男裝專門店 Cubic老闆娘藍穎詩自小跟媽媽在旺角女人街賣衫,學到利用街頭智慧做生意,與丈夫蔡銘賦(Patrick)拍住上,搶佔旺角男裝市場。

壹盤生意

MK夫婦賣男裝 密食當三番

2012年12月27日 ~~ 第1190期 香港《壹周刊》

三十多歲的藍穎詩(阿詩)○二年成立男裝品牌 Cubic,獲丈夫蔡銘賦( Patrick)「 瞓身」支持,婦唱夫隨,合力經營,現有七間分店。這盤生意,不但幫他們還了四百多萬負資產,還能住名城、揸靚車。成功的因素,有從小耳濡目染的街頭智慧,包括在生意最旺的地區,多開幾間分店,「霸得就霸」;另外,就是摸通做自家品牌的竅門,透過包廠掌控生產流程,再開鋪散貨。除新開未賺錢的荃灣店外,其餘每間鋪每月只賺約兩萬元,但六間加起來已有約十二萬落袋,跑贏不少行家。


店內三成收入來自鞋、背囊及帽等配飾,豹紋黑絨鞋售$399。

在旺角人流最旺的西洋菜街(行人專用區)附近, Cubic便有四間鋪,包括瓊華中心和對面街的 Chic之堡,街尾的潮流中心,以及朗豪坊,全都是在○二至○五年間開的。「香港後生男仔買衫都首選旺角,呢四個商場賣嘅嘢可以話係佢哋嘅潮流指標。」一身中性打扮的阿詩表示,公司的貨倉亦租在旺角女人街的商業大廈內,方便出入貨。「旺角塊餅咁大,就算四間鋪隔得咁近,都唔會自己打自己。」阿詩自信道。 

街頭智慧


這是她從媽媽身上學來的做生意竅門。「媽咪九十年代初已經喺女人街擺檔賣衫,當時女人街除咗做遊客生意,仲有好多香港人會去執平嘢。佢開第一檔時,一個月賺到三、四萬,但競爭大,貨品相似,生意難再有增長,所以佢就諗到開多幾檔。」阿詩指,女人街有三個街口,媽媽就在不同街口內租下三個檔口賣衫,每月收入增加至十萬元,更可供阿詩去澳洲的大學讀工商管理。「道理一樣,以前喺三個街口做三檔就會有三檔收入。講到爭生意,都只係同隔籬檔爭﹗」阿詩解釋。因此,她集中火力攻旺角區。「男仔來旺角,通常都會行勻呢四個商場,比較一輪,先做決定。每間鋪門面擺設嘅衣服都唔同,令客人既熟悉又有新意。而且,男仔行街懶得返轉頭,分店多亦方便佢哋。」阿詩指。


Cubic的裝修由 Patrick及阿詩弟弟阿樑包辦,阿詩指最少要開五間分店才夠散貨。


○五年開業的朗豪坊分店,是旺角四間分店中生意最好的,但當年開鋪後,曾因商場人流少而蝕足兩年。

包廠


Cubic的出品八成是自家設計,再於虎門承包的工廠生產。這是阿詩花了十年時間才定下來的模式。○二年,阿詩獲媽媽打本,在瓊華中心開設第一間 Cubic。「個名係個行家唔做俾我嘅,我見簡單易記就拿來用。」當時她學媽媽向批發商攞貨,但發現難以突圍。「喺女人街做生意,成條街賣嘅嘢差唔多,主要係鬥平。但商場唔同,行得商場就係想搵較個人或特別嘅款式。」阿詩表示,向批發商攞貨,不但會同其他店鋪「撞衫」,還要硬食一些不喜歡的款式,「變相將責貨風險俾咗我﹗」所以,她開始在服裝上加入自己創作,如要求轉吓顏色或配件。」阿詩指,批發商會多收取約一成五的服務費。
至○五年, Cubic大部分款式衣物都由阿詩設計。「我無讀過設計,只要周圍睇吓興 啲乜,睇多 啲雜誌,再搵師傅畫紙樣就得。唔使直接抄款,通常換咗布料、顏色,或將圓領變尖領,就變成一個新款。」為節省批發商的服務費,阿詩開始四出找廠做衫。「透過批發商將設計交俾廠做,隔咗一層,自己搵廠,成本可以慳一至兩成。例如從批發商攞件二百蚊嘅衫,我哋會賣四百蚊,直接搵廠做,成本只係一百八十,咁咪賺埋嗰二十蚊。」阿詩分析。

統一生產線


○九年之前, Cubic有九間鋪,兼賣男女裝等。為方便生產,她決定不賣女裝,「男裝款式較簡單,重視用料,生產上較易控制;而且近年男仔愈來愈貪靚,街上嘅男裝仍以 T恤牛仔褲為主,我希望走斯文休閒路線。」其間,她先後關了四間生意較差的分店,節省資源找工廠,試過同時用幾間廠,分布廣州、中山及江門。「在內地生產一定要自己去檢驗,但生產線分散,無咁多時間兼顧,試過遲交貨、做錯貨。有次訂咗批鮮紅色布,但布廠送咗棗紅色,加工廠就用批布做咗成批貨出來,咁就蝕咗﹗」阿詩嘆氣。
最後,她透過朋友介紹,在虎門包了一間十數人的細廠,派遣一名跟單員工長駐廠房。「包廠可將錯誤減到最少,做錯貨都可以免費改,最麻煩係內地成日停電,搞到遲出貨。」阿詩說。包廠雖方便管理,但每個月都要「硬食」二十萬貨,所以分店要夠多才可散貨。


阿詩媽媽以前在女人街開檔賣衫起家,現在檔位已由鄰檔檔主珍姐接手來做。上週五,阿詩去探珍姐,對方大讚她媽媽:「佢好叻㗎,一個人做幾檔又識變通。」


西裝褸$599
恤衫$299
牛仔褲$389
鞋$599
熟客 Cyrus全身均為 Cubic產品,他喜歡款式斯文簡約、剪裁貼身,用料亦較好,每個月出糧後都會來看新貨。

商場散貨


Cubic仍有兩成衣服是向太子的批發商取貨,於現有的衫款中加以修改後,再釘上 Cubic品牌。「得我哋兩公婆好難諗到咁多設計,喺度買貨,可以順便攞吓靈感。」阿詩說。

為節省開店成本,阿詩瞄準商場鋪。「地鋪租貴,仲要花錢花時間裝修,開一間鋪起碼要幾十萬,商場鋪唔使點裝修,最大支出係租金,俾完三按一上,擺少少貨,只要十幾萬,好快便開到鋪。」今年九月及十一月,阿詩分別於銅鑼灣地帶及荃灣悅來坊加開兩間分店。「近年地區商場開始旺,改變咗港人消費模式,好像沙田新城市廣場,吸走咗一班地區客。」阿詩說。商場鋪面積小, Cubic的分店沒有用人形公仔,只是用衣架展示產品。「除了慳地方,還容易轉款,鋪頭有咁多衫褲,就算一日轉三次 display都無問題。公仔一般較高大,咁身形較細粒嘅男仔見到就未必會入來。」現在,鋪頭每日都會轉一次擺出來的衣服。每間店只安排一名員工,阿詩傾向請新人,她解釋﹕「試過請喺大公司出來嘅,有 啲大公司會叫 sales唔好主動 sell客,但我哋呢啲細鋪頭,一定要主動銷客。」 

夫婦孖咇做生意


訪問時,總是阿詩在回答,丈夫 Patrick一直只是陪伴在側。二人如影隨形,無論巡鋪、看布料等,都在一起。第一次見阿詩,丈夫還沒到,她講起話沒什麼自信,老重複﹕「我講得唔好,都係等我老公來啦。」有 Patrick在旁,她即侃侃而談。二人自中學相戀,拍拖十八年,兩年前才結婚。 Patrick開過酒吧,做過保險,○九年阿詩媽媽患病,他便辭工幫阿詩打理生意,成為公司的模特兒兼設計師。大學主修會計的 Patrick話不多,他表示﹕「唔一定要係設計師先可以做自家品牌。 Cubic走大眾化路線,款式或顏色太特別,一般客人反而接受唔到,不如用自己一個普通用家嘅眼光去改款同配搭,仲貼近市場。」
為取得設計靈感,二人經常一起逛街,看時裝雜誌,或到日本、韓國旅行兼取經。「見到件衫靚就會買返來,睇吓可以點加入自己創作。喺雜誌見到靚衫,會撕下來俾廠家睇吓點做。」 Patrick補充。他們亦會去深水 埗布行發掘新布料,「男裝款式改變不大,唯有喺不同布料嘅配搭及撞色方面下功夫。」
現在,夫婦倆做任何決定都會問對方意見,阿詩媽媽去年因病去世後, Patrick便成為她的倚靠,她挨着丈夫甜笑道﹕「全靠媽媽我先有今日,未來我希望在全港各區都有 Cubic分店,唔會辜負佢教我嘅所有嘢。」

開業資料
10/2002


工具:$20,000
裝修:$30,000
租金:$96,000*
雜項:$15,000
總投資:$161,000

*三個月按金,一個月上期

營業資料
11/2012


營業額:$120,000
人工:$18,000△
入貨:$42,000
租金:$40,000
水電:$800
雜項:$1,000
盈利:$18,200

△一全職,一兼職 

撰文:黃秋娥
攝影:林志謙

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()