close


Soyi 22歲
嶺南大學視覺研究 Yr.2
連商場也搞藝術導賞,令 Soyi(右)增添信心,「以前冇諗過可以喺商場入面帶藝術導賞,商場仲會一路搞呢類藝術活動,好似今年新年咁,如果啲機構或團體有興趣,可以向商場申請組導賞團,我都希望再有機會帶多咗團。」

U撈

做藝術導賞員 重燃藝術之火

2013年02月13日 ~~ 第1099期 交易通.搵車快線

總覺得讀藝術的出路有限,離不開博物館或設計等工作,像今年在嶺南大學修讀視覺研究的 Soyi,還未畢業,已在現實和理想中掙扎,但去年她參加了伙炭藝術工作室的藝術導賞員計劃,讓她得到更多實戰機會之餘,也令她對未來有了新的目標。


在培訓時, Soyi需逐一到訪伙炭藝術工作室的藝術家。

「以前我 哋會覺得塗鴉只係平面藝術,但英倫世界級藝術大師 Zeus就將佢變做 3D立體 嘅裝置藝術……」在 Popcorn商場內舉辦新年藝術展覽,擺放了多個 Zeus的立體塗鴉及大型藝術品,配合上新年的布置,非常搶眼,而是次記者便參加了商場舉辦的傳媒導賞團,記者連同商場公關等約有 10人,跟 着兩位女孩子游走在商場參觀,看到她們介紹得清晰又鎮定,想不到 2人均是嶺南大學視覺研究系學生。
約半小時的導賞完結, 2人神情漸見輕鬆,怎料就讀嶺南大學視覺研究 Yr.2
的 Soyi說:「其實我好緊張,因為幾日前先接到通知要帶呢個團,仲要係傳媒朋友,令我特別緊張,呢幾日不停上網搵 Zeus嘅資料,了解佢背景同創作理念,做定功課,同親身 嚟行 咗次,今朝再作綵排,試吓帶 PR行一轉。」
能成為導賞員,全因 Soyi參加了伙炭藝術工作室舉辦的導賞員計劃,「佢 哋 喺 1個月前, send email去全港 嘅大專院校招募,我一知道就立即申請,好想試吓,仲心急到不停打電話去查詢。」因為其學科在 Yr. 1只教授理論, Soyi連畫筆也沒有機會揸,因此很想找機會做實戰。「我去過伙炭藝術工作室,覺得 嗰度臥虎藏龍,好想了解更多。」 

自己搵料兼定路線


申請獲批後, Soyi需接受約 3日的培訓,首兩天要到訪伙炭藝術工作室的過百位藝術家,聽他們自我簡介,到第 3天再由資深導賞員教授導賞技巧及分享經驗。完成培訓後, Soyi好快便要帶團,「 12月中心連續 3個星期舉辦開放日,逢星期六及日會有導賞員帶團,每次大約有 30位團友,事前要 plan路線,又要同藝術家夾吓,睇吓由我做簡介,定係佢自己簡介番。」
不過準備功課做得幾足,臨場表現才最重要, Soyi笑言做介紹、幫藝術家翻譯等都不是大問題,「最尷尬係我本身係路癡,就算路線行 咗幾次,都成日迷路,好彩 啲團友都好好,唔會鬧我,有時會幫手一齊搵路。」 Soyi惟有之後多行幾次,及畫定地圖,盡量減低迷路機會。「最難忘係我做導賞, 啱 啱介紹完本地畫家周俊輝,點知冇耐上堂,就發現佢做 咗我老師。」
開放日完結後,工作室若有合適的工作,也會分派給各導賞員,就像今次 Popcorn傳媒團等,不過由於 Soyi經驗尚淺,故每次帶團只有百多元車馬費,她入職 1個月,暫時帶過 3次團,「我 哋冇咩經驗,都唔會介意酬勞,其實𠵱家有唔少藝術中心及博物館,會請兼職導賞員,有經驗 嘅時薪約有$160。」


資深導賞員 Miranda
Soyi表現幾淡定,做足資料搜集,至於迷路問題,都係靠實戰,行多啲自然會認得。
Soyi和拍檔呂嘉宜在帶團前,一齊接受資深導賞員 Miranda briefing。


好動的 Soyi(左四)參加學校的醒獅活動,不時外出表演。

畢業後投考公務員


Soyi於 2年前已在基督教家庭服務中心任導師,教智障學員畫畫和做小手藝,去年又到海外升學的教育展做翻譯,連同導賞工作,每月收入約有 2千元。「我 哋呢科出路比較窄,通常去博物館工作或者做設計,但我覺得政府對藝術 嘅 support唔夠,好難維生,而我係屋企獨生女,係第時 嘅家庭支柱,唔可以下下以興趣行先,所以想搵份穩定 嘅工作,諗住去考公務員。」
本來以為畢業後,便需要熄滅心中對藝術的熱情,幸而她能夠成為導賞員,經過這些工作經驗,令她有了新的看法。「雖然唔可以全職咁做,但我都可以同其他同好者,第時 喺伙炭藝術工作室租個單位,繼續搞 art work,甚至 喺公餘時間做導賞員,唔使完全放棄晒自己興趣。」




今次 Soyi帶由 Popcorn舉辦的新年藝術展,展出藝術大師 Zeus的 3D塗鴉展品,商場造了一批動物雕刻配合展出。

點申請做導賞員?


伙炭藝術工作室執行總監 Kitty
只要申請者 email畀我哋,同講吓佢哋對邊啲藝術有興趣,就可以接受培訓。

想像 Soyi般成為藝術導賞員,可以參加伙炭藝術工作室的導賞員計劃,計劃已搞了兩屆,每年中心會電郵資料到各大專院校作招募,有興趣者便可以接受培訓,總監 Kitty表示:「基本上我 哋唔會拒絕任何申請,好次今次就有三十幾人申請,不過經自然流失同培訓後,有 24個留低,每次有導賞 嘅工作,就會揀選幾個合適 嘅去幫手。」經驗淺的導賞員,每團可得百多元,有經驗的時薪約有$160。
查詢: http://www.fotanian.org 

撰文:洪芳俠
攝影:彭自維

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()