樊小姐如今不求道歉,只望甄燊港收口,讓她重過普通人生活。(鄒潔珊攝) 

時事短打

人力高層重提舊事 非禮案苦主挺身反擊

兩年前,人民力量副主席兼前綫召集人甄燊港爆出醜聞,涉嫌非禮女義工被捕,案件經調查後,去年初警方決定不予起訴。事隔一年,甄無故於網上電台重提舊事,更暗示事件有「背後力量」。女事主樊小姐不堪受辱,網上大爆當年案情,更不惜容貌曝光接受訪問,只想甄燊港收口,還自己與家人平靜生活。

 

今年三月,甄燊港捲入「收共產黨錢」疑雲,他出席香港人網節目《天外有天》時澄清,其間有主持人問及兩年前的非禮案。甄燊港答得隱晦,「非禮案嗰單嘢呢,好多內情係唔講得嘅,不過咁,警方通知我,律政署決定唔起訴我,佢(警方)話縱使起訴,亦都會告唔入。」
言談之間,甄燊港更暗示事件受背後力量操控:「到今時今日,我亦都搞唔清背後嘅力量係乜嘢,雖然我係有猜度一啲,但今日,請大家原諒我,我真係唔適宜再喺度講呢樣嘢……從我私人嚟講,即係我亦都光明正大講俾大家聽,係絕無其事, OK?絕冇非禮!」
非禮案追溯至前年九月,當時正值區議會選舉前夕,甄燊港被揭發涉嫌同年八月中至九月初,六度非禮已婚女義工而被捕,甄當時形容事件乃「政治抹黑」。根據女事主提供的口供紙,甄曾觸及其大腿、胸部及下體。案件交旺角警區重案組跟進,經調查及徵詢法律意見後,甄去年二月獲無條件釋放。


精神科醫生與臨床心理學家的證明書指出,樊因前年曾遭受「 sexual assault(性侵犯)」及「 sexual harassment(性騷擾)」而患上「 Post-traumatic stress disorder(簡稱 PTSD,創傷後壓力症)。 


樊去年二月求醫,須按時服用抗焦慮藥和抗抑鬱藥。

企圖自殺 拒絕覆診


甄燊港堅稱遭人誣衊,直指樊背後有「人渣」慫恿。(江永健攝) 

女事主原名姓樊,前年六月開始為前綫做義工,因而認識甄燊港,後來在甄建議下,正式加入前綫並成為社區幹事,準備參與同年區議會選舉,亦因此經常與他碰面。她向記者講述案發經過時,初時情緒仍然平穩,但講及最「狼」一次非禮過程時,一度要求暫停訪問。她稱,曾先後求助於精神科醫生與臨床心理學家,被確診為創傷後壓力症,須按時服藥及進行心理輔導,「有次我喺屋企,突然之間好𤷪𤺧,諗番起呢件事,覺得好多憤怒,好多怨恨,然後我坐咗喺窗邊……原本我要覆診,但我完全無力行番出去,我已經好攰,嗰陣淨係諗,不如跳咗落去算數啦……」後來診所護士來電,才阻止不幸事件發生。直至去年八月,她的情緒才告穩定,停止治療。
然而,樊的情緒再因甄燊港而起變化。她在 Facebook上看到朋友轉貼甄的節目,好奇之下收聽,卻聽到他重提非禮案,既愕然又憤怒,「我一路聽晒兩個幾鐘,當中無諗過會有我自己嘅嘢……」樊當晚失眠,之後情緒變得不穩定,不但發噩夢,更曾試過無故落淚。

要求與甄當面對質


甄燊港三月底出席網台節目《天外有天》,其間提及非禮事件,稱「搞唔清背後嘅力量係乜嘢」,暗示有人在幕後操控事件。

樊向記者談起該節目內容,強調自己並無所謂「背後力量」,愈說愈激動,「你(甄燊港)個動機究竟係咪真係想我死?我死咗對你有咩好處?」她曾在 Facebook發炮,要求甄與她當面對質,更將自己描述當年案情的聲帶放上 Youtube,決意公開一切,更不惜現真身接受訪問,「我無嘢希望,我唔需要佢道歉,唔需要佢承認,俾番我過普通人嘅生活,已經好足夠……點解我寧願出埋自己個樣,都要講件事出嚟,就係學佢話齋,做人最緊要正直,我講緊嘅係真話,何妨講出嚟?」被問及丈夫如何支持她時,她一度嗚咽,後來更多次表示欲以性命換回一家安寧,情緒明顯不穩。現時她正向婦女組織尋求協助。
樊的丈夫謝先生談起妻子近期的情況亦顯得憂心忡忡,不斷嘆氣,「佢一個禮拜都有幾次(發噩夢),成日扎醒,有時佢會嗌,仲會喊,喊到我都醒咗。」他感到自己與妻子再被「侵犯」,亦不知如何幫助妻子,「有時我做做吓嘢都會諗,點解會搞成咁,好似無啦啦被人追殺,但受到傷害嗰個係我老婆呀……」
甄燊港對本刊堅稱非禮案純屬誣衊,並再三強調樊背後有人慫恿,直指「有人」是前人民力量成員,「我仍然只係覺得,後面慫恿佢嗰啲人,嗰啲先係人渣!」他又稱節目內只是「被迫答一兩句」,不想傷害任何人,「如果佢怪我喺《天外有天》嗰次(發言),咁你話我甄燊港向佢道歉……我都希望佢好好哋生活,我都祝佢好運,但唔好再糾纏不清啦。」

再度傷害 須尋輔導

關注婦女性暴力協會總幹事王秀容指出,由於涉事人已獲無罪釋放,按法理來說,並不能禁止他的言論。但她認為有關情況或會對事主造成「再度傷害」,「一般受害人睇報紙,見到同類個案,會再度勾起被侵犯經歷嘅創傷。如果佢認為傷害過佢嗰個人,又要開口講番件事,當然(創傷)個 intensity(強度)係會更強。」
王秀容表示,一般而言,若受害人遇到「告唔入」的情況,會因尋求不到司法公義而感到耿耿於懷,但若出現情緒不穩,甚至影響生活,則須尋求輔導或治療,「譬如幾年前發生,依家講番,都係會瞓唔到,食唔到嘢,好驚,甚至個腦經常浮現番嗰啲(被侵犯)影像,影響返工、返學,就要搵人幫手。」


撰文:時事組

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()