close

訪問廖偉雄,在指令指示下,漢堡包,是不二道具,三十三年前電視劇的威力仍在,只是當事人表示:「我依家都好少食漢堡包,係都係間唔中食一兩個,不過我好享受拍嘅過程。」

廖偉雄=阿燦,就是因為《網中人》的力量,覆蓋範圍之廣,不止局限於亞皆老街及太子道西一帶。往後的變奏版,還有「港燦」,變奏還是離不開時移世易,平常不過。

連「阿燦」本人,亦經歷過一次又一次的生意失敗、破產,由香港到馬來西亞再回歸大陸,現在每周回港一次,為「有線」節目《食出五味人生》錄影。

辛苦嗎?「唔辛苦,我做(節目),都係為咗我啲仔女睇。點會辛苦?」

訪問中,廖偉雄不止一次的強調錢財、名氣、衣裝只是身外物,

千金散盡仍陸續有來,唯獨其妻及兩名子女,才是他的瑰寶。

自由發揮

選擇透過飲食節目與子女溝通,是廖偉雄活了五十五年的智慧,人生營營役役數十載,為的只是三餐一宿。「做人咁辛苦做嘢,都係為兩餐啫,飲食先係一門藝術,呢啲(一指上衣)同呢啲(一指手表),全部係身外物。無論有冇錢,都係要食得飽着得暖有張牀瞓。我啲仔女唔識睇中文,就算我寫信佢哋都唔識睇,要佢哋明白我嘅message,最好嘅方法就係拍畀佢哋睇,畀隻DVD佢哋就得。」

廖偉雄一對子女,在父親耳濡目染下,都從事與飲食有關的行業,剛結婚的大女兒,在新加坡某餐飲集團從事行政工作,兒子則在馬來西亞,與友人合作搞馬拉餐。

「我冇控制佢哋做啲乜,我自己依家都係邊做邊學,只要佢哋鍾意同enjoy就OK。不過我會解釋畀佢哋聽,好似個仔去瑞士讀餐飲管理之前,佢想去歐洲讀踢波o架,我同佢講,『仔,如果你仲係十二歲,老竇一定支持你。』

「但係佢嗰時已經十七歲,讀完都同唔到人爭啦!佢諗咗幾日,都係揀咗去瑞士。去到瑞士,好多同學係富二代,出入揸靚車,我就連車都冇買畀佢,只係話:『你同學仔有車,你同佢friend嘅,佢一定車埋你。』

「佢真係有好多朋友吖,連我哋去佢嘅畢業典禮,都係由佢啲friend接送,坐Benzo架!哈哈!」

說到子女,廖偉雄的笑聲嘹亮;說抱孫,他反而有所保留,「邊度控制得咁多?個女開心就得啦!佢同我女婿覺得係啱timing嘅時候就得嘞!」

收起搞笑一面,廖偉雄的演技,毋庸置疑。

老實商人

在子女眼中,廖偉雄是開明父親,就算他現在於大陸羅定市定居,每周仍與他們通電話,至於剛跟他慶祝結婚三十周年的「燦嫂」楊慧玲,不用工作時,也與他居於大陸,風雨同路。

「太太一定跟住我啦,哈!其實佢都好忙o架,喺山打根嗰邊同人夾份,買咗十三個島,起咗五十間燕屋做燕窩,同我一樣,佢都係老老實實做生意,貨真價實唔呃人。係咪蝕底?我唔係咁睇,就係老實先有返頭客,靠口碑好過你講到天花龍鳳啦。」

說「燦嫂」時,廖偉雄特別鬼馬,他還稱:「好彩燦嫂都有嘢做,唔會得閒成日煩住我咋!」話雖如此,廖偉雄與燦嫂互相扶持了三十年,即使期間二人關係曾一度亮起紅燈,但風雨過後,夫妻關係更勝從前。

「其實兩公婆邊有可能唔鬧交吖?有時鬧吓發洩吓,之後互相o氹番大家,都係一種好嘅溝通方法。我同太太有咩問題都會拎出嚟傾,兩個腦諗點都好過一個人鑽牛角尖。」

飲食是一門藝術,而漢堡包在廖偉雄人生中,則是一條打開名氣之門的鎖匙。

燦嫂、女兒及兒子(左至右),是廖偉雄人生中最重要的人。

廖偉雄於八二年與馬來西亞籍的燦嫂結婚,現已相守三十載。

阿燦種米

二○○○年廖偉雄生意失敗以致破產,就是在燦嫂支持下,舉家移民到燦嫂老家馬來西亞,在馬來西亞,他又投資燒臘生意,再嘗當創業者滋味,但可能沒那種老闆命,也是損手離場。終於,○五年他加入大陸一間農業生物科技公司當總經理,在廣州種有機稻米「阿燦米」,愈來愈有起色。

「我都講過,飲食係一門藝術,但係依家國內最大嘅問題係雞唔似雞、豬唔似豬,連雞蛋都有假嘅,個個做生意只係掛住搶錢。我做生意,同做人一樣,都要講良心,唔識我就學到識,真係落田同啲農民學耕田、種米,再研究咩水種出嚟嘅米會點。研究到一條成功嘅formula,我搵到食,教埋其他農民去學呢種技術,人哋都搵到食,咁就最理想。」

並非賣廣告,但廖偉雄的良心,就賺了不少「返頭客」,在廣東省已不愁沒定單,下一步,他要發展「米液」(即酒),用三年時間發展,再上市。「上市後就可以集資、再擴大範圍,我嘅責任亦都完成。」

廖偉雄對事業仍滿肚密圈,但說到復出演戲,他即耍手擰頭:「客串都仲可以,真係再拍drama就要花好多時間,況且我好享受依家做嘢嘅過程。客串就可以止到我啲戲癮嘞!」

訪問當天,廖偉雄把左手的食指和中指包紮了,原因是:「做嘢嗰時,開架貨van車門夾親,包住佢,過幾日就冇事!」

為「有線」主持節目《食出五味人生》,廖偉雄仍被大批師奶粉絲圍着。

○五年開始,廖偉雄出力出樣大搞「阿燦米」,可望修成正果。

得些好意

由於廖偉雄=阿燦,才有漢堡包的出現;在七十後到抆及八十後的眼中,《笑聲救地球》的乜太反而更貼身。對本人而言,那「樽鹽」、「煲老藕」還有要以45o角撒意粉後即迅速揪手的「得些好意需回手」,統統都是由乜太教授。

廖偉雄聞言,只一笑再淡然附加一句:「哦,都係黎文卓(《笑聲救地球》監製)諗o架,我做o架啫。」

笑聲背後,廖偉雄不需要掌聲回報,他只「享受過程」。至於那些「好意」,他也從不回首,淡淡笑看人生,才是高手。

這個「乜太45o角」是80後,比Santino來早了二十年。

至於會「掃墓」的張惡榮及「蝕到空虛」的蔡燶華,現已只在YouTube上及影碟中才有。

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()