光說為好笑為引起共鳴,潮流興即席加新聞時事套落旋律即席表演;現在表演方式不同,但同樣會做功課掌握時代脈搏, 63歲的尹光,會看動新聞會上 YouTube,不過其他東西就少研究,始終現在唱歌為興趣不為兩餐,有時間寧願同老婆遊山玩水,或者約班波友打乒乓波。

7年前首〈少理阿爸〉拿起菜刀講青少年問題,最近咁啱有幾單逆子斬死父母新聞:「呢啲太極端,同變態嗰啲人講道理,唔會講得通。」

講錢冇公義
上週一,尹光剛從越南回港,登台之便順手同當地老友打番幾場友誼波。現在是受邀去胡志明市登台,半世紀前,尹光父母在胡志明市開戲院,專請香港大老倌去當地登台。
「我係越南華僑,有錢仔嚟㗎,屋企開戲院又開溜冰場,人哋零用錢講緊幾毫嗰陣,我問緊阿爸攞十蚊,佢咁都驚我唔夠用,畀夠我廿蚊。我哋一家住喺戲院樓上,有請戲班就做戲、冇請戲班就放電影,細細個我聽慣戲,又見過新馬師曾同何非凡,耳濡目染,不過屋企 8兄弟姊妹,得我一個嚟咗香港,得我一個做呢行。」
尹光說自己 20歲以後靠自己,不過 20歲以前確實是富二代,要不是靠錢疏通,一早上咗天堂:「以前越南打仗,好似𠵱家台灣咁,家家嘅壯丁都要服兵役。屋企有錢畀,三個月後派你去守市區,冇錢畀嗰啲,咪掟去前線,死梗㗎啦。入咗去又要袋啲錢疏通呢,入邊啲軍官又對你好啲囉……所以話,錢唔係萬能,不過都 9千 9百 9啦,你睇吓何鴻燊,有錢命都長啲啦,呢個世界度度都講錢,從來冇公義!」

新歌夾埋 rapper KZ rap,推出兩週點擊 41萬:「我鍾意挑戰自己融入時代,好多人估我 rap唔起,我就 rap畀你睇!」

91年開個唱,尹光唱〈數波波〉搵到當年最紅波霸葉子楣合唱:「佢一嚟到,記者走晒去佢度,呢個圈係咁㗎啦,一定要睇得開。」《蘋果日報》圖片

尹光從小就在戲班打滾,能文能武會唱戲、還會拉小提琴、二胡、高胡以及所有戲班用得到的樂器,低俗無非為搵食。《蘋果日報》圖片

十多歲時登上巴拿馬貨輪,漂洋過海 9天以後在灣仔上岸,尹光說偷渡來香港後第一份工是布行黑工,然後被警察抓走獲發身份證,輾轉開始賣唱:「頭幾年唱國語時代曲,我諗我國語講唔得正,搵得唔多;唱咗四年開始興粵語時代曲,我發現粗鄙啲、講多啲時興嘢,觀眾又開心啲,呢行又好少人唱笑歌,我咪行呢條路囉。點解人哋講得我尹光一唱就係粗俗呢。『老母』都唔係粗口,『仆街』都唔係粗口,話你衰之嘛,我都係娛樂大家啫,咁就唱咗 43年。」
聽尹光唱歌,可以反映不同年代社會民生,七十年代的〈十四座〉唱人情味、八十年代〈數毛毛〉輕鬆諧趣、九十年代〈關人隱士〉講回歸、千禧年的〈少理阿爸〉是青少年問題;新作〈你老闆〉,則唱盡百物騰貴樓價離譜民生疾苦:「你幾時問我都係咁話,我好唔鍾意𠵱家嘅香港。以前人簡單啲、重感情多啲,樓價平啲,你肯做就包你有飯食有樓住。我 77年買咗第一層樓,美孚新邨、 17萬之嘛,畀咗一成首期每個月都係供 1千蚊。𠵱家呢?啲樓求其都要成萬蚊一呎,兩公婆一齊捱,都係買唔起又租唔起,食呀用呀樣樣加,係得人工唔加。啲樓貴,係賣畀啲大陸人;自由行訪港,錢又係俾啲有錢人賺,佢哋買樓買金又唔係袋落小市民度,點會冇怨氣呢?」
面皮成呎厚
影樓裏個個都話係尹光粉絲,一把年紀的尹光卻一直很謙虛:「我係叫做有個人識,紅幾時到我啫?你估我四大天王咩?郭富城同黎明喺度,啲記者梗係去晒佢哋度啦!做呢行,最緊要面皮厚、睇得開,面皮薄、乜都要計,好心酸㗎;第二,就係識得揀嘢嚟聽,上台唱歌俾人柴台,好聽嘅就多謝,唔好聽就扮聽唔到;仲有呢,適當時候識得卸。我唔會叫嗰啲人做黑社會,我叫佢哋做大哥。以前,我哋成日有行家俾人捉去揼,我就未試過。有時一晚唱歌幾個大哥捧場,呢個要點呢首、嗰個要點嗰首,個個都話要聽先,我就話:『首首都識唱,睇樂隊響邊首歌先我就唱邊首先啦!』咁咪卸咗去樂隊度囉!」
歌廳酒廊走埠登台,尹光現時有兩處物業,家住跑馬地,另在中山有度假屋。如今唱歌只為興趣,尹光說家產本來可以更多,最衰爛賭:「七幾年嗰陣,嫌悶走去賭錢,由澳門賭到澳洲,要地上賭到地下,試過一晚輸一層樓,跑山借到周身債。又要借又要賭,咪唱得勤力啲,一晚走八、九場去還債囉。有一晚喺上海街啲私家檔,輸緊 5萬幾銀,我同個天講,你畀我贏啦,贏得番我就戒賭。結果嗰晚我真係贏凸幾千蚊,從此以後都唔敢再賭。道理好簡單,人唔係永遠都咁好彩,我當年周身債,嗰晚再輸埋嗰 5萬,但我唱一場酒廊都係得 2、 3百蚊啫,點還?」

與太太結婚 32年,恩愛如昔:「男人一定要安分守己,身邊人一定要珍惜。」

兒子呂嘉誠現年 29歲,從美國留學回港後加入美資公司:「我成日教佢唔好偷錢唔好食白粉,老豆歌仔都有得唱,一啖白粉誤終生!」
背後的女人

81年與同是歌星的太太李麗儀結婚,這一天,跟在尹光身邊打點的呂太(尹光原名呂明光)死活不肯出鏡,只肯借出玉手。只不過一隻手,尹光捉在手裏,已經心滿意足甜到漏。
知道賺錢不容易,又衰爛賭輸過身家,尹光說現時睇錢好緊,別人邀請他做生意,他怕大食細渣都冇;有紅顏知己飛來蜢,他說:「我淨係鍾意我老婆,唔捨得喺第二個女人身上使錢㗎!」
此話得呂太親口證實:「佢自己唔用名牌唔捨得食,不過就會買畀我,又成日帶我食好嘢。啲人話仔要粗養,佢就成日畀錢個仔使,驚佢唔夠用。」
尹光搭嗲:「人工唔多,要食要玩,拍拖都要錢㗎?我成日月尾畀錢個仔使,月頭出咗糧又唔會追佢還,點會同個仔計呢?」
呢個阿爸又開明又大方,當然不會被仔少理。

撰文:朱小博
攝影:范仲良
髮型:哈佛增髮技術中心
化妝: Peace

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()