Ceci四年前誕下 Zoie(左),現在又懷了六個月身孕,加上姪仔 Ocean(右)和多個表姪仔,一屋 BB,故深明 BB及媽媽的需要。

壹盤生意

奶粉荒 港媽趁勢搵銀

2013年01月31日 ~~ 第1195期 香港《壹周刊》

近日的奶粉荒,連政府都束手無策。港 B吃開的美素佳兒、雅培、美贊臣,通通一罐難求,令一眾港媽非常苦惱。
懷了六個月身孕的港媽王施欣( Ceci),卻藉着這場奶粉荒,化危機為商機。
三年前, Ceci開設樓上鋪 BABYSMILE賣嬰兒用品,但經營多年,每月生意都是打個和。最近她打着貨源穩定的旗號,力谷一直屬小眾的外國有機奶粉,如德國 Holle、 HiPP及澳洲 Bellamy's等,竟然成功擊破港媽心理。苦盡甘來, Ceci今個月賺得四萬多元「奶粉錢」,「以前入貨好保守,而家入幾多都賣得晒呀!」挺着巨肚的 Ceci說。

上週五,在屯門工業大廈近二千呎的 BABYSMILE內,電話不時響起,全是查詢奶粉供應,電話訂貨加上當日接到的網上訂單,一日賣出了近百罐奶粉,單月計是以前的十倍。「以前一個月先賣幾十罐,每日返公司,仲得閒慢慢食早餐,依家覆電郵都覆成朝!」現時市面上爭崩頭的是美素佳兒、雅培、美贊臣及牛欄牌等大品牌;然而, BABYSMILE賣的奶粉,在行內被視為二、三線,一直以來都沒甚市場,只有 City'super及部分有機店有售,「通常只有食開有機食品嘅媽媽先會買。」 Ceci說。她坦言,「好似 Holle奶粉,我以前兩個月先入得六盒,都可以放到過期都無人買!」


荷蘭的 Nutrilon奶粉,加入了 DHA及 AA,與本地奶粉配方相近,每罐$185, Ceci會推介予飲開本地奶粉、又不想與大陸人爭貨的媽媽。


BABYSMILE除了奶粉,也有賣嬰兒用品,這款受歡迎的英國 DreamGenii睡袋,防止嬰兒睡覺時踢被着涼。售$374。

大品牌 拒諸門外


開鋪之初 Ceci也想賣大品牌,但原來這些大公司根本不屑做細生意,「我搵過好多間代理,個個聽到係樓上鋪都唔騷我,美素佳兒講到明唔使問喇,話只做藥房同超市。」於是 Ceci轉戰賣森永、雪印等日本品牌。豈料,兩年前日本 311大地震,引致核電廠爆炸、輻射洩漏後,令本來趨之若鶩的日本奶粉,淪為賣剩蔗,「地震後十幾日係好生意呀,貨倉三、四千罐即刻賣晒,但賣完批舊貨之後,客人擔心新貨有輻射,都唔再俾 BB食日本奶粉。」
Ceci唯有再度橋,她上各大媽媽討論區,知悉愈來愈多港媽想要無添加、有機的奶粉。於是她搜集百多種外國奶粉牌子,找出一些比本地出名奶粉平約一成的種類,再衡量過配方、賣點等因素後,揀選了韓國林貝兒、德國 Holle、 HiPP、澳洲 Bellamy's及荷蘭 Nutrilon這幾隻牌子,「其實本港有啲二線奶粉,好似 S8都話可以賣俾我,但呢隻牌子超市都有得賣, 啲客又點會幫襯我吖。相反我揀 啲唔多地方有得賣嘅牌子,先有賣點。」然而,始終這些品牌的「知心友」有限。一直以來,生意額僅夠「維皮」。


顧客梁太自從幫襯 BABYSMILE買韓國林貝兒奶粉後,便經常「入埋」其他產品,例如奶粉袋、背帶等,每次額外多花$300。


在 BABYSMILE購物$500便可獲免費送貨,現時訂單多了,除租用運輸公司外,假期都要找親友幫手送貨。

天賜的機會來了


近日一場奶粉荒殺到, Ceci終於遇到「天跌落嚟嘅 selling point(賣點)」。她立時致電予旗下會員,予以「關心」,「如果飲開日系奶粉,就推介佢飲配方類似嘅韓國林貝兒;想着重健康,就叫佢轉 Holle、 HiPP呢啲有機奶粉,想要 DHA、 OMEGA3促進腦部發展就飲 Nutrilon。」不過當 BB飲開一隻奶粉,便不會輕易轉品牌,故她更要花心機捉緊大肚媽媽這班客路,「幾乎每個大肚媽媽上嚟揀 BB車、 BB床,我已經問定佢哋揀咗奶粉未,驚唔驚本地奶粉貨源唔穩定呀?我呢隻唔會斷貨喎!我一講呢句,啲媽媽即時雙眼發光呀。」
其實 Ceci賣的奶粉被視為二、三線,並非與大品牌在品質上的分別,而是沒有銀彈作宣傳。「 啲大牌子話自己有 DHA,其實其他牌子都有,不過無人知。」因此 Ceci會熟讀每隻奶粉資料,「教育」媽咪,她說:「媽媽要知道奶粉成分、配方,我仲會話俾佢哋知奶源邊度,邊度生產同入罐。」
幫襯 BABYSMILE,買韓國林貝兒的梁太說:「唔想再去搶香港奶粉呀,點夠強國人爭啫。啲藥房今日話有貨,但聽日去到就無。」梁太說她七個月大的 BB,最初食醫院配的惠氏,但非常熱氣,飲了兩星期,便經 Ceci介紹轉飲林貝兒,「我上 BABYSMILE個網睇過一次,再落鋪面睇過,一來信得過佢哋貨源足,二來老闆介紹奶粉都好詳細,教我點同 BB轉奶,價錢仲平過本地奶粉。」 Ceci說,由於這些二、三線奶粉並非水貨客的主要「對象」,故貨源較充足,陸續有港媽「轉會」。她為確保這些奶粉供應充足,一律謝絕水貨客,「個客買嚟係咪自己用,我作為媽媽會感覺到,水貨客大多數會講價,我咪話無貨囉。」

湊代理 保供應


能夠打出「貨源足」這個賣點, Ceci一直以來花了不少功夫。事緣這些二、三線奶粉,甚少在超市及藥房可以見到,韓國林貝兒奶粉的港澳獨家代理商、輝煌環球執行董事詹道桐指,他們曝光率低,因為財力實不如大品牌,「佢哋有錢鋪天蓋地賣廣告,又贊助醫院奶粉,我哋最多咪喺港鐵扶手電梯賣個廣告。」加上超市的「靚位」,早已被大品牌霸佔,他們只能和樓上鋪及網站合作,「三年前,我哋都試過喺萬寧、屈臣氏上架,上架費半年成十幾萬,但次次俾最底嗰格你。上咗架成年,都係賣得二百罐。」
這些代理商,與被大品牌拒諸門外的 Ceci,可說是同為天涯淪落人。 Ceci積極與她們打好關係,首先是不拖數,「好多樓上鋪都到數期先找數,但我覺得代理商都係做生意,你唔拖數,佢哋返錢快啲,令佢哋好做啲,真係缺貨時要揀俾邊個,都會俾你先啦!」另外,她亦會免費幫代理寄賣新牌子的產品,「有時代理簽咗新牌子返嚟,又無人識,無人宣傳,咁我咪俾個位佢哋擺吓囉,互惠互利!」
BABYSMILE賣的德國 HiPP及荷蘭 Nutrilon,沒有本地代理商,因此 Ceci直接跟當地總公司入貨,「 HiPP喺歐洲係最大有機嬰兒食品公司,本地生意已經夠做,唔使憂,所以傾攞貨都傾咗半年。」 Ceci說,為證明誠意,她每次入貨最少拿四百罐,更是一次過付款。但事實上這麼多貨,她當初根本賣唔晒,故她主動聯絡行家拆貨分銷,她亦可以彈性決定分貨予行家的數量。即使遇上缺貨,她寧願蝕錢也從街外買回來,以保口碑,「相熟嗰啲行家會當退貨咁退俾你,唔熟嗰啲就用正價賣俾你,每次都係買番十罐、八罐,唔算蝕入肉。」


為提高毛利, Ceci簽了兩個外國品牌的香港代理權,其中一間意大利品牌 mOmma,專賣兒童餐具。圖中餐具賣$394,毛利四成。


韓國林貝兒的香港總代理詹道桐指,以往林貝兒月賣二千罐,但最近一個月竟然升至六千罐,本週一他已飛往韓國總公司簽新訂單,確保供應量充足。

獨家代理 毛利高


縱使生意額大大提升了,然而賣奶粉毛利低,每罐只得十至二十元,而 Ceci直接向德國入貨的 HiPP,毛利最多只有三十元。不過對於網站和樓上鋪來說,奶粉和嬰兒用品的關係可謂唇齒相依。「我都試過唔賣奶粉,但根本吸引唔到客買嬰兒用品。」據知,部分藥房賣貨予內地客,除了賺奶粉的利錢外,更會順手「劏」他們買藥,欠缺良心。
在 BABYSMILE內,除了奶粉外,也有各種各樣的嬰兒用品,為了提高毛利,早前 Ceci更獨家代理意大利嬰兒餐具品牌 mOmma,以及美國即棄嬰兒用品牌子 Neat Solution。兩者的毛利接近四成,「我唔使逼啲媽咪,不過嚟幫襯買奶粉嘅媽媽,點都會買埋其他嘢,所以最近兩類產品嘅營業額都齊齊上升。」拖着女兒 Zoie的 Ceci輕柔地說。


Ceci與從事金融的丈夫 Kelvin,住在元朗村屋,四年前她誕下女兒 Zoie後,不時上網搜羅嬰兒用品,遂萌起創立 BABYSMILE的念頭,本以為生意易做,但最後都要守三年才賺錢,「呢三年好辛苦,日日早出晚歸,只係見到個女幾眼。」


BABYSMILE選址租金較平的屯門工業區,平日人流不多,但每次開單都是大單,「上親嚟嘅人都係有目標去買,十分鐘就做得成生意,而且一買就幾千蚊。」 Ceci說。

開業成本
05/10


裝修:$250,000
租金:$40,000*
入貨:$200,000
器材:$150,000
總投資:$640,000
*一個月上期、兩個月按金

營業成本
12/12


營業額:$278,000
人工:$15,000*
租金:$10,000
入貨:$200,000
水電:$1,000
運 輸:$5,000
盈利:$47,000
*一個全職、兩個兼職,不包老闆 

撰文:楊慕珠
攝影:廖健昌

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()