close

以何種姿態登場,其實並不太重要,離場時還能保住氣度與形象,才是最考個人的修為。60歲的黃柏高,曾先後於華納唱片、正東唱片及金牌大風出任要職,每次皆好聚不好散;而這次離開由他一手創立的「金牌」前,冷板凳給坐了3年,英雄也有氣短時。


金牌經理人被迫入逆境,門前冷落車馬稀,好不唏噓。「咩人睇唔起你唔緊要,最重要自己唔好睇唔起你自己。如果我冇明天,你絕對可以睇低我,但我堅信自己有明天,將來仲會做得更好畀你睇!」今年待冷河一過,即鯉魚翻身,東山再起。這次他卻要豁出去,另創一番新景象:從電影至音樂、玄學家和運動員經理人、私人飲食事業,還自詡為「IT娛樂人」……總之,遍地芳菲。「個個都以為我離開咗舊公司,到家自由身,就會簽埋呢個嗰個,我根本連諗都冇諗過!我只係想做一啲新嘢畀人睇!……因為我嘅本命係『殺破狼』,要上戰場、要衝鋒,即係永遠要做新嘢!」魯迅說「第一個吃螃蟹的人是很可佩服的,不是勇士誰敢去吃牠呢?……像這種人我們當極端感謝的」,畢竟暮年烈士與識貨老饗,也真的不多了。

生氣不如爭氣


一切始於09年5月,一直掌管「金牌大風」的經理人與音樂事務的Paco,被擢升為「亞洲區主席」,處理電影業務,明眼人一看,分明狐死狗烹、鳥盡弓藏,失勢之說不無道理。加上鄭東漢、龐維仁兩代易主,去年他選擇離開,今年正式加盟「太陽娛樂文化」,職司董事總經理,這次不再為人下了。3年光景,起伏挺大。「當你睇番轉頭,其實唔係咩大不了。當你經歷緊,就真係好艱辛。」始終走出低谷、事過境遷了,今天他說來雲淡風輕。「好多人嘅眼光都覺得你『明升暗降』,就會有好多白眼㗎啦,好正常!
「其實在95年我仲艱辛,嗰一個浪仲大,我係一浪接一浪捱過嚟。」指的是當年任職華納唱片高層的他,與公司發生磨擦,而轉投當時新成立的正東唱片,但此一役,Paco捧紅了陳慧琳、楊千嬅等人。但錦上添花易,雪中送炭難啊!然這一次又嘗透人情冷暖吧?
「當然有,第一個(向我)雪中送炭就係李丞責。我冇問題㗎,睇緣分,你鍾意同我做朋友,我當然好開心。或者你覺得我冇利用價值,我亦冇所謂……你唔想見到我,咁大家咪唔好見囉!我又唔會講人壞話嘅。
「譬如我以前有100個朋友,在低潮時有70個走咗。以前我要用24小時輪到同佢哋食飯飲酒,咁家我就可以對剩低嗰30個朋友好啲啦!原來你覺得我翻唔到身、唔得㗎啦,咪唔需要見我囉,對我都好呀,我集中精神對30個朋友再好啲囉。唔係我篩選人,而係人哋自己走。
「當你係一個好鋒芒嘅人,飲醉酒時啲人會覺得『佢又有得醉喇,咁過癮』;但當你係一個失意嘅人,大家會話『你睇吓個醉貓,借酒澆愁』,都係同一個情況之嘛,但就有分別。你要話我借酒澆愁,我都冇說話好講,人哋眼光咁睇你,但我完全冇問題。我唔係一個living in the past嘅人,我唔會成日話你聽以前點威點叻,好同唔好都係is gone!我最緊要係明日,我明日會點好法,我做畀你睇。


「家我好滿足㗎,更加會明白珍惜生命、珍惜我得到嘅一切。我食一隻鮑魚又得、我食一隻鮑魚菇都得,睇你同咩人一齊食嘅啫。我唔會刻意話今日要食翅,你求其畀個例湯我,我都得嘅。」

敢為天下先
今天的Paco,當然繼續以往「金戈鐵馬,氣吞萬里如虎」的氣勢,繼續擔任經理人工作之餘,亦兼任Neway的音樂顧問。「我只會畀意見佢哋嘅歌星、同將會簽嘅新人,全部都係音樂上(的事),其餘行政上嘅事,我唔會去干涉,亦唔會去處理。我都冇時間!」正職當然是管理由澳門財團注資的新公司「太陽娛樂」,投資、監製、開拍電影;另投資協辦演唱會,「我唔係要做一、兩個成功嘅藝人……呢度有好多投資項目,譬如投資演唱會賺錢,唔成功就會蝕本,真係一盤生意嚟。
「呢3年過渡時期,我只係冇在音樂上作出過任何貢獻,但就做咗好多個人工作同意想唔到嘅事。我第一個得着就係(李)丞責。我們唔只係朋友,仲可以做合作夥伴……大家以為我作為李丞責經理人,就係幫佢客人book睇風水,其實我哋係將玄學develop為一門可以更全世界嘅生意……例如e-booking、手機app,呢啲我哋合作前都冇諗過。
「同時我又簽到一個全港最年輕嘅職業哥爾夫球手(廖樂天),我希望可以將佢打造成super idol,成為亞洲區Tiger Wood,如果成功塑造到大家好proud of嘅運動員,好似林書豪咁嘅話,我覺得自己都好大貢獻,哈哈!
「其實上天對我好好,畀咗個改變我,去做一啲從來冇諗過可以做到嘅嘢。我有好多時間去籌備我想拍嘅電影,卒之今年內全部實現。而製作音樂方面,我更加想建立一個改變大家、幫到大家嘅新平台嚟推動音樂。呢3年改變我過去10年做電影、音樂嘅睇法。我諗冇邊個音樂人嘅資歷、年份、仲高得過我?我係最早、亦係最後剩低落嚟(的音樂人),但我仲有新嘅衝擊、新嘅衝刺,我都覺得好神奇、好幸運。」


在席間,Paco不斷跟我強調:「你想同我合作,就唔好擺晒啲希望喺我度,自己又唔努力,又會自動得咗,在現實係冇可能。」那是因為大家都相信,貴為金牌經理人的他,可以化腐朽為神奇吧?
「千祈唔好咁諗呀!點解12年前我遇唔見周杰倫吖?可唔可以今日俾我再遇番周杰倫呢個金礦吖?點解大家梗係要我挑戰,將啲唔得嘅人交畀我嚟捧呢?哈哈……點解唔可以係「得」先搵我啫?點解唔可以畀最好嘅(人)我呢?我唔係神仙嚟嘛!點解要我做得咁辛苦?我唔鍾意做啲困難嘢㗎!」
自22歲擔任唱片店售貨員的Paco,跟本地樂壇結下淵緣逾30年,其中捧紅的歌星,從80年代的陳百強、90年代的許志安,陳慧琳及楊千嬅、至21世紀10年代的古巨基、方力申、鄧麗欣等,不勝枚舉。沒有點石成金之能,總不能常押對注吧?當中還有他自言「絕對是自己在音樂工作、經理人事業上最漂亮嘅一頁」的側田!
「咁佢(側田)係唱得好嘛,如果唔係我點可以咁做呢?如果佢唱得唔好,我又在紅館訂個演唱會俾佢,你係咪覺得我神經有問題吖?……咁有時我做嘢都唔跟傳統諗法嘅!我點解要跟人哋啫!點解我唔可以話你知咁做都得啫!我05年就做畀大家睇,未出唱片我就在紅館book咗期,有邊個會咁做?」

歌星只是我的同事
我問Paco跟旗下藝人的關係是怎麼樣的?真的一如他去年替無綫主持的清談節目《Paco的風花雪月》所言「會(把歌手)當成商品」嗎?
「我係從來冇用『仔女』嚟形容artist,我只會用『同事』!記者話『你啲仔女……』,我問『咩我啲仔女?啊,我啲artist之嘛。』大家合作只算係同事之嘛,我要強調番個公私分別,要公事公辦。但你問我會唔會放私人感情、會偏心?我都有偏心嘅,但我偏心一個人,係因為其他人做唔到佢做嘅嘢,而佢亦做唔到你做到嘅嘢,之間冇conflict。我唔會在同一個level嘅歌星入面,偏心邊個多啲,畀晒機會佢,我從來都冇咁做過。……譬如人哋係動作演員,而你唔係一個武師,你唔可以話我偏心佢囉。
「我一路都覺得我唔可以擺私人感情、或者作為朋友關係嚟合作,但經過咗廿幾年,我先知原來做錯咗!原來我多啲同人溝通、多啲同人食吓飯,對大家係有幫助㗎。唉,早知我以前就做多啲啦,唔係同人食餐飯就等於我偏心、或者等於同佢friend啲,其實都係睇你點處事啫。
「家大家相處會輕鬆番啲囉。如果因為你懶或者唔鍾意而唔做一啲工作,我唔會接受。但當大家分析咗……你講得出個理由,我咪接受囉。……以前我會用『強迫』,家我會畀你(了解)『清楚』。」

植樹者
Paco的辦公桌上放了一本Steve Jobs的自傳《賈伯斯傳》,誓言朝「IT娛樂人」身份發展的他,跟蘋果教主的遭遇倒也有點相似。創立的Jobs在30歲時被公司的其他董事解除業務職責,最後只能選擇離開自己一手創立的公司,直至過身前他還不時調侃自己:「我怎會被自己創辦的公司解僱呢?」不過最後被奉迎回朝,整肅一切。與其猜Paco也會不會吃回頭草,我倒不如了解一下何謂「IT娛樂人」。「我最想在全中國建立一個平台,在media方面,而實質內容要一年後先話到你知,到時候先會有嘢畀到大家睇。我唔想講,只想做畀你睇,到時候你一定會話『嘩,原來係咁?!』」Paco笑着對我大賣關子。 ####

 
我食一隻鮑魚又得、我食一隻鮑魚菇都得!

 
新人歌手陳僖儀是Paco旗下首位藝人,他說:「我會陸續簽一啲唱得好有styling、又好有character嘅新人。」《蘋果日報》圖片


今年Paco的新公司「太陽娛樂」除自資開拍3部電影外,亦有投資其他電影,包括上週已上映、由余文樂、舒淇主演的《情謎》。


自09年金牌大地震後,Paco被調往電影部,實權則旁落陳輝虹(左一)手上,至11年1月初,Paco亦與舊老闆兼拍檔鄭東漢(左二)向新老闆龐維仁(右二)呈辭。《壹週刊》圖片


Paco接管金牌電影部2年,都仍未有開拍過電影,但甫加入太陽娛樂,即為去年已上映的《戀夏戀夏戀戀下》任監製。《壹週刊》圖片


Paco創立金牌娛樂,捧起鄧麗欣、方力申和側田為年青人偶像,但自他失勢以後,各人不是約滿離便是過檔。《蘋果日報》圖片


96年Paco轉投正東唱片,先捧紅陳慧琳,到02年更任楊千嬅的經理人,把當時事業陷入低谷的她,重新打造成天后。《壹週刊》圖片


Paco因緣被華納唱片公司老闆賞識而擔任唱片製作,杜德偉(右)亦是他在華納工作時期所合作的藝人之一。





arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()