close


Willis現於尖沙咀 solo開樓上鋪,不過他坦言生意以批發及網店為主,故將會結束這間門市。 

創業通

專賣特色樂器配件 網店月賺$25,000

創業要看潮流外,找自己在行的生意,亦是致勝之道。像 80後的 Willis因鍾愛夾 band,中六時已引入日本水貨,賣電子結他及其他配件,雖然生意因拍檔赴外地升學而結束,但去年他再接再厲,獨自向日本及美國供應商取貨,於網店及樓上鋪賣特色樂器配件,專攻本地連鎖音樂店沒有的貨色,成功吸納到不少 band友支持,現時月賺 2萬多,更開始打入內地市場。

中六時賣日本水貨

早於中六時, Willis已經想到引入日本水貨於網上售賣,有次與朋友到日本旅行,買了幾個結他及配件,試放上網賣,轉手已賺過千元,於是開始走水貨生涯。拍檔負責揀貨購買,他則在網上發售,生意持續了 2年。「嗰 2年一路都賺到錢,每次去一轉,都賺到 3、 4千,但拍檔之後去外國升學,我自己又唔熟結他,惟有暫停。」
升上大學後, Willis曾搞過補習中介網及 marketing公司,可惜都失敗收場。一直熱愛創業的他,年多前想轉換生活環境,到波蘭生活了幾個月,其間識到當地的貿易公司,負責替對方到內地採購單車及農產品。 12年回港後,又再度創業,開設出口公司,每月約有 3萬收入,足夠生活。
見公司生意理想, Willis便重燃音樂生意之火,去年 5月再開網店,從日本及美國攞貨,「以前走水貨,成本高,又花時間,𠵱家網絡咁發達,上網唔難聯絡到供應商,只要用電郵往來,就可以攞到貨。」


原來結他 pick可以有不同質料,圖中為毛氈、皮、夜光及透明膠 pick。 

飛機款的 Kazobo外形得意,售$170。 

大 Kazobo像喇叭,有各種顏色選擇,售$100。 

鐵製的 music spoon可用來伴奏,$60。 

專賣市面沒有款式

Willis以前主打電子結他,但結他要試彈音色及比較大件,故他改入細件又不用試音的配件,如結他 pick等,另外又專揀選本地連鎖音樂店沒有的貨品售賣,「香港得兩間大型嘅音樂連鎖店,佢哋通常只入大路嘅產品,就算佢哋攞咗啲牌子代理,都唔會入齊啲款。」 Willis會到外國網找特色的產品,又會上香港的討論區,看看年輕人常談論及喜愛的貨品,對症下藥去採購。
於最初經營時,也困難重重,「美國生產商容易啲攞貨,就算少量都得,加上大家用英文容易溝通好多;但日本生產商就唔同,好在我有日本嘅朋友幫手翻譯,同埋佢哋攞貨要好大量,好似我向佢哋購買一款 ukulele D.I.Y.套裝,第一次試貨落單都要 2萬。」該套裝可以讓客人自行組合好 ukulele,並加工油上不同顏色、圖案,非常受歡迎,不過 2個月已賣光,誰知第 2次落單,已被要求至少入 10萬貨。「貨量實在太多,我索性搵內地廠生產,推出呢啲 D.I.Y.套裝。」


台灣歌手盧廣仲在台上用 Kazobo表演。台灣《壹週刊》圖片 

去年年尾 Willis曾參與勞工處舉辦的創業攤位, 2日營業額有約 3萬。 

Willis找內地廠自家生產 ukulele D.I.Y.套裝,分 21吋及 23吋兩個 size,分別賣$350及$400。

組裝好的 ukulele還可讓客人加工繪圖。 

客人 Aki我喺網站見到啲結他 pick,款式好多又靚,每次一有新貨,我都會買。 

開樓上鋪生意冷清


熱愛日本樂隊 Luna Sea的 Willis,曾遠赴日本看演唱會,兼四處搵貨。 

解決了貨源, Willis試開門市,之前與耳筒公司夾份在旺角開店,後來索性搬到尖沙咀 solo樓上鋪,「可惜樓上鋪人流少,好難吸到生客。」 Willis只好想辦法宣傳,曾試過在 facebook落廣告,但效用不大,「反而叫客人喺 facebook share相片,買嘢會有 9折,以人傳人方式宣傳仲好,同埋我又會贊助一啲本地 band,例如夜光鼓棍,佢哋出完騷嗰排,好好反應,銷量升成倍。」
去年 9月, Willis曾到上海樂器展參觀,想找一些特別產品,但與其他公司在 QQ交流後,反而令不少公司對其產品感興趣,向他取貨。「佢哋覺得我嘅產品好特別,所以向我攞貨,大家溝通容易啲,香港又冇關稅問題,佢哋同我入貨仲平過直接向美國批發商入貨。」

淘寶開店摸索市場

打開了內地市場後, Willis還在淘寶開店,銷售情況亦理想,「淘寶嘅競爭都好大,頭半年都係摸索期,好似之前遇到好多運輸問題,啲快遞費用好貴,一份最少都$40,仲貴過件產品,之後我學識格價,同埋寧願畀折啲客,游說佢哋買多幾件,咁平攤番個郵費,就唔會太貴。」
現時店鋪以網站、門市及批發 3線發展,當中批發便佔了 6成生意, 3成來自網站,反而門市作用不大,因此 Willis已計劃關閉門市,把產品放在格仔鋪售賣,加上有了生產 ukulele經驗,未來計劃多生產自家品牌產品,「遲啲想再生產多啲自己嘅嘢,建立一個品牌,同埋擴闊銷售門路,好似嚟緊暑期,我都同一間 playgroup合作,開辦 ukulele親子課程,畀家長同小朋友一齊 D.I.Y. ukulele同學習點彈,試吓作多元化嘅發展。」


去年 Willis到上海樂器展,認識了不少公司,打開了內地批發的市場。 

Willis於 6月把貨品放於旺角的格仔鋪售賣。 

 

開業成本
租金:$0
入貨:$9,000
總投資:$9,000

每月收支
租金:$5,500
人工:$10,000( 1人)
入貨:$20,000
營業額:$60,500
盈利:$25,000

Philia Musik
網頁: http://www.facebook.com/philiamusik 

入貨注意乜?

Willis表示要找外國的供應商批發貨品,尤其是一些冷門的產品,一定要做足功課,「要多啲上外國網同討論區,睇吓人哋𠵱家興啲乜,不過仲有一個比較快捷嘅方法,就係上外國嘅大型 online shop,佢哋啲產品都好齊備,可以作為參考,好似我就經常上美國嘅 music123.com搵資料。」
至於入貨時,則要留意運輸問題,「一般樂器配件公司會自己搵運輸公司運貨過嚟,但 DHL呢啲超貴,用郵政局就最平,事前最好同對方溝通好,否則就要承擔昂貴嘅運費。」
運到香港後,記得即時 QC,「入貨除咗搵有信譽嘅公司,仲要事前傾好,會唔會有得退貨或換貨,例如 3日內,影相畀對方,如有毀壞,對方就再寄過新貨嚟,咁就比較有保障。」


撰文:洪芳俠
攝影:彭自維
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()