29歲的阿威已成為一田百貨的倉務主任,看不出他以前也是頹廢青年一名。 

青雲路

頹青大逆轉  4年升 3級成主管

社會上不少老闆對 80、 90後青年的評語,多為沒承擔、好玩懶做,而阿威在 5年前正是一個沒方向、沒目標的 80後青年,遲到、早退是常事,在一田百貨任職倉務員期間更差點丟掉工作,但人事部給了他一次改過的機會,他痛定思痛,努力工作,在 4年間升了 3次職,現已升任倉務主任,可算是找回了自己的青雲路。

 


倉務員阿龍:入嚟做咗 1年,阿威成日教我哋做嘢,有時貨多,仲會一齊幫手搬,覺得佢真係關心我哋,係一個唔錯嘅上司。深知同事間的溝通十分重要,阿威有機會便會與下屬聊天,增加他們的歸屬感。 

「做咩遲到呀?係咪噚晚玩得夜咗呀?下次唔好啦……今日會有特賣場,客人數量會比較多,大家一陣擺貨時留意番個位,唔好阻住通道同快手啲。」一田百貨大埔店的物流主任阿威正在與屬下開早會,分配好人手後便開始這天的工作。
見阿威拿着貨單在倉庫、店面、辦公室三邊走,十分繁忙,「主要都係喺貨倉做嘢多,𠵱家我唔使再搬貨,多咗跟單,好似睇番店面嘅貨有冇擺啱位,數目啱唔啱,睇吓邊度需要人手,如果有特賣場呢類活動先要同同事開早會。」
倉務員主要負責收送貨、倉存、貨物管理,亦要注意安全,「雖然講落簡單,但好似搬嘢要用正確姿勢,貨物數目要點算清楚,食物要留意番個保質期,用先入先出嘅原則。自己做咗咁耐都試過出意外,有次幫同事搬嘢入雪房,關門時俾個門柄𠝹親,喺手背𠝹咗成條血痕,一出力傷口就裂開,請假唞咗成個月先好番。」

曾經也是頹廢青年


雖然不用再搬貨,阿威仍要去貨倉核對貨品數目,確保沒有出錯。 

今年 29歲的阿威,現時是 6人的主管,原來他曾經也是一名頹廢青年,「讀完中三後出嚟打工,做過跟車、保安、侍應、地盤及清潔等,但份份做落硬係覺得唔啱自己,又多人事問題,不時聽到是是非非,冇份做得長,大約半年就轉一次工。喺 00年去咗一田百貨快餐部做兼職,做落發覺冇乜是非,人事唔複雜,於是就咁做住先。」
那時全無方向的阿威,做事隨波逐流,沒有主見,「當時唔會話想升職,只係想賺錢去玩,屋企人成日叫我搵份長工,但自己懶唔想搵工,喺 06年見到一田物流部聘請全職倉務員,唔想俾屋企人煩就去做住先。」
訪問時,記者發現阿威說話不多,很多時都是問一句才答一句,「可能第一次接受訪問比較緊張,其實𠵱家講嘢比以前多咗好多,身為上級點都要同下屬溝通,之前我好少講嘢,平時返工都係做自己嘢,同同事冇咩幾句,可以話對公司冇咩歸屬感。」

成日詐病返工遲到


戒了夜蒲後,阿威(後排右四)積極工作,和同事聯繫都多了,圖為他參加公司 annual dinner與同事合照。 

阿威一邊做訪問,一邊回應屬下的提問,憶述以前的日子與現在可謂天壤之別,「以前返工等放工,一放工就同班 friend夜晚落吧、飲酒、去機鋪,玩到朝早 5、 6點先瞓,返工只係消磨時間,又唔係博升職,冇精神咪詐病請假囉,起唔到身就會遲啲返,一個月都有 7、 8日係咁。」
這樣的日子過了兩年,直至上司不能忍受阿威的所為,決定把他交給人事部,打算給他警告信,「上到去都知自己衰,人事部同事問我點解會咁,我咪講冇方向囉,自己都唔知想點,估唔到佢肯聽我吹,又慢慢開解我,之後仲畀多次機會我, hold住封警告信先。」
原來一田一向都很體諒員工,人事部回應話:「我哋一貫做法都會畀員工多一次機會,做咗輔導同勸籲先,冇改善先出警告信。」
回到家中,阿威反思了很久,「之前上司間中都提過我好幾次,不過都係聽過就算,今次隨時冇咗份工,返到屋企諗咗好耐,人事部嗰邊又講得冇錯,我做嘢太 hea又冇目標,出嚟做嘢咁耐,唔通真係想一世都係咁咩,𠵱家份工又唔係太辛苦,好似幾適合自己,唔想轉咪惟有改囉。」

投入工作減少夜蒲


一田百貨邀請阿威出席招聘會講座,分享自身的經歷勉勵年輕的求職者。 

下了決心後,阿威開始減少夜間活動,全心全意投入工作,「發覺自己要改都唔係好難,可能夜晚去玩係因為空虛,一落決心想做好份工,就覺得蒲吧、唱夜 k真係有啲無聊,慢慢拒絕得多,班 fd都冇咩點搵我;返工時有嘢唔識就問,同事間亦講多咗嘢,投入份工後時間就過得好快。」
10年時,上司見阿威有所表現,升他為高級倉務員,「有日收到信話升我職,雖然知道只係資深啲,又係做同一樣嘢,但點都係人生第一次升職,嗰刻真係好開心,覺得自己嘅努力得到肯定,當中最大改變係成日返屋企食飯,仲記得阿媽問:『點解你咁早返嚟嘅?』」
事隔 1年,阿威在工作上積極表現,又熱心幫助新入職的同事,上司看他在教導新人上有些心得,於是升他為助理倉務主任,協助一些管理的工作。一田百貨打算在荃灣開分店,上年 7月上司決定推薦阿威升為倉務主任,等今年 6月荃灣店正式開幕時派他過去管理。

教導新人並非易事

阿威雖然不算年輕才俊,但在 4年間連升 3級,也實非易事,「望到啲新人好似以前嘅自己,唔想佢哋咁 hea,會同佢哋傾多啲,鼓勵多啲。加上𠵱家啲新人唔鬧得,試過有次新人成日遲到,我咪話佢幾句,佢仲惡番我轉頭,又話唔關我事,嗰次差啲打起上嚟,俾即場同事阻止咗,之後仲要氹番佢,𠵱家教人真係唔易。」
談到將來發展,終於聽到阿威肯定的語氣,「荃灣店會喺 6月開幕,公司會派我過去帶新人,做多啲關於管理上嘅工作,但其實都驚自己唔夠料,近排去報讀咗管理技巧及電腦應用嘅短期課程,想增值自己,唔想再令人失望。」


物流經理阿健:見到阿威嘅變化好大,積極工作之餘,仲肯教導新人,當人事部問我有冇人可以去幫手管理荃灣新店,所以我推薦咗阿威。阿威現在開始接觸管理人手的範疇,會與上司商量如何編製更表。 

現在阿威為了以身作則,鮮有遲到、早退,但也笑言︰「一年都仲有遲 1、 2次嘅。」 

好動的阿威,平時也會參與滑水等戶外活動。

點入行?

一田百貨大埔店物流經理阿健表示,要成為倉務員並不難,「中學程度已經可以做,但好多都認為做倉務員冇出路,抱住騎牛搵馬嘅心態,其實我哋好想畀機會新人,但佢哋未必會珍惜。只要員工肯學、肯做,晉升前景都唔錯。」

後記:停止轉珠

跟阿威做訪問,聽着阿威分享往事,令記者佩服他由頹青變成上進員工。記者同樣是 80後,總帶點 80後的特質,從記者沉迷轉珠可見一斑,凡要拿靈感寫作時,總會拿出手機轉珠作為藉口,我想是時候停一停,找自己的人生方向了。


撰文:曾志恒
攝影:傅新發
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()