close

 

新仔上場

最近,日本又再蠢蠢欲動,東京都知事石原慎太郎欲將釣魚島私有化,發表「買起釣魚島」言論。釣魚台的歷史,你又知多少?「掹車邊」的八十後如我,只是略知一二,反而面前這個差不多是九十後的小子卻再清楚不過,原因很簡單,因為他是陳毓祥的兒子陳安立。十六年前,香港保釣先驅陳毓祥,為了宣示釣魚台的主權,他乘坐「保釣號」到達釣魚台列島海域,穿上救生衣游向釣魚島,結果意外溺斃,你還記得嗎?歷史總是容易讓人遺忘,但對陳安立來說,這段歷史永遠不會磨滅,但他沒有承繼父親遺志,高舉旗幟去保釣,反而走入娛圈做藝人,「我覺得超越唔到佢,我就會諗行其他嘅路。」

裙腳仔
時光回到十六年後,長大成人的陳安立在Now電視觀星台當主持人,他沒有藝名,沿用他嫲嫲幫他改的名字,「安立」有安居立業、亦有安身立命的意思;英文名Brian,則是父親陳毓祥改,「我三叔叫Brian,因為我三叔係好孝順,喺家庭入面係好乖仔、好照顧兄弟姊妹、好nice,可能阿爸想我好似三叔咁,所以就用咗三叔個英文名。」陳毓祥留下給陳安立的,除了英文名,還有一段段父子相處的片段,雖然他離開時,陳安立只得八歲,「佢出發前都知少少,但佢冇解釋好多,因為嗰陣時太細個,其實都知佢出咗事,阿爸好似去咗旅行團後就唔返嚟,呢世都唔返。」八歲前的陳安立,被家人取笑是「裙腳仔」,因為他很嗲、經常黐住父親,「我有個好深刻嘅記憶,就係喺戲院同佢一齊相處,差唔多每個禮拜都會帶我去戲院睇戲。佢好鍾意睇有民族、愛國內容嘅戲,譬如《洪熙官》、《太極張三豐》。」還有每逢星期日踩單車的片段,「七歲嗰陣時踩單車炒車,我隻門牙崩咗,喊晒,阿爸踩過嚟見到,佢冇即刻抱我,由細到大,佢成日話『男人大丈夫,流血不流淚。』佢要我自己起番身,拍拍蘿柚冇事繼續行。」

世伯照顧
以為說起父親往事,陳安立應該會有點傷感,但他總是面帶笑容 ,就算攝影師要求他裝出一副cool的表情拍照,他的嘴角總是不自覺地微微向上翹,看來他的童年,除了失去父親,沒有東西是缺少的。經濟上,因為母親劉舜卿當年是「好時光教育機構」的校監,所以沒有太大問題;心靈上,則多得父親一眾好友的填補,如前香港廣播處長朱培慶、前財政司司長梁錦松、港台節目主持人麥潤壽、康健國際主席曹貴子醫生等,「無啦啦有個uncle突然之間帶我去玩具反斗城,細個生日揀lego最多係揀二百蚊樓下,但uncle話鍾意買乜都得,於是我揀咗個千幾蚊,好開心呀,因為嗰陣時細個嘛,突然之間咁多人錫……」朱培慶則會向他細說與他父親共事的日子、講講父親的為人,工作上他亦有給予意見,「因為我同佢個細仔係同年,佢做新聞記者,都叫做同行,同埋我哋兩家人會約出嚟食飯;曹貴子醫生係我哋嘅家庭醫生,我畢業時佢都介紹咗一份Finance PR嘅工俾我。」自覺生活上沒有太大變化,但母親卻來個一百八十度的轉變,父親離開前,母親對他的管教非常嚴謹,「唔俾睇電視、唔俾食朱古力、唔俾飲可樂。」父親離開後就變得完全相反,「鍾意做乜都得,只要你開心,人生最緊要開心,唔想干涉咁多。我細個讀書差,佢唔會鬧我、逼我,佢寧願我花時間讀書,不如花時間喺其他課外活動去玩sport、去玩其他嘢仲好,仲enjoy。」他說母親非常緊貼潮流,玩facebook、玩whatsapp,希望與子女們更加貼近,「有時我夜晚收工收得夜,一、兩點返到屋企睇電視,突然間收到whatsapp,原來係阿媽,『麻煩電視細聲啲。』哈哈,佢喺房嗰喎,但係又唔出嚟,好搞笑㗎佢。」

殊途同歸
父親是保釣烈士,在浸會大學人文學系畢業的他,卻跑去電視台當娛樂新聞主持,他說要走一條跟父親不同的路,「佢係我學習對象,佢讀HKU,大學又係風雲人物,成個宿舍冇人唔識佢,我覺得我超越唔到佢,我就會諗行其他嘅路。」不過兜兜轉轉,始終離不開父親的影響,「其實佢都做過主持,以前喺港台做,十年之後去BBC做,雖然佢係做時事節目。」母親亦非常支持他的決定,「阿媽由細到大都俾好多自由我,家姐係先例,佢叫陳安然,係舞台劇演員,之前喺香港話劇團做,佢中五會考後走去考演藝,行一啲同正常人唔同嘅路,阿媽接受咗,跟住我而家走去做幕前,佢都會覺得OK。」 ####


陳毓祥(中)生前帶同八歲的兒子陳安立(右)、十歲女兒陳安然(左二)及太太劉舜卿(左)一齊參加保釣運動。(《蘋果日報》圖片)


九六年九月廿六日,陳毓祥(左)從保釣號跳進海中游向釣魚島,但因腳部被繩索纏住及被船隻撞傷頭部,救起後證實不治。


雖然於單親家庭成長,但陳安立性格開朗。


勝出比賽後成為觀星台主持,訪問過不少藝人如林憶蓮等。


去年七月,陳安立在Now TV「CEO選拔賽前哨戰」中奪得「傑出CEO」大獎。


曾是籃球隊的陳安立加入由圈中人成立的籃球隊「Hero」,成員包括港男翟威廉(後左一)、高鈞賢(後左三)、無綫主持阿感(後左四)等。


陳安立四歲生日,與父母及家姐在沙田廣場屋企慶祝。


陳安立經常與朱培慶(前左二)及麥潤壽(前右三)等世叔伯飯聚。


大學二年級時到捷克留學一年。


陳安立說有機會的話,拍劇、唱歌都會嘗試,「有時接MC job,要一雞幾味,唔需要真係超勁天王級,但係起碼人哋點嗰首,都可以即刻唱到。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()