Sammy 21歲 城市大學中國企業管理 Yr.3
Sammy不時要更新區議員辦事處外告示版,讓市民知道最新的資訊和議員活動。

U撈

城大妹 做區議員助理 盡閱社會百態

2012年12月26日 ~~ 第1092期 交易通.搵車快線

每位大專生找兼職除了賺取零用外,亦希望增加社會閱歷,有助將來工作。就讀城市大學中國企業管理系的 Sammy,在 11年開始兼職區議員助理,令沉悶的學習生活增添了不少色彩,盡閱社會百態之餘,同時學懂用心助人及獨立處事,對畢業後找工作,十分受用。

「唔知有咩幫到你,想搵鄺議員?不如同我講吓有咩事,我幫你做個紀錄先,之後議員幫你會更有效率。」 Sammy身為元朗朗屏區鄺俊宇議員的助理,其中一項工作,就是紀錄市民的訴求,並將事件完整紀錄在案。
議員助理可以說是議員的把關人,「每日都會有市民求助,包括屋企滲水、搵工問題及家庭糾紛等,議員冇可能每一個市民都親自接見,而我 哋 嘅主要工作係將每日求助 嘅市民作好分流,方便議員再做適當 嘅安排,咁先有工作效率。」
90後的 Sammy原本對政治冷感,但入大學後卻有新的看法,「本來我對時局冇咩興趣,覺得政治 嚟 嚟去去都係咁,上年成班同學捧 咗我上國事學會 嘅莊,入到去開始留意多 咗時事,𠵱家我覺得每個人都應該表達自己 嘅訴求,絕對唔係抱住差我一個唔多 嘅心態,好似 嚟緊 嘅 1月 1日元旦遊行,我都會參加,出一分力。」

工作勿先入為主


Sammy的主要工作是行政和財務管理,時常要處理一大堆文件。

議員助理可說是看盡社會百態,增加 Sammy不少見識,「上年有日見到屋企樓下有海報話請區議員助理,覺得可以試吓,呢份工令我遇到各式各樣 嘅人,好似低學歷或者專業人士,斯文、橫蠻又有;男女老幼都有可能 嚟求助。有時我都覺有 啲可能係無理取鬧,好似市民想買樓或離婚,我 哋可以提供律師 嘅名單畀佢 哋參考,但唔可以推薦某一位律師,試過有市民發爛渣,點都要我 哋推薦一個,結果要用好多時間 嚟解釋先安撫到佢。不過我 哋唔可以先入為主,每個人都公平對待,唔係市民會對我 哋失去信心。」
Sammy坦言工作需要有投入感,「議員教我哋盡力令每位憂心入 嚟 嘅市民,都可以安心咁行返出去,無論大小事都應該用心咁去做,最常見係 啲公公婆婆講 嘢有好多鄉音或者方言,你要有耐性咁去聽去估,咁先溝通到,幫到佢 哋,如果冇心做會令到自己好躁,對件事一啲幫助都冇。」
雖然區議員是市民求助的重要途徑,但每件事都要重重驗證,「我通常會接到市民對 邨內 嘅投訴,好似外牆滲水咁,聽完市民有關訴求後,我 哋會設法求證,要搵房屋署確認番有冇滲水呢件事,如果唔係就會俾人濫用 咗公眾 嘅資源。」 

工作上, Sammy亦遇過不少難忘事,「有個婆婆 嘅老公 啱 啱過 咗身,而佢 哋 啲仔女 喺大陸想快 啲申請落 嚟香港照顧婆婆,但入境處拖 咗半年都未發到死亡證,婆婆 嚟求助,我就幫手聯絡入境處職員, 3個星期後終於搞掂 咗,之後 喺街上見番婆婆,佢竟然行埋 嚟多謝我,令我知道呢份工真係幫到人,好有成功感。」

負責不定期活動


做兼職最重要是時間分配,尤其關乎市民利益時,「我會預早 1個月通知邊日返得工,大約一星期返 2至 3日,而我會負責多 啲唔需要日日出席 嘅工作,好似舉辦不定期活動、做財務表等;市民個案方面,議員都會分配冇咁緊急同困難 嘅畀我,始終以最有效率幫到市民為先。」議員助理時薪$35, Sammy每月可賺取約$2,500的零用。
出年便畢業的 Sammy,對將來已有打算,「畢業之後我諗會 喺 advertising、 marketing方面發展,話晒都係讀商科,想試吓先。𠵱家份工令我得到好多工作經驗,增加自己 嘅決斷力,可以獨立處理事件,好似要處理上司下屬間 嘅關係,而且有時要做統籌分配工作,絕對冇得推畀人,呢 啲都對我之後搵工好有幫助。」


11年舉行的元朗同心護苗嘉年華, Sammy便擔當義工,與鄺俊宇一起擔任活動司儀,令鄺對她有良好印象,最終聘用了她。


Sammy(右二)修讀的中國企業管理,常到內地考察,圖為她參加了香港品牌內銷協會實習,考察內地公司的營運模式。

鄺俊宇區議員




最初 Sammy面對市民比較公事公辦,可能同佢讀商科有關,不過行政同管理做得幾好。其實做議員助理人情味好緊要,佢慢慢改善緊,𠵱家睇得出佢有同理心,同市民溝通都順利 咗。 

兼職助理好少有


兼職區議員助理並不常見, Sammy成功獲聘,全因她表現出虛心學習的態度,鄺俊宇說︰「區議員助理主流都係請全職,但我會視乎番面試時 嘅表現再決定,好多人面試時都會講自己叻 嘅地方, Sammy反而講自己 嘅不足之處,我覺得佢係個肯學肯做 嘅人。 喺我未決定請佢 嗰陣,佢主動 嚟做義工,幫手做一個活動司儀,令我覺得佢唔怕蝕底,最終決定請佢。」如果想做兼職區議員助理,可留意各區議員辦事處貼出的請人告示。 

撰文:曾志恒
攝影:彭自維
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()