大包小包的「表叔」一現身,參加「光復香港」活動的市民即衝前包圍指罵,高叫「水貨客可恥」。中港矛盾撕裂激化,多得政府放生水客。

城市打游擊

水貨賊 滾!

2013年01月31日 ~~ 第1195期 香港《壹周刊》

年近歲晚,水貨客愈見猖獗,奶粉一罐難求,食物及 衞生局局長高永文連日來卻堅稱奶粉供貨充足,更呼籲港媽加入「媽媽會」以保證每兩週「配給」三罐奶粉,荒謬如戰時油糧票配給物資!港人在自己主場不單買不到奶粉,連洗頭水、金莎朱古力、原子筆、 Air Jordan波鞋都被狂掃上大陸,百佳、惠康、萬寧及價真棧成為中港矛盾的戰場,港人怒吼:水貨賊,滾!

二十多歲的新手媽媽 Karina被奶粉荒殺個措手不及:「 BB而家三個月,主要飲人奶,我哋唔知奶粉真係咁難買,我哋喺將軍澳周圍撲美贊臣 A+ 1,藥房、萬寧、屈臣氏、華潤、吉之島,全部都無!出動到教會朋友跨區搵都係無!最後惟有轉食貴成百蚊、無人爭嘅雅培。 BB咁細就要轉奶粉,佢而家啲大便都係青色(因為腸胃不適應)㗎!」
上週六,記者與 Karina一同到將軍澳商場買奶粉,情況依舊,奶粉一罐難求。 Karina丈夫說:「結婚時買樓俾大陸人搶貴晒,太太佗 BB時想去照結構,都因為有人一早拎晒籌賣俾大陸人,搞到差啲照唔到,而家奶粉又要爭,真係擔心 BB大個咗要爭學位,咩都要爭先有。」


政府任由水貨客癲搶奶粉,市民自發到旺角東站截擊水貨客,即使「殺錯良民」亦在所不惜:「政府唔做嘢,我哋自己做!水貨賊滾出香港!」


「呢排成日有啲大陸口音嘅人嚟買奶粉,六七十歲仲大大聲話自己生咗雙胞胎,點知轉頭就喺門口轉交俾水貨黨!後來我唔賣俾佢,佢哋竟然喺門口大吵大鬧,恐嚇叫我『因住嚟』。」在樂富經營四十多年街坊生意的藥房,因拒絕賣奶粉給水貨客的張小姐,最後搞到報警求助。


Karina撲奶粉撲到驚,即使女兒只有三個月大都寧願轉奶粉,避開水貨客熱搶品牌,確保女兒日後有啖好食。

買不到奶粉餵 BB的港媽例子,俯拾皆是。細仔歲半、居於觀塘區的林太憶述十年前大女出世,不用撲奶粉的日子:「以前藥房仲會話買六罐送玩具促銷,而家我一知邊度有得賣,就要問佢可以俾幾多我!政府仲話奶粉無缺貨,叫媽咪唔好加入搶購,我想問佢其實有無去睇過㗎?我估佢無囉!」 

金莎 沐浴露照搶


內地客攻陷沙田「價真棧」,港人李先生在門外鬧爆:「呢度係香港,應該港人優先買嘢!如果淨係做大陸人生意,不如搬返大陸啦!」

林太怒吼,強國人乜都搶,年近歲晚,更蜂擁到港搶辦年貨:「好似金莎咁,「價真棧」平超市廿蚊,我哋啲師奶梗係想慳得就慳,但而家「價真棧」成日都咁多人,真係好誇張!惟有去貴啲嘅超市辦年貨,帶住個仔仲走入去逼咩……價真棧啲大陸客真係一車車咁買嘢,其實係咪真係需要買咁多先?」
週日下午,沙田中心的「價真棧」內外擠滿數十人,店方要實施分流,買嘢要先攞籌。長長的人龍,逾九成半是內地客,全副戰鬥格拉着車仔一擁而上,專攻金莎、樂家杏仁糖和海味等,搶完即在店外就地「 pack箱」,店員和商場保安不斷驅趕,這班強國人才肯移師商場外。
記者在「價真棧」門外與港人做街訪,結果愈圍愈多人,大批市民主動大吐苦水。居於馬鞍山的李先生連續兩天辦年貨,但都被內地客逼走,他當場鬧爆:「我想買盒果仁過年啫,尋日去旺角已經入唔到,而家沙田又係咁,有無咁誇張呀!呢度係香港,應該港人優先買嘢!如果淨係做大陸人生意,不如搬返大陸啦!」 

衝擊升溫 中港對立


愈來愈多港人仇視搶奪香港資源的強國人,年輕一代更明言中港融合在他們眼中,根本不可能,只管高叫「蝗蟲躝返大陸」。

面對強國人狂搶奶粉,港媽自發成立「幫幫港媽買奶粉聯盟」,鼓勵港人向相熟藥房購入奶粉,再以原價轉讓給缺貨的港媽。發起人梁太謂:「連澳門都出招幫自己人,我哋嘅政府就偏偏唔做嘢,如果連我哋都唔出嚟幫手嘅話,試問湊住 BB嘅港媽,又點搶到奶粉呢?」
政府束手無策,港人反抗亦愈來愈激。經常高舉龍獅旗遊行的香港自治運動成員週日在旺角發起「光復香港,還我奶粉」運動,一個下午已有逾千人簽名支持。他們以身阻截拖着手拉車的水貨客,高叫「走私賊可恥」、「走私兵團淹沒香港」,甚至無厘頭辱罵對方為「支那豬」,場面火爆,更要警方介入調停。
民怨升溫,中港衝突陷入白熱化,一班高官不正視,港人想安定過年都難! 

原子筆


香港奶粉有安全保證,強國人狂掃貨都總算情有可原,但數元一支的百樂牌原子筆,竟都成為水貨客目標,水客整箱運走,實在令人心寒。





波鞋


週日上水站外,水貨兵團晒馬,連不斷被炒賣的 Air Jordan 11籃球鞋亦被強國人大批掃走。每對價值一千四百元,每人至少運十二對返大陸,非常誇張。





尿片




水貨客狂掃奶粉之餘,連尿片都不放過,東鐵沿線不時有水貨客拉着大箱尿片過關,看來港媽要儲定尿片,以免孩子「便便」都無尿片換! 

恤衫




「表叔」行經旺角 G2000,二話不說拆走恤衫領口卡紙,當眾豪邁試身,還互相交換意見,店面被狂摷之下猶如亂葬崗。 

奶粉




港媽撲勻港九新界,大呻奶粉一罐難求,偏偏強國人總能一箱箱買走,更在港鐵大模廝樣執貨,懶理阻路。 

洗頭水




旺角萬寧內,揹着大背囊的大陸客狂掃沐浴露、洗頭水,可見水貨客掃港貨已是無孔不入,奶粉、糖果、日用品幾乎「凡物港貨」。 

瓜子




在沙田「價真棧」門外,一班班踎地執貨的強國人連果仁、瓜子都唔放過,統統照掃。但查實,瓜子不是從內地運港的嗎? 

撰文:陳凱敏、周潔媚、趙振龍
攝影:王偉洪、鄒潔珊、羅國輝

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()