面對面

你的樣子如何 蝦頭楊詩敏

有危必有機,這句話說得好。
建台 46周年,大婆台遇上史無前例的衝擊:新發的免費電視牌照、網上選擇無限、觀眾網民火眼金睛、還有台前幕後大量流失……
無綫大鑊就是觀眾福音:無數電視新血因應加入,肩負住救救大婆台的重任,當中,包括演了十八年舞台劇的蝦頭,楊詩敏。
38歲的蝦頭,十年前就在舞台獨當一面、 06年登上香港舞台劇劇后寶座、五年前加入 PIP劇團,與泰臣齊齊變成詹瑞文旗下兩顆最搶鏡的笑彈,十八年前從演藝學院畢業(同學羅敏莊),十八年後才走進電視台,蝦頭說,因為她太忙。
「我呢啲 type好搶手,專做女主角啲好朋友,又搞得笑,去到邊都有戲做……咁我又靚呢……哼……哈……」
身形渾圓、臉形渾圓,單眼皮塌鼻子大嘴巴,笑起來騎騎聲不顧儀態……讚完自己靚,蝦頭那聲「哼」,還有那下「哈」,可圈可點。
先不評論蝦頭漂不漂亮,可以肯定的是,與徐子珊相比,我肯定更想看蝦頭,更喜歡看蝦頭在影樓裏一秒變臉,扮盡「徐子珊」、「打極唔死徐子珊」、「徐子珊肚痛」還有唱中文版〈 DoReMi〉:「 Fa……係好長的『奔走』……」(請睇片!)
可惜,再搞笑再有戲,蝦頭進電視台還是被安排演黃子華的花癲前女友、徐子珊再趕客,還是《 My盛 Lady》女一號與台慶大熱,心理質素再強,敵不過世界現實:「你的樣子如何,你的日子也必如何」。
只不過下半句,改成「你的生存之道也必如何」更符合眼前這個人。

笑聲救電視

不說不知道,原來十三年前,蝦頭拒絕了第一個走進無綫演電視劇的機會,那一年的對手,與十三年後一樣,都是黃子華。那部電視劇,叫做《男親女愛》。
「嗰年離開演藝,被安排入無綫試鏡,監製徐正康想搵我,雖然冇講明係咩劇,但係打後佢就開咗《男親女愛》,我估,當年我錯失嘅就係《男親女愛》。嗰陣時啱啱畢業,讀嘅係舞台,所以一心一意想繼續做舞台……人細個,想法就會太狹窄,倒番轉頭諗梗係好錯,其實去到邊都係演戲,行任何一條路,都唔會係寃枉路。」
在舞台上打滾十八年,初踏進電視台,蝦頭說無綫每個人都異常「醒目」。這個形容詞,我聽着像貶意,蝦頭卻說真心讚,即使是對戲路極膠、觀眾受落程度跌進史上最低谷的徐子珊:「我哋做舞台劇嘅,閒閒哋至少有一個月時間排劇,畀你慢慢順住個故事發展認識對手、找感覺。但係呢一個月,擺喺其他行業,尤其係電視台,係一件好奢侈嘅事,仲要係呢個 shot拍完,下個 shot跳咗幾集,鏡頭與鏡頭之間發生咩事,我要諗好耐,但係佢哋班電視演員個個嚟到都話嚟就嚟、話入就入,呢啲就係醒目。就算徐子珊,我都喺佢身上學到嘢,無論 take幾多 take,情感話到就到、眼淚話嚟就嚟,仲要係真眼淚喎!呢啲就係專業。」

 

接受學院派教育、經歷舞台式磨練,如今在電視台跟徐子珊學專業,聽落我覺得蝦頭有些自貶。
「詹 Sir教落,作為一個演員,應該唱得演得主持得,做舞台得做電影得做電視亦都一樣得,藝術理應係互通。我哋大家都係睇無綫大,我哋大家亦都讀過中史,知道一個朝代有興就必有衰,冇可能持續興盛幾百年。無綫經歷緊衰落,需要新血、新嘅火花帶佢進入新一輪興旺。而我,係想做一個有影響力嘅演員,想有朝一日,楊詩敏,會係香港喜劇界嘅一個代表人物。」


在《 My盛 Lady》中扮演盛女之一、幼稚園教師兼黃子華前女友,在結局篇最尾 3集才現身的蝦頭說:「我扮徐子珊係因為劇情需要,呢條橋好重要,唔穿得住!」 

縱橫劇場十年、再得詹瑞文調校五年,今年三月蝦頭正式離開 PIP,自導自編自演兩部舞台劇:「係詹 Sir教我,演員亦可以係創作型。」 

別了詹瑞文


從小在鰂魚涌長大、父親是五金鋪東主、母親(圖右)是家庭主婦:「讀演藝,最慘係見到啲同學俾屋企人鬧讀嚟冇用,所以我有父母支持真係好幸福。」 

正經的大道理說完,是時候說說蝦頭不正經的一面。而我認為蝦頭最不正經的時刻,體現在她喋喋不休強調自己是靚女時。我問她覺得自己靚在邊?她這下答得最正經:「我靚喺個心度!」
「呢句說話唔係醜人先會講,真正嘅美麗唔應該局限喺外表!你要知道靚嘅人通常有嘅缺陷,演員係一個展現自己嘅工作,嗰啲缺陷一定會被人睇到;靚嘅人,太多嘢容易得到,就會少咗由自己實實在在去做嘅過程;靚人冇保障,有日唔需要外表,可能會冇第二樣嘢可以用;有人覺得呢個人靚,但係亦會有人覺得佢唔靚,或者你靚,但係你觀眾緣不如我,所以我話呢個世界好公平。」
世界真的公平嗎?
「世界其實唔公平,唔係我當年就唔會入演藝讀導演,因為知自己唔夠瘦唔夠靚;係公平,我嘅演出就唔會永遠被定型係女主角個 friend,啲仔永遠俾女主角溝晒,我就係饑渴盛女;係公平,靚人就唔會一行出嚟就有優勢,而要我去行咁多寃枉路……世界其實亦都好公平,至少我睇別人,靚與唔靚從來唔係做人必需嘅條件。先天生得再靚,內心空洞,一樣會變得面目可憎,呢啲就係公平。」

 

起碼,舞台劇界要比電視台來得公平,蝦頭 06年憑《愈笨愈開心》,獲得香港戲劇協會年度最佳女主角大獎,角色就是一個師奶; 07年走進 PIP劇團,就一直是詹瑞文眼中不二的女主角人選。
「入 PIP係我嘅演戲分水嶺,詹 Sir係父母以外,演戲生涯影響我最大嘅人。 07年,我做咗幾年戲、攞埋女主角獎,去到詹 Sir嘅劇團、演一齣反串做反叛少年嘅戲,簡簡單單一個動作『跨過』,做極佢都唔收貨。係詹 Sir親自示範畀我睇,『跨』唔係得兩隻腳踏出去,而係一個牽涉身心、四肢嘅 movement; 07年以前,我淨係一個收到劇本就演戲嘅演員,係詹 Sir要求我做一個創作型演員、可以自編自導自演、唔係再滿足於收到劇本;以前,我貪圖安逸太依賴,係詹 Sir叫我出去闖,所以 2013年,我終於做到楊詩敏,而唔係再 under於詹 Sir之下。」


得詹 Sir帶摯,把《潮性辦公室》從舞台帶上大銀幕,讓蝦頭成為近年電影圈搶手綠葉。 

06年已經是香港舞台界劇后,蝦頭的知名度則是 07年加入 PIP劇團後才暴漲。圖為 11年詹瑞文舞台劇《女人之虎》,蝦頭與泰臣扮演張栢芝、陳冠希機艙重遇。《蘋果日報》圖片 

求戀休漁期

一說愛情,蝦頭就不忘提到俄國戲劇大師契訶夫那句影響她最深遠的名句:「要是心裏冷冰冰,沒有一點愛情,青春就是虛度,生活就等於零。」所以, 38年以來,她不放過任何的戀愛機會,與各行各業各個國家的異性發展過戀情:大學教授、編劇、藝員、電視藝員、手語專家、銀行家、模特兒,甚至日本廚師和泰國街頭藝人,對上一個,據說是中學教師。
「被人拋棄過、又拋棄過人,試過愛情至上,亦都試過追求事業,咩人都遇過、咩拖都拍過後,我將我嘅大部分愛情經歷,寫咗喺我自編自導自演嘅獨腳戲《求戀期 Q娃》裏面。人生喺唔同階段,總有唔同追求,同對上個教師男朋友拍咗拖一年,分手兩個幾月,我想停一停,人愈大愈了解自己,我太唔定性,不如同異性朋友 keep住個友誼好過。畀我一個人闖吓啦,畢竟我 38歲,係第一次冇個護蔭,可以獨當一面、一個人生存。」




我的情敵龍小菌

今年初離開詹瑞文後,蝦頭現時的經理人是邵子風,同門還有另一個藝人——龍小菌。外傳蝦頭與邵子風識於微時感情深厚,被龍小菌後來居上橫刀奪愛,蝦頭當然否認:「邵子風係我一個好重要嘅朋友,喺我好多個人生低潮時陪我度過。從前我極度冇自信,係佢幫我發掘好多連我自己都見唔到嘅優點。」
哦,看到蝦頭的優點是一回事,被拍到與減肥成功又靚又瘦的龍小菌十指緊扣又是另一回事,其實很悲,但又不得不承認:你的樣子如何……



蝦頭的感情生活一向豐富,近年與經理人邵子風傳緋聞(圖右),不過被拍到與邵子風十指緊扣的則是龍小菌。網上圖片 

撰文:朱小博
攝影:范仲良
化妝: Macy@K8M make up workshop
髮型: Kenny@hair Corner
形象: Bryan@the Flaming

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()