close


Rex現在每日駐場打理 LUDDITE,出入時難免與在隔籬開鋪的舊拍檔
Raymond碰頭,但二人已成陌路人。

壹盤生意

打不死 復古店谷底翻生

2013年02月07日 ~~ 第1196期 香港《壹周刊》

做生意,有股東出走,自立門戶,是常見的事。今次生意主角、懷舊男裝店 LUDDITE老闆高子康( Rex),不但被遠房親戚兼舊拍檔 Raymond「起飛腳」,對方還在隔籬鋪位另起爐灶,擺明車馬對着幹。初時 Raymond不肯退股,令 LUDDITE幾乎要清盤,最後出動家人調解,才「妥協」以高價賣股。 Rex堅信自家設計及二手的懷舊服裝「有得做」,於是向家人借錢,買回股份,重新起步,咬實牙關道:「我唔信佢整得死我!」

由銅鑼灣崇光百貨走到禮頓道的禮信大廈,差不多要十分鐘。大廈地下商場入口並不起眼,一不留神便會錯過。場內燈光陰暗,白色天花剝落,電線鋪塵,有茶餐廳、貨倉、生果鋪及五金鋪,除了午飯時有白領來吃飯外,其餘時間如同一個死場。但偏偏在這個老香港式的商場內,開了兩間歐美式服裝鋪。從門外看,兩間鋪都是黑色門框,配以落地玻璃,鋪內同用昏黃的燈泡,加上木製的枱 櫈,雖然一間賣西裝,一間賣懷舊服裝,但「巧合地」同賣美國式的狩獵服裝、款式相近的煲呔、針織呔和襪等配件,價錢相若。記者好奇問 Rex,才知道兩鋪早有「淵源」。


Raymond招積道:「我以前 serve客 serve得好好,依家舊客都話佢( Rex) serve得差!」但訪問前,記者曾以顧客身份逛過該兩間鋪, Rex會主動介紹貨品,但 Raymond店內的售貨員則自顧自忙。


熟客阿 Mo是歌手梁漢文的髮型師,經他介紹,梁漢文亦來幫襯,最新唱片《 E.d.M.O.N.D》封套上的一身裝束都是來自 LUDDITE。

蜜月期


約六百呎的 LUDDITE掛滿上百款貨品,包括狩獵外套、工人服、帽、煲呔及皮鞋等,只剩下兩條狹窄通道,有客人喜歡貨品和價錢夠多元化,亦有人嫌花多眼亂。

「律師都話我蠢,容易信人!」今年三十二歲的 Rex,二十三歲去了日本讀服裝設計,畢業後留在當地打工,兩年前才回流香港。大概每個讀設計的人,都想有屬於自己的服裝鋪,所以他在禮信大廈開了間男裝店,他解釋:「香港好多男裝店,但無乜懷舊、歐美軍事風格嘅專賣店,就算有都好貴!」
剛好遠房親戚 Raymond在澳洲過了一年工作假期後回港,尚未找到工作,主動找 Rex合作,「當時我需要人幫手,佢又係讀設計出身,咪合作囉!」二人同樣喜歡美國工人服、狩獵服裝等,一一年七月合資三十多萬,在禮信大廈開設 LUDDITE。「我唔鍾意香港 啲商場個個都一樣,反而想搵有老香港特色 嘅地方,一般人都不會選呢度,當年業主知道我賣衫,都話:『吓?你哋有冇錢交租㗎?』」
二人一同打天下, Rex靠設計行內的朋友介紹,一邊從日本購入古著,一邊在內地找廠做衫。「初時信晒佢,邊度入貨、邊度搵廠做衫,都教晒他。嗰時我喺油麻地開咗間『文化屋雜貨店』,賣日本雜貨,所以睇鋪多數由嗰個人負責。」 Rex說。自拆夥後,他都用「嗰個人」稱呼 Raymond。本來相安無事, LUDDITE接受過多間服裝雜誌訪問後,漸漸吸引到一班熟客,開業大半年後已月賺二、三萬元,最高峰時有五萬元。 

拆檔反目


以為迎來春天,怎知卻是寒冬。去年中,隔壁鋪位放租, Rex見生意有增長,提議租入鋪位,遭拍檔反對。「佢話有朋友租咗來做餅店。」蒙在鼓裡的 Rex就此作罷。怎知有天 Raymond來電,說會到隔壁店做西裝生意。「嗰吓好突然,感覺好像老婆突然出去勾佬!」 Rex氣憤道。幫襯了一年多的熟客阿 Mo亦看不過眼:「 Raymond初時仲話係 LUDDITE分店,只係做唔同路線嘅衫。」
股東糾紛,最麻煩還是「掟煲費」,「最初佢唔肯退股,我賺錢無可能仲要分俾佢,但佢有一半股權,可以要求清盤,要我賤賣間鋪來分錢。」 Rex惟有尋求律師協助,答案是:「律師話可以告他『以股東身份損害公司利益』,但民事訴訟可以拖三、四年,其間要凍結鋪頭資金,加埋律師費,我邊有咁多錢?」最後在家人介入下, Raymond開價二十多萬賣股, Rex無奈向家人借錢買入:「當時 LUDDITE未回本,剛開始有錢賺,廿萬梗係唔合理。」
雙方拉扯了近四個月, LUDDITE以往每兩個月入一次貨,亦要暫停。「 啲客成日問:『有無新貨呀?』我都唔好意思答。」生意由盈轉虧,每月蝕萬多元,加上要買回股權, Rex已負債纍纍。但另一邊廂, Raymond的西裝店裝修得如火如荼,「街坊行過,還恭喜我又開新鋪,連隔籬裝修師傅都走來問我點裝修,因為以前 LUDDITE裝修都係他負責嘅。」 Rex沉着聲道。
記者找 Raymond回應,他對舊公司的事支吾以對:「唔好講啦,係 啲小器 嘅人搞咁多嘢之嘛,之前係有傾,但嘥我時間,俗 啲講句,唔好阻住我發達啦!」一臉不屑的 Raymond彎彎嘴角,忍不住偷笑。


Rex每週總會花兩、三個早上到深水 埗買皮料,待沒有
客人或收鋪後,自己做牛仔帽及為皮具加工。


LUDDITE內有一半貨品均由 Rex設計,再交由大陸工廠製造。

重新出發


銅鑼灣禮信大廈有多間平價茶餐廳,每逢中午都吸引一大班在附近工作的白領,但其餘時間則較為冷清。圖右的「文化屋雜貨店」亦為 Rex所有。

開業以來, LUDDITE七成貨品是男裝,主要是美國工人服、軍服、軍用品、狩獵裝,還兼售皮鞋和帽,「有一半係二手嘅,有時自己旅行搵返來,或託朋友幫我喺唔同國家 嘅二手店搵;其餘係自己設計,去深水埗買布、配件,再寄上大陸嘅廠做,每款做二十件左右。」 Rex說,店內有兩成貨是衣服配件,如煲呔、針織呔和襪,來自日本認識的一班設計師,最後一成是從日本古著店找回來的女裝,「女仔愛乾淨,所以古著衫嘅客以男性為主。」 Rex笑說。
和拍檔的四個月糾紛中, Rex集中設計新款及找古著。為免被 Raymond抄襲, Rex找新廠做衫,及親自飛到日本找新貨源。去年十一月,新貨終於到齊, LUDDITE總算有個新開始。「油麻地間雜貨店無做了,依家星期一至日都係自己睇鋪,最多請兼職頂半日。」現在, Rex早上到深水 埗買材料,下午在鋪頭邊看鋪,邊設計及車衣,「幾乎晚晚都做到兩、三點先走,係辛苦 啲,但我好享受依家生活,可以做自己 嘅設計、賣自己想賣 嘅衫。」糾紛後,有批熟客走了, Rex並不擔心:「我睇過一本書,裡面講到:『用最好的心情,面對最壞的事情』,佢整我唔死,但我以後都會學識保護自己,不再太容易相信人。」 

開業成本( 07/2011)


租金*:$80,000
入貨:$150,000
裝修:$100,000
雜項:$30,000
總投資:$360,000
*兩個月按金、 1個月上期





營業資料( 12/2011)


營業額*:$100,000
租金:$20,000
入貨:$45,000
人工*:$20,000
水電:$1,500
盈利:$13,500
*一個老闆人工

一點
意見




吳伯恩(恩記),鉅龍酒家老闆。○三年他和黃永幟(幟哥)夾股開設龍皇酒家,後來因意見不合,最後吳伯恩憤然退股離開。這次以作為過來人身份,為 Rex提供意見:
1.合作做生意講個信字,但為保護自己,必須先小人後君子,花一筆錢在合作前上律師樓簽好協議,解釋所有股東嘅權利同責任,免得最後公說公有理,婆說婆有理。
2.開鋪前先註冊一間有限公司,由公司持有服裝店,這樣雙方股份、賺蝕更加分明。兩個人開會,都叫做股東會,要寫會議記錄,最好錄音。我以前不肯做,覺得令股東之間無了互信,但之後卻發現有人反口覆舌。 

撰文:楊慕珠
攝影:于港民

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()