close
張慧慈 心理學餵奶

曾當新聞主播的張慧慈,多才多藝,現時身兼數職,既是無綫《東張西望》主持、專欄作家、作家,又與丈夫開設思維培訓中心,擔任NLP(身心語言程式學)專業培訓師。最近,她更多了一個身份,就是初嘗當母親的角色,照顧三個月大的兒子。

在大學時副修心理學的張慧慈,除了平時教導不同階層的學生之外,更將這些理論應用在育兒方面,訓練兒子養成有規律的飲奶習慣,聽教聽話。

張慧慈的兒子叫何日楠,外形「肥嘟嘟」,性格乖巧,好奇心強,喜歡與人接觸,深得父母的寵愛。

邊教書邊胎教

三十九歲的張慧慈與何偉光結婚十五載,二○一一年計劃生兒育女,終於在去年心願達成,現在兒子三個多月,初為人母的她當然開心,但表示沒有刻意想生龍BB。「本來我想兔年生仔,反而唔想龍年生,因為又要爭牀位同埋讀書問題,但生仔嘅嘢唔係話你想生就有。」懷孕期間,張慧慈沒有感到特別不適,只覺得很疲倦。而懷胎八個月的她,更自行駕車往返無綫電視台錄影節目,身形沒有出現水腫,令她上鏡依然美艷。「可能BB知我做幕前,所以特別乖,上鏡雖然唔肥,其實我下身係好肥呢!」

這一切源自張慧慈胎教有方,由於她是NLP(身心語言程式學)專業培訓師,教書至懷胎九個月,所以兒子出世後三個月已牙牙學語,亦喜歡聽人說話,觸覺特別敏銳。「我同啲學生講佢哋最細嘅同學就喺我肚裏面,其實我一路上堂,佢潛意識一路接收緊嘢。出世後,個陪月同我講未見過BB咁多嘢講,佢鍾意同人傾偈同埋聽人講嘢,亦好積極咁搶奶食添。」而且幾個月「人仔」已有潔癖的習慣。「可能我有少少潔癖,所以影響到佢潛意識都有,佢未夠一個月,個陪月同我講佢要解咗條尿片先會去便便,唔鍾意噏住,依家已經可以扶住佢坐喺痰罐仔度去便便。」

兩夫妻在2005年開始從事思維培訓的生意,無論在工作和日常生活上合作無間,非常有默契。

張慧慈主持無綫節目《東張西望》時,斯文大方,展現她曾任主播的風範。

腹大便便的張慧慈,早前出席拍檔麥雅緻的婚禮,與同為人母的陳倩揚合照。

張慧慈憶述有次兒子因為肚風而大哭,當她替兒子按摩後,兒子報以甜美的笑容,令她大為感動。

湊仔資訊庫強

平時張慧慈以home office為主,兒子出世後,自然分配多些時間給他,特別留意兒子的一舉一動,從而了解兒子所需。「工人主要負責餵奶同換片,我就同佢玩,同埋觀察佢,例如:佢叫到好似中槍咁就即係要去便便,大叫但冇眼淚即係肚餓,喊到面青係有肚風,我覺得做媽媽一定要對BB有所了解。」其實,張慧慈在育兒方面亦頗有心得,看書、上網及收集朋友、媽媽及兒科醫生等不同人的意見,再集思廣益,透過不斷嘗試及調整從而找出適合兒子的一套方法。「我嘅育兒資訊庫好強,因為我耳聽八方,甚麼人嘅意見都聽、再試,同埋都想做個榜樣畀個仔,想佢將來有求學和求知識嘅精神,唔好局限只聽某些人嘅意見。」

最實證的例子莫過於解決兒子「肚風」的方法,「佢喺半夜同埋黃昏時就有肚風,仲痛到飲唔到奶,我試咗好多方法,最有效係用某隻油塗係手度,再捽熱隻手,放喺佢嗰肚上面三十秒,再輕輕按摩,然後抱直佢,一路行一路掃佢背脊,呢個方法對佢真係好work。」

初為人母的張慧慈曾以母乳餵兒子一個月,但由於身體不適最終被迫放棄。

開心情緒學習

另外,身為心理學專家的張慧慈,在育兒方面亦滲入心理學的元素,尤其應用在餵奶方面,自小培養他有規律的習慣。「我哋同工人夾晒,唔會佢一扭計就畀奶佢飲,會抱住BB望吓嗰鐘,拍吓佢,同佢講未夠鐘,玩吓先、行吓先等字眼;轉移佢視線,等到夠鐘時先餵佢,就算佢喊,都要等佢收晒聲先畀奶佢飲,亦可以畀佢知道呢個世界唔係一開口就有嘢食,要靠自己努力去爭取。不過,佢始終都係BB,每日都會挑戰你,但訓練一、兩個星期就訓練到佢。」的確,這種「特別」的餵奶方法要媽媽夠「狠」才可以實踐。

講到將來管教兒子的大計,張慧慈滿肚密圈,更與丈夫有一致理念,就是讓兒子在有規律的條件下,開心學習和發展。「依家暫時未諗到畀佢上乜嘢playgroup,但都會揀啲玩嘅嘢多,總之要佢透過玩去學習。不過首先會畀佢多啲嘗試,睇吓佢鍾意乜嘢,再專注學習,唔好搞到周身刀無張利。」開設思維培訓中心的她,笑言可以在家中自行教導兒子。

無論選擇playgroup或學校,張慧慈最希望兒子可以愉快學習,學以致用,並與其他人分享所成。「最想佢有開心嘅情緒去學習,將來希望佢會同我講點解咁快放學,好想返學同埋想見啲同學仔。」而她更打算在自己的工作桌旁邊為兒子加設一張小桌子,大家一起並肩作戰,增加相處時間。「將來我哋做嘢時,佢喺旁邊睇書或做功課,咁佢就知道我哋做緊乜,亦唔會覺得唔公平。」

事業型的張慧慈結婚多年,一索得男,一家三口樂融融,她亦希望得到上天的恩賜,能生多一個。

何日楠初生時喜歡搶飲奶,但在張慧慈的「特訓」下,養成有規律的飲奶習慣,身形胖胖的,幸而不致超磅。

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()