在西貢泥涌, Alice拍下自己踩單車的一幕,展現好動的一面。 

青雲路

拍短片贏澳洲絶世筍工

吃喝玩樂、遊山玩水之餘又可以有豐厚的薪金,可以說是令人趨之若騖的工作,澳洲昆士蘭旅遊局在 09年招聘大堡礁保育員時,便吸引全球 3萬多名年輕人應徵;近日澳洲墨爾本旅遊局推出「 The Best Job In The World」(絕世筍工), 6個工作機會讓全球人士競爭,有興趣人士需拍一段 30秒短片應徵,現職雜誌攝影師的 Alice,決定應徵筍工當中的生活時尚攝影師一職,今期〈青雲路〉直擊她的準備情況。

 

採訪當日是星期日, Alice到西貢泥涌自拍短片,她全身單車裝束,並拿着自拍器材,不斷在岸邊來回踩單車,把踩單車的畫面攝錄下來,「平時鍾意同朋友周圍去,行山、踩單車、燒嘢食,上山下海,今次嚟泥涌係想拍低自己平時好動活潑嘅一面。」
週日一大早, Alice便從家中出發去到火炭的迷你倉拿單車,之後乘坐港鐵去烏溪沙再到泥涌,下午她到油麻地吃地道的茶餐廳小食,沿途 Alice全程自拍,希望拍下最自然的自己,「自拍最緊要係唔可以驚,拎住個鏡頭喺條街度自言自語,俾途人望住唔可以怕醜,好似頭先搭港鐵時,我將部 cam放喺車廂內嘅扶手鐵上自拍,唔少乘客望住我,如果乜都驚一餐,就咩都拍唔到,我份人唔知個『醜』字點寫,自拍一啲難度都冇。」
今年 29歲的 Alice,打算應徵澳洲旅遊局推出的「絕世筍工」的生活時尚攝影師,第一輪預選是上傳一段少於 30秒的自薦短片,這幾天她為此東奔西走,「本來諗住今年參加澳洲嘅 working holiday,咁啱澳洲旅遊局喺 3月公布咗 6份絕世筍工,當中嘅生活時尚攝影師,覺得 fit晒自己,咪諗住試吓囉,雖然預咗有好多人申請,咁實有一個人會選到㗎嘛,嗰個人咪係我囉。」


在泥灘上, Alice尋找合適的拍攝角度。 

在油麻地尋找舊式的茶餐廳,以突出香港的本土特色,增添短片的文化色彩。 

自信勝任絕世筍工

說出玩笑般的成功宣言,除了樂天開朗的性格外,現職雜誌攝影師也是 Alice自信的源頭,「呢份工我做咗 5年,主要影關於 fashion嘅嘢,時裝、 model、飲飲食食,同今次筍工嘅生活時尚攝影師職位有關,都係為雜誌工作,發掘墨爾本不為人知嘅吃喝玩樂一面,而且墨爾本城巷郊野嘅發展同香港好相似,覺得呢份工好似為我度身訂做咁。」
中五畢業後, Alice讀了 1年攝影課程,便到影樓做攝影助手,「本身好鍾意攝影,但喺影樓做咗約半年,接觸到唔少客人,發覺自己英文唔得,於是決定讀珠海學院嘅英文系,讀書期間繼續做影樓助手,畢業後去咗做雜誌攝影師,由做助手開始已經影關於 fashion嘅嘢,前後都有成 10年經驗。」


Alice用 Go Pro HD HEROZ自拍,拍到很 wide的背景。 


工欲善其事必先利其器,朋友相借的拍攝器材 Go Pro HD HEROZ,售價約 2千,令 Alice的自拍得以順利進行。

短片主題生活出發


為了這短片, Alice更找來朋友 Justin幫忙製短片的背景音樂。 

自信心爆棚的 Alice,在短片製作上卻沒有鬆懈,作好資料搜集,「參考過上年成功奪得大堡礁保育員 Southall嘅拍攝短片,發覺佢冇用到咩高超嘅拍攝技巧,反而簡單直接咁表達出自己生活習慣同喜好,於是我都抱住喺影片中表現出最真實嘅自己,將平時生活化嘅事都拍低佢,將自己鍾意嘅活動介紹畀人知。」
在拍攝器材上, Alice也花了一些心機,「本來諗過搵拍開片嘅朋友幫手,但見到份工有機會需要自己拍片,於是決定採用自拍嘅模式,諗過用 iPhone自拍,不過試過效果唔係太好,鏡頭唔夠 wide,有朋友借咗專用嚟錄影戶外運動嘅 Go Pro HD HEROZ畀我,即使自拍,個鏡頭都可以拍得好 wide,連背景都拍埋。」

徵詢各方朋友意見

選好器材後, Alice就拍攝方向上徵詢了不少朋友的意見,「一開始未諗到拍攝主題,雖然做開攝影,但同拍片始終有啲唔同,於是請教唔少朋友,好似問番佢哋覺得我係點嘅人,最後都得出鍾意講嘢、唔悶得、唔停得、周圍試新嘢嘅好動少女,於是影片中會考慮多啲活動片段,但同時會有靜落嚟嘅時間,畀人睇到識享受生活嘅一面。」
相識滿天下的 Alice,得到不少朋友的義助,「諗咗大致方向後,就周圍搵適合嘅錄製地點,雖然自己都周圍去,但都想參考吓有冇更好嘅選擇,好似泥涌就係同事建議,嚟到真係覺得環境唔錯;而背景音樂方面,喺朋友介紹之下已經搵到人幫手錄製。」
4月 10日是最後申請的限期, Alice現正作最後衝刺,「要拍嘅片段都大致上拍完,𠵱家仲差剪片嗰部分未搞掂,睇吓搵唔搵到朋友幫手,如果唔得就自己睇書學,就算最後應徵失敗,會按原定計劃申請澳洲嘅 working holiday,點都想出國見識吓。」

後記:香港推絕世筍工?


身為攝影師的 Alice,平時的工作便是對着生活時尚相關物品影個不停,與想爭取的生活時尚攝影師有不少相似之處。 

採訪期間, Alice不斷分享她在香港不同地方拍下的片段給記者觀看,好像在西貢碼頭買新鮮魚燒烤、泥涌摸蜆等等,香港地方細細,她也發掘了不少值得介紹的地方。其實香港旅遊局是否應該推出絕世筍工,介紹本土特色給世人認識?

應徵絕世筍工

3月初澳洲旅遊局推出「絕世筍工」活動,歡迎全球年輕人競逐招聘野生動物看護員、國家公園巡護員、玩樂達人、內陸冒險家、品嘗大師和生活時尚攝影師共 6個職位,應徵者需介乎 18至 30歲,並於 4月 10日晚上 7時前於網上登記,及上載一段少於 30秒的自薦短片,闡述自己為何是最佳人選,每份筍工合約期為 6個月,連人工和褔利有 10萬澳元(約 80萬港元)。

查詢:澳洲旅遊局
http://www.australia.com/zht/best-jobs.aspx 

專家意見:拍攝技巧唔重要


導演陳果 

即將開拍由網絡小說改編的電影《那夜凌晨,我坐上了旺角開往大埔的紅 van》的香港著名導演陳果表示, Alice所拍的 30秒應徵短片,不用太著重拍攝技巧,「其實拍攝技巧唔太重要,短片應該著重喺點樣突出自己適合呢份工作,例如有足夠嘅英語能力同純熟嘅溝通技巧。」
絕世筍工之一的生活時尚攝影師,目的是介紹墨爾本大街小巷及時尚玩意讓世人認識,陳果說短片內容可以凸顯自己居住地方的特色,令評審留下印象,「好似 Alice揀嘅舊式茶餐廳係唔錯嘅選擇,凸顯到香港嘅特色,亦表現到自己有 sense拍到一個地方嘅特色。」


撰文:曾志恒
攝影:彭自維、傅新發、許仙煜
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()