close


紅色花卉圖案連身裙$33,500 Leonard

Cover Story

潮州烈媽 楊千嬅

2012年12月20日 ~~ 第1189期 香港《壹周刊》

烈女不怕死,但憑傲氣……
那些年我們一同見證心口掛勇的烈女,沿路腳踏斗零踭跌低再起身,一步一步走到結婚生子榮升母親的現階段。
烈女進級潮州烈媽,心態最大不同,是昔日的工作狂今天一切以老公同囝囝丁進諾馬首是瞻。
「最近變咗阿毛開始研究金價。」
咁詭異?

「呢單嘢有典故㗎,話說潮州人好實際,好鍾意買金,結婚時嫲嫲送咗粒金元寶俾我,即是無雕龍雕鳳、好重秤、拎上手實的的嗰種;點知到阿仔出世時又送一粒,我問嫲嫲做乜嘥錢?佢話潮州人興一代傳一代,結婚時送俾我嗰粒,其實係留俾阿仔將來結婚時嘅禮物,至於呢粒,就留俾阿仔未來老婆,原來我只係負責 keep。
「諗深一層又啱喎,小朋友每年收收埋埋咁多利是錢,玩具買唔晒,銀紙貶值儲入銀行又無息收,不如為阿仔將來打算,買金有保值,又有紀念性,不過唔買唔知依家啲金真係好貴!」果然是產後荷爾蒙大變,阿媽心態,表露無遺。
先得嗰六個月人仔就有阿媽為你投資籌謀,使乜蘇師傅指點迷津,都知你丁進諾將來衣食無憂。

成為母親後,家庭工作如何取捨?


黑色絲絨晚裝$194,280
黑色皮手套$4,380
Both from Bottega Veneta

好坦白講,以前,我係烈嘅,將所有 energy都「 chur」晒喺工作度;依家都仲有工作狂質地,但就落咗柔順劑囉∼哈哈哈!我唔做嘢唔得,對個人同家庭各方面都唔好,兩公婆之間維繫,同小朋友日後相處,點都要與時並進 keep住 update。不過會揀 job做,點都會就咗老公同阿仔先,所以唔會再疊住兩部戲日以繼夜咁拍法,或者個半月唔見人唔知飛咗去邊,希望喺個仔一歲前盡量留多啲時間响佢身邊,睇住佢唔同階段長大進程,最多自己辛苦啲,錄影前先飛過去。之前有人搵我拍戲, 50組戲裡面我約莫有 20幾組,都無接,對唔住,真係未得,體力上未恢復,精神上又驚無心機,根本都未 recover,對成個 project都唔 fair,咁不如等自己調整好先做啦。 

性格上有幾大改變?


最明顯係錫身咗,以前會用盡所有能量去做嘢,依家會想盡法子保養身體,希望將來陪到阿仔大個時打 tennis。畢竟唔細,開刀生完之後虛耗太大,所有嘢加埋變成無以前咁搏。好似之前飛北京做嘢,唔小心搞到哮喘發作,好憎,即刻黑晒面,加上凍,又見唔到個仔,癲咗咁,更加𤷪自己點解要做個咁嘅決定?點解要令到件事咁有距離感?我依家叫好啲,識得閘住,無咁潔癖,之前餵人奶,我食乜阿仔食乜,負好大責任,所以唔會出街食飯,一係食咗飯至出去,一係帶埋住家飯出街食,鹹啲甜啲都唔敢,食乜都 organic,飲支水都好小心,微波爐嘢更加唔會俾自己擺落口。講真,呢啲以前邊會理咁多,做女嗰陣食到幾粗都冇所謂,但原來做咗新手母親,天性就會樣樣小心,嗰種小心係會比生過第二胎嘅媽咪 double上!所以,如果,有機會再生第二個的話,就有經驗,就唔會事無大小都咁緊張。

小朋友去到邊個階段?


阿仔六個月大,識得自己轉身,識認人,識得 social smile,知道邊個同佢講嘢,會笑,對對方有反應。亦開始有自主能力,覺得自己已經食飽就會勁扭計話你知唔好再質我飲嗰 4安士奶,好彩陪月姨姨有呢方面豐富經驗,知道用咩方法氹掂。如果人唔喺屋企,就會叫助手同陪月拍片俾我睇,所以長爆,有 iCloud都唔掂。樣直頭係老公倒模,翻版一樣,無計,男仔應該似爹哋,咁我都喜歡我老公個樣嘅∼哈哈哈哈!至於性格,經過細心觀察發現有少少似我,明明熄晒燈要瞓覺,佢都會無端端想轉身,响張極有限空間嘅 BB床度點都要轉到為止,即使抓甩晒幅圍床布簾都唔理,否則喊到癲,呢種硬頸性格最似我;甚至連抱方面都有要求,鍾意揀人抱,因此 feel到佢質地應該有啲格。

由產前 160磅的哥斯拉身形,減到回到未嫁時的做女身段,痛苦嗎?


灰色綴閃片晚裝售價待定
黑色高跟鞋售價待定
Both from Dior

其實我一直好想講,我唔係生完好耐咋,係啲人以為現今產婦個個生完可以即刻無事,過程中,我係有付出代價, even我係最唔想付出代價嗰個,我唔介意為個仔肥,因為我餵人奶,減肥的話個仔食乜?但無辦法,我始終要履行產前合約,我對自己亦有要求,我都覺得無理由乜都唔搞就咁見人,唯有辛苦啲用兩個月時間慢慢減 30幾磅囉!更變態嘅事係,即使用盡方法咁減依然距離目標尚有 10幾磅,無計,只好繼續慢慢減。既唔傷身又減得健康方法?真係要睇營養師,跟餐單逐樣計住卡路里去食,例如原來食一隻蛋白都可以攝取到蛋白質,就食蛋白唔食雞,仲要跟教練做好多運動,例如樓梯機同器械運動。成套訓練過程本來包埋要做舉重,但礙於抱阿仔抱到隻手有肩周炎,唔敢太「 chur」,驚心急得滯姿勢唔啱用力過度,會肩周炎發作,一停,再 on and off舉番就會好痛苦,所以要就住就住;問題係咁嘅年紀開刀生仔真係好傷,到依家都唔敢跑步,所以嗰 10幾磅肉都唔敢太 aggressive去減,你話我幾矛盾! 

驚唔驚自己會變成怪獸家長?


自己細個都無讀咁多書,但好歹都叫做擁有基礎嘅學歷,奈何依家社會大氣候,令到小朋友比正常需要學習年紀加速咗,就算我幾堅持阿仔唔需要未學行就讀書,都會俾社會對入學資格要求提高咗而影響到。身為媽媽,我可以做嘅,就係响控制範圍內,阿仔可接受範圍內,唔影響一個小朋友正常成長心態下,俾佢按正常程序讀書。我唔想逼佢,做乜要逼佢呢?我覺得家長點樣去話俾自己小朋友知將來要接受邊種教育模式,正正係「怪獸」關鍵,如果你同個小朋友講:「坐你隔籬個同學仔阿邊個都考到,你唔係考唔到嘛?」暗裡不斷灌輸讀書就係為咗要比較要競爭要考第一;而唔係讀書為咗要成為一個有思考有智慧嘅人,好明顯你已經選擇咗邊條路。

驚唔驚小朋友要在鎂光燈的壓力下成長?


呢點反而有同老公認真傾過研究過。無計,阿仔一出世就注定係 artist嘅後代,我覺得我有責任令佢明白 artist只不過係好普通職業,同人家賣粥粉麵飯或者揸車教書,基本上係無分別,只不過可能出街多人望放學有人影,你唔係乜嘢特別另類嘅人。我覺得打定個底,調節咗先,到佢將來大個俾人影,就唔會咁驚或者難接受,但我諗呢方面思想教育係需要長時間囉。以前啲人成日話送個細路去讀國際學校就可以避免種種煩惱,其實避到幾多?根本依家讀國際學校有九成以上都係香港人,與其斬腳趾避沙蟲,不如早早灌輸正確心態俾阿仔好過。

積穀防飢


黑色單肩長裙$22,180 Jean Paul Gaultier

片言隻字,已道出昔日的強悍烈女,變成今日老公丁子高口中感情豐富極眼淺,對住個仔變得溫柔有耐性的好媽咪。
不信?還有以下閒話一則。
因為潮州人最講「信」字,拍心口應承了中央電視台做公益節目,以一名母親身份為國內有須要的智障殘疾兒童父母演出籌款的千嬅,為了這份工作,直至明年一月尾前都要中港兩邊密密飛。
「查實初頭係推,唔想離開阿仔咁耐,但央視嗰邊好想我做,而諗深一層我亦覺得係一件好事,所以最終都係應承咗。」
飛之前,千嬅除了如常的執拾行裝,叮囑家常二三瑣事,最重要的工作,就是為六個月大、開始每日食一餐米糊或果蓉的丁進諾 Torres,泵足儲備。
「出返嚟做嘢之前,我已經雪定足夠分量人奶,阿仔需要起上嚟亦唔驚無得食,一定營養十足。」
See!有口福,又有阿媽年年幫你儲金元寶長揸積穀,丁進諾你實在太幸福! 

撰文:趙朗楨
形象:區永欣
攝影: UN WORKSHOP
化妝: Zing@ZING the makeup school
髮型: Vic Kwan@ii hair&nail

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()