close


戴鑽石耳環、身穿 Dior外套及 BV手帶的 Alwyn,自認 IQ高 EQ低,「我個人好性急,試過有次阿媽話去旅行,但又講唔到實際日期,我就好𤷪,最後我就話你度好先話我知,我當冇聽過!不過𠵱家都收斂咗好多,唔會亂發脾氣。」

Main Camp

JP. Morgan爭請港大 IQ 140 天才唔敢認叻

2013年01月23日 ~~ 第296期 Face

還記得 07年,香港出了位數學神童沈詩鈞, 6歲華仁小學畢業後, 9歲入讀浸大數學系, 13歲完成碩士,成為全港最年輕大學生,震驚世界。
同是華仁畢業、現讀港大風險管理系 Yr.3的李家豪( Alwyn,解精明的朋友),雖然不像師弟般做神童,但他 IQ亦過 140(正常人 IQ90-120),中三已兼讀大學課程,直至去年 1月休學一年,打低全球近千名尖子,成功入美國摩根大通( JP.M)做實習生,之後更報讀哈佛大學暑期課程,在尖子堆中打滾近大半年,才知道什麼叫做叻人, IQ過 140,原來一樣好渺小。

23歲的 Alwyn,中學時已兼讀犯罪心理學、邏輯等大學課程,輕易考入港大理學院風險管理系,但為增加實戰及履歷準備,去年決定休學一年,並應徵美國摩根大通 JP. Morgan( JP.M)做實習生,經過 5輪在港面試後, Alwyn終於成 JP.M風險管理部的兩位實習生之一。

JP. Morgan返朝 8晚 11


雖然 Alwyn天資聰穎,但做廣告的爸爸及建築師的媽媽不是怪獸家長,沒有刻意栽培他成資優生,「細個已經自願做好多數學補充習作,可能咁個腦靈活啲啦!」

智商高,加上身高 6呎的 Alwyn曾是香港泳隊成員,文武兼備自然成為天之驕子,但難得 Alwyn為人好謙虛,「去到 JP.M先知咩叫叻人,個個同事都返朝 8到晚 11,更加冇 lunch time,大家求其食個包又繼續做嘢,加上佢哋好專業,打字連一個錯字都冇,我試過喺 JP.M打錯咗 3個字,已經係大錯,有次一位 senior帶埋我去講 talk,全場聽到拍晒手,喺 JP.M學到嘅嘢,港大好難學到!」
自此 Alwyn頻頻上網,學習演講技巧,「雖然高考中文 oral攞 A,但見過高手先知一山還有一山高,所以我成日上演講網站 TED學習各地名人嘅演講技巧,以前都會打天才波,𠵱家我都唔敢賣弄小聰明。」之後 JP.M有意找他做長工,但為完成學業, Alwyn仍決定放棄筍工。 

哈佛神童做同學


實習完畢, Alwyn沒有像其他同學遊美國吃喝玩樂,他把握時間,報考哈佛暑期課程進修,「我報了哈佛的財經及英語,同學中有 16歲醫科天才,清華尖子、美國大律師,同學視野較遠,只談工作及社會文化,唔會話這科那科較易等廢話!哈佛教授堂上會抽問同學,唔備課實會出醜!我日日回宿舍會第一時間溫書,結果都只係好彩合格!」經與高人神童近距離交手後,回港 Alwyn放棄游水夢,專注學業,「我都差唔多畢業,係時候裝備好自己,唔可以再浪費時間,所以游水當減肥!」


家豪中三起參與資優計劃訓練,經常要去中大、科大兩邊上堂,內容都圍繞大學一年級的入門課程,例如:基本相對論、邏輯及解難等。



讀哈佛




雖然在哈佛短短 4個月,但 Alwyn已相識滿天下,「喺哈佛識咗好多唔同國家精英,我打算做兩年嘢再報哈佛 MBA。」 

JP.M實習




做 JP.M實習生超難, Alwyn話:「有 5輪面試,頭一圈要自我介紹,講理想,之後就做能力傾向測試,最後 3圈就透過視像見一眾高層,內容有世界時事、個案分析,最長見咗成兩個鐘!」 

棄游泳




除了 IQ高, Alwyn更加是游泳健將, 06至 11年間為香港游泳隊代表,擅長 100米自由泳及 50米背泳,不過 Alwyn為學業及前途,最終還是放棄!」 

另類嗜好


IQ150的森美會拍低靚女美腿減壓,而同樣 IQ超高的 Alwyn就喜歡數地磚及搵車牌計數,連 Alwyn都自覺:「我都覺得自己有啲怪!」

數地磚




我平時鍾意睇地磚或天花圖案排列,睇吓有冇砌錯,記者和 Alwyn訪問期間, Alwyn行行吓指着地上的階磚,「呢個砌錯啦,應該係打直,但佢砌咗打橫!」 

計車牌




Alwyn會留意車牌上的數字組合,「例如我心想一個數字 24,我就會利用車牌上的 4個數字,用加減乘除、次方等方法計出 24這個數字!我覺得好有趣,好有挑戰性!」 

清潔狂




凡事力求完美的 Alwyn做事超有條理,估不到他更自爆有潔癖。「我鍾意乾淨整齊,所以我成日執嘢,一唔整齊個人就會周身唔自在,所以成日清潔房間!」 

智力測試考 名校必備




「天才」絕不可隨便認,其實香港有專為 6至 16歲兒童而設的「韋氏兒童智力量表」,主要測試數學推理、語文文學、視覺空間、觀察力等能力,分數高過 130就可評為「資優」,獲評為資優後便可以到中大或科大修讀資優課程,內容大概以大學一年級的入門課程為主,多由大學教授任教,而功課則是閱讀大學用的參考書後寫報告,註冊臨床心理學家鄒凱詩指不少家長會在子女報讀中小學前自行幫子女到私人認可測試中心測試,希望藉此加分,「資優」證書幾乎成為入名校的入場券。 

撰文:葉浩婷
攝影:何榮亮、部分相片由受訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()