close


Sean 24歲香港演藝學院電影電視學院導演系 Yr.3 

U撈

演藝生 從寫影評開展電影路

很多人只看到李安於奧斯卡得到最佳導演獎時的風光,但有多少人知道他為了當導演,跟父親 20年來說不超過 100句話,對電影的忠誠毋容置疑。現時於香港演藝學院讀電影電視學院導演系的 Sean,同樣熱愛電影,現任兼職影評人,為香港電影資料館寫電影影評,他希望畢業後可以入行做導演,即使不能如願,未來工作也要與電影有關。

 


現時百老匯電影中心會不定期舉辦經典電影放映會,邀請 Sean主講映後談,「呢個 job雖然冇錢收,但我樂在其中,因為我好想分享自己對每部電影嘅睇法,所以有時間我都會做。」 

訪問當天, Sean正在家中聚精會神看電影,「我準備寫關於呢部法國卡通片《瘋狂約會美麗都》嘅影評,所以𠵱家要睇晒呢部戲。」記者眼見他家中放滿 DVD和錄影帶, DVD機和錄影機加起來有 8部,「因為工作關係,所以需要多幾部機傍身。」
現於香港演藝學院就讀電影電視學院導演系的 Sean,也是一位兼職影評人,於 11至 12年間,他曾在《信報》寫影評,「我向《信報》投稿,點知得咗,咁就開始我寫影評嘅生涯,會寫流行電影,每篇稿費約$400。之後編輯要我寫埋劇評,由於寫劇評要一次過睇晒成套劇先可以落筆,覺得工作量太大,最後離開咗。」

 


Sean除了香港電影資料館外,還會為其他雜誌寫影評,如《今天文學雜誌》出版的《回歸十五年:香港電影專輯》中,也有刊登他的作品。 

Sean現時主要為香港電影資料館撰寫影評,「喺 2011年,我同自己學系嘅院長舒琪先生,及一班電影愛好者成立咗香港粵語片研究會,同年喺舒琪先生介紹下,香港電影資料館搵咗我哋班會員幫佢哋寫影評。」
香港電影資料館定期會舉辦不同主題的電影展,包括「經典西部片」及「百部不可不看的香港電影」等,「呢類電影展播放嘅電影,好多都係經典電影,喺香港睇過呢類戲嘅人唔多,我嘅職責係寫一編關於呢部電影嘅介紹,畀將要睇嘅人有初步概念,或者吸引多啲人嚟睇。」

一半收入買電影書


熱愛電影的 Sean,上年自導短片《陳美鳳》參加第六屆香港流動影片製作比賽,並得到銅獎,電影講述一班人企在村屋樓下叫陳美鳳應門,「獎項對我嚟講都係其次,我好享受拍攝過程,其他嘢我好少去諗,不過𠵱家睇番套作品,覺得自己喺取景方面可以做得好啲。」 

Sean寫過的影評包括《來佬奇緣》、《奪寶群英》及《報應》等,這兩年累積起來,已超過百篇影評。寫影評是 Sean的主要收入來源,每篇影評約 300字到 2,000字不等,稿費約有$400,平均月入約$5,000,但作為電影發燒友的他,會用一半收入來買關於電影的書。
讀書同時工作亦令他學懂如何分配工作時間,「讀 Yr.1時,我有份功課要拍一套發生喺香港 1976至 1978年關於貪污嘅紀錄片《金禧事件》,我用好多時間搜集資料,包括去翻查舊報紙、新聞同搵番當時涉及事件嘅人做訪問,同時間兼顧咁多嘢,令我訓練到分析力及 multi-tasking嘅能力。我平時放學返到屋企,可能同時睇多過一部戲,然後寫影評,我會好快分析到套戲嘅內容,同埋𠵱家份兼職同我讀嘅科目有關,睇戲時其實我都係學習緊。」

導演路途十分漫長

Sean自言十分喜愛電影,電影給予他無限生命力,有很多共鳴,「細個睇戲,覺得好真實,有好多可能性,咁就愛上電影,之後讀書朝住呢方面進發。」他希望畢業後可以從事電影行業,「讀得電影,都想入行,但有時亦要考慮番現實,一般我哋畢業入職都係由場記做起,好運嘅話至少做 5、 6年先上到副導演,可能要十幾年先做到導演。」
上年暑假, Sean曾到片場擔任場記,這令他反思入行的可能性,「場記主要負責令部戲連戲,由場景、道具、動作走位、台詞同服裝等都關佢事;場記仲要做導演嘅筆記簿,將導演講嘅每一句話一字不漏記錄低,以防導演一個心血來潮嘅想法搵唔番。場記要兼顧咁多嘢,但收入唔多,通常都係一個 job咁收錢,有朋友做場記搵$7,000一個 job,但要做足 3個月,覺得好難維生。」
無論如何, Sean希望有朝一日可以一嘗導演滋味,「畢業後我都會再試吓入行;如果真係唔得,我會做全職影評人,幫唔同媒體寫影評,總之我只想做關於電影嘅行業。」


每逢放學後, Sean不是回家看電影,便去電影院。最近他最喜歡的電影是《東京家族》 

所賺到的錢, Sean會花一半用來買有關電影的書。 

自薦寫影評


何思穎 前香港電影資料館節目籌劃Sean對電影好有熱誠,佢會研究所有類型嘅電影,包括比較少人研究嘅香港舊片,同埋新一代人好少睇書,但 Sean成日睇書增值自己,作為一個影評人睇書好重要,所以佢係一個好難得嘅年輕人。 

想像 Sean一樣寫影評賺外快,可以投稿去香港影評論學會,一嘗做影評人的滋味。香港影評論學網站設有「電影新人類」徵稿,歡迎踴躍投稿,鼓勵更多有潛質的影評人發表評論文章。字數不限,電影不限,只要寫得好,就有機會刊登,一旦成功刊登,便能獲得$100稿費。有興趣成為影評人可投稿到 mailto:project@filmcritics.org.hk。


撰文:何倬然
攝影:葉偉豪
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()