close


Alan每星期也會抽空四出影貓貓。

Petbook

流浪貓攝影師 以相喚愛

2013年01月16日 ~~ 第1095期 交易通.搵車快線

近來虐貓新聞不斷,當大家怒吼要嚴懲兇手時,其實喚起大家愛護動物之心,才是最重要。正因如此,剛於去年奪得國家地理頻道攝影比賽公開組季軍的 Alan,一年來四出拍攝流浪貓,又開個人純貓相展,希望以一張張可愛貓相,取代血淋淋的虐貓照片。


Alan愛踩着單車四圍影相。

星期六下午, Alan攞住相機、踩住單車,穿梭於舊街冷巷,一見到貓咪即停下來,一邊悄悄靠近;一邊調校相機快門、光圈,然後抓緊機會,拍下貓貓照片。「影貓千祈唔好同佢有眼神接觸,唔好俾佢知道你望住佢,最好四圍望吓,慢慢行近,等佢唔好有防備,跟住校好晒相機,再去捕捉佢 嘅神態,如果想影到佢望你,可以發出少少聲音,例如 sit sit、咇咇等,最後一招可以用鞋擦地面,不過可能會嚇走佢。」
Alan影貓的經驗,在這兩間年慢慢累積,「我本身從事平面設計,以前主要接 freelance匿 喺屋企做 嘢,朋友成日抱怨話見唔到我,我唔想自己變做失蹤人口,諗到『 one day one photo』概念,每日 喺 facebook上放一張相片,最初 1年乜都影,有次 喺後巷見到幾隻貓,覺得佢 哋幾得意,就影 咗幾張放上網,點知好多人鍾意,反應好好,咪再影多 啲,影影吓,我都愈 嚟愈鍾意貓。」 

難忘紅磡大眼貓


自此, Alan四出影流浪貓,最難忘在紅磡區內某冷巷的簷篷上,偶遇一隻眼大大的貓仔。「 嗰次我咁 啱經過,我 喺下面行,隻貓仔 喺簷篷上面望住我,又一路跟住我行,我 嗰次冇帶相機,個心一路掛住佢,過幾日夜晚專登再去影佢。」
隔了一段日子, Alan再探望貓仔,順便拍照,「見到佢已經冇之前咁肥, 嗰刻好心痛,好想帶佢返屋企,但簷篷太高,我掂唔到佢。跟住再過一排去,已經唔見佢,不過見到幾隻貓好似佢,唔知係咪佢 啲 BB。」


Alan最難忘紅磡簷篷上的貓貓,可惜貓貓已不在,「呢隻貓貓同佢好似樣,唔知係咪佢 嘅 BB,我影低呢張相,心中充滿祝福。」


貓貓在石縫窺探出來,正是「人在做、天在看」。


這張得獎相片,以雀鳥為主題,攝於屯門碼頭附近。


Alan去年奪得國家地理頻道攝影及紀錄片大賽,攝影公開組季軍,林憶蓮為頒獎嘉賓。

假如我們都是貓


因為愛錫流浪貓, Alan對於近來的虐貓事件更是心痛,「我好想透過我 嘅照片,畀人見到貓仔可愛 嘅一面,令人學識愛護小動物。好似我有幾張相,都係影貓貓 喺樹葉叢或門縫中望出 嚟,想帶出 嘅主題係『人在做、天在看』。」於 1月 15日至 2月 16日, Alan會在中環藝穗會開純貓相展,名為「假如我們都是貓」,希望讓大家代入貓貓角色中,可以更加愛護貓貓。
除了相展,去年 Alan還推出相集,更奪得國家地理頻道攝影比賽公開組季軍,雖然得獎相片並非貓貓,但 Alan亦把部分貓貓相片放進相集中,讓讀者欣賞,「出相集係我個人夢想,今次第一本,結合我以往好多類型 嘅相,但下一本,我好想出純貓相集,希望透過相片,令大家更愛錫貓貓。」


為免嚇怕貓仔, Alan通常會離遠拍照。


相集內每張相片都附有一段文字,寫出 Alan對相片的感受。

舉報虐貓


本港接連出現虐待動物個案,為緝拿兇徒,警方、漁護署及愛協等,於 2012年推出動物守護計劃,過去 1年共接到 49宗舉報,破案率約 33%,只要市民發現有動物受虐,就可以即時報警,作出指控和擔任證人。警方會將這些「動物案件」,移交給「指定隊伍」負責(第九組),不過由於「指定隊伍」亦要做其他刑事案件,所以不少愛護動物的團體,均認為警方需要盡快設立「動物警察」,負責調查、拘捕和起訴「動物案件」。
現時 10個愛護動物團體,包括動物地球、 NPV非牟利獸醫、動物友善政策關注小組等,一起組成「爭取成立動物警察大聯盟」,希望爭取警方盡快設立「動物警察」。
市民如發現有人虐待動物,記得即時報警,或找愛護動物協會到場協助救援受傷動物。

愛護動物協會 24小時緊急熱線:


2711 1000 

撰文:洪芳俠
攝影:傅新發、吳偉業
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()