close


Toby每日落鋪幫手,招呼熟客,連公司電話也接駁到手機,親力親為。

創業通

元朗泰菜搞包場 月賺 5萬

2013年01月16日 ~~ 第1095期 交易通.搵車快線

元朗多食肆,但泰菜卻偏偏只得 3、 4間,而且都是平民化小店,居於元朗的 Toby看準這點,於 4年多前開設泰菜餐廳,主打中高檔路線,菜式精緻又具特色, 2年前店鋪擴充,更大搞包場服務,為客戶度身訂造食物及提供不同服務,成功吸納到一班熟客,現時每月盈利達 5萬。

晚上 9時,經過位於元朗劇院附近的 Mint,即使寒冬下,店內及露天位置也坐滿人,氣氛非常熱鬧,驟看餐廳裝潢,設有酒吧位置,還以為是西餐廳,原來該店主打特色泰菜,像烤雞上桌時,只見職員在雞上倒酒,以打火機點火,烤雞在火焰中散發陣陣香氣,吸引全店人的視線。
老闆 Toby說:「菜式全部由我構思出嚟,因為我份人好嘴刁,除咗要好味,仲要夠特別,所以鋪頭好多係 fusion菜。我日日都喺鋪頭,呢味火焰雞一定係由我親自點火。」
Toby還要求菜式賣相精緻,像春卷以紅酒杯盛載,菜式伴碟不再是蘭花,而是一束束香草及花束,「我哋喺流浮山白泥有塊過萬呎農地,以前我 daddy用嚟做雞場,後來被政府收咗牌,𠵱家用嚟種香草、番茄等,夠晒新鮮同健康,而且慳到唔少成本。」


Toby接不少包場服務,最大型有 80人生日派對,收費約 5萬。


餐廳可因應客人要求,由師傅即場燒烤。

提供包場 訂造菜式


另一跟其他泰菜館不同之處,就是 Toby提供包場服務,當中包括生日客及春茗等公司客,「有次熟客問可唔可以包場,我就試吓,點知反應好好,特別係冬天冇咁多客,最適合包場搞 party。」
Toby會為客人度身訂造食物,如他曾為小朋友開生日會,便會製作適合小朋友的泰菜,例如細細件的一口烤雞肉、多款泰式甜品等。「我哋仲會因應客人要求,即場開蠔,或者喺露天位置設燒烤爐,由師傅即場燒海鮮或串燒等,好有氣氛。」
此外,他還提供其他服務,包括租車接送客人、找樂隊現場表現、放置 backdrop等,好像搞 event一樣。「如果小型 party,我仲會充當攝影師,幫賓客影相,如果大型就索性請專業攝影師返嚟,完咗 party後,會免費將相放落 USB,送畀佢哋留念。」
現時餐廳每月至少有 1次包場,收費視乎人數及服務種類,一般大約$200一位, 12位起,如包全場,收費過萬起。「有次 80人生日派對,因提供多項服務,費用便需約 5萬元;我哋仲會有到會服務。」


Toby於 11年尾申請到露天位置,擴充店鋪,成為賣點之一,因夠情調,常常爆滿。



看準元朗 少泰菜店


諗頭多多的 Toby,之前曾開過酒吧及潮州打冷,但在元朗長大的他,一向喜歡泰菜,「元朗好多嘢食,好似日本料理、打冷,偏偏泰菜比較少,有都係一啲細鋪仔,坐得唔舒服。」 4年多前,他把打冷店頂手給人後,便決定開泰菜館。
為了營造像赤柱般舒適環境,又要慳成本,選址現時的安康路,「雖然呢度隔籬左右都係汽車零件、維修等鋪頭,再過啲係元朗劇院同球場,入夜後會好靜,但我就係貪呢一點,同埋店鋪前面有條好闊嘅行人路,畀人放狗同踩單車,感覺夠 relax。」由於地點僻靜,租金只需約 2萬。不過自 Toby開店後,帶旺了條街,餐廳旁已開了糖水鋪和小食店。
為走中檔路線, Toby在餐廳裝潢上都花心思,由於最初開業時,餐廳還沒有露天位置,於是 Toby便使用摺門,當天氣好時,可以全部打開,營造半露天感覺,餐廳還有投射熒幕,晚上播放音樂或泰國歌手 MV,配合酒吧枱,甚有氣氛。「我哋除咗做晚市,仲好希望畀個地方啲人食完晚飯,坐低飲杯嘢、傾吓偈。」


泰式燒蠔$138/4隻
蠔肉肥美,淋上泰式醬汁,酸甜惹味。


泰式火焰雞$138
食用前先淋上酒、點火,火焰造型不但吸引,而且烤雞入口更香脆。


甜酸魚$138
炸魚配上甜酸汁,非常醒胃,配合伴碟的一束珍珠花,賣相精緻。

被廚出賣 重領牌照


店鋪有不少名人明星幫襯,圖為鄧麗欣和朋友來包場時與 Toby合照。

不懂得做泰菜的他,最初重金禮聘一位泰國師傅幫手,一起研究菜式,「我喺其他泰菜餐廳試過佢嘅手勢,覺得好好味,就請咗佢過嚟幫手。」為表誠意,加上對師傅信任, Toby不但分股份給師傅,連飲食牌照及酒牌都寫上對方名字,「希望佢有安全感,覺得間餐廳佢都有份,大家講個信字,我好多嘢都放手畀佢搞。」
可惜最終被對方出賣,開鋪 2年後,泰國師傅辭職,在屯門開設同名的餐廳,不少客人還誤以為是分店,不只流失部分客源,最慘是沒有牌照營業。「當時真係好慘,要拉閘成個星期,自己拿拿聲申請過所有牌照,之後膽粗粗無牌經營咗 21日,先攞到個臨時牌。」幸而屯門的餐廳不夠 1年已結業,沒有造成太大影響。 

露天位置 擴充店鋪


因為要重新申請牌照, Toby索性擴充店鋪,租了餐廳後面的鋪位打通,變成 VIP房, 11年尾,再租埋餐廳門前的露天位置,「露天位置感覺好舒服,又可以方便吸煙客,好受歡迎。」
以往單靠熟客生意,店鋪擴充後, Toby即開公司 facebook、請人製作短片放上 YouTube宣傳、寫公司 apps等,吸引了不少傳媒訪問,包括雜誌及網上飲食節目等,「我哋仲有會員制,生日會有 7折優惠。」
冬天屬於泰菜淡季, Toby想盡方法吸客,像推出新菜式,例如泰式火鍋、雞煲等,最近又推出 lady night。加上 Toby凡事親力親為,除了日日落鋪,連公司電話都接駁到手機,親自為客人訂枱,經過多番努力,現時餐廳每月盈利約 5萬。「暫時唔會諗開分店,想做好呢間鋪先,希望啲人嚟元朗,講起食泰菜,就會諗到我哋。」


Toby在元朗農地種香草和水果等,提供給餐廳使用。


店鋪 2年前租埋後面鋪位,打通成 VIP區。

客人林太




我住喺附近,好鍾意佢哋鋪頭環境,食物亦好特別同新鮮,所以經常嚟幫襯。 

開業成本


租金:$60,000( 2按+1上)
裝修及牌照:$400,000
入貨:$40,000
總投資:$500,000

每月收支


租金:約$35,000
入貨:$90,000
人工:$100,000( 7人)
雜項:$20,000
營業額:$295,000
盈利:$50,000

Mint薄荷葉泰國菜


地址:元朗安康路 2號怡康大廈地下 12-13號鋪
電話: 2475 5872

露天位置要攞牌?


根據食環署資料,露天座位牌照可供已領有普通食肆牌照(俗稱「大牌」)和領有小食食肆牌照的持牌人申請,申請人須向食環署遞交申請書,連同擬設的露天座位設計圖則,列明露天座位的範圍及面積。
食環署會徵詢地政總署、屋宇署、消防處、規劃署、民政事務總署及運輸署的意見,以確保申請符合土地使用、樓宇安全、消防安全、規劃、交通及衞生等各方面的準則,民政事務總署亦會在當區進行公眾諮詢,一般情況下會在 20個工作天內回覆食環署。若上述部門不持異議,而申請人亦辦妥相關發牌條件所列事項,便可批准食肆設置露天座位。
參考網站: http://www.fehd.gov.hk 

撰文:洪芳俠
攝影:傅新發
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()