close


Phoebe(左)與 Stephen一同在廢車場將倉狗帶上車運走,接受絕育手術,狗籠後狗群緊緊跟着送別。

壹些事壹些情

絕育敢死隊

2012年12月20日 ~~ 第1189期 香港《壹周刊》

一個下着細雨、微寒的早晨, Phoebe、 Jessie和 Stephen駕着殘舊的麵包車,帶着狗籠、狗糧和簡單的醫療用具,到元朗偏僻的回收場探望
他們的動物朋友。「十幾歲時,屋企樓下有個地盤有好多狗,我去餵佢哋,點知餵餵吓愈來愈多狗,所以我自己搵愛護動物協會流動絕育車,同啲狗絕育;我又識一個元朗嘅倉主,幫佢啲狗做完,就一路掃附近啲倉,舊年再發展到同 Jessie、 Stephen成立『動物朋友』。」廿多歲的 Phoebe說。
他們自稱動物朋友,其實是滿身油污,沒人愛也沒人理的倉狗忠實朋友。


這回收場的八隻狗都接受了絕育手術,看來像兇巴巴的流浪狗,實際上溫馴怕人。

每逢週六、日,各有工作的三人都風雨不改,趁工餘時間出車主動「巡倉」,經主人同意後接走有需要的狗,提供免費絕育,再送回主人身邊。「其實我哋到而家已經做咗四百隻,名單上排緊隊嘅都有過百隻,怕做唔切所以個個星期都出動,今日都算好,夏天真係好熱!」 Jessie口中噴着霧氣說。 

瞓身捉狗
無功而還




Jessie爬入鐵籠想捉走唐狗女, Phoebe在一旁打開自家狗籠準備。


兩女合力將狗女放進狗籠準備帶走。


狗主忽然改變主意放走狗女,拒絕讓兩女帶走。


兩女為此大感奇怪,擔心下次到訪時狗女已生下一群狗仔。

污糟狗朋友


經過多條蜿蜒小路,麵包車停在一個回收場外,門前站着七隻大唐狗,牠們腳踏微濕的油污地,排成一線遠遠地凝視門外的人。其中一隻本為白色,但已被污水洗刷成黃色的大狗率先叫吠,更衝向我們,身旁的 Phoebe卻已迎了上去將牠擁入懷中,肉緊地說:「 Mimi!你點呀?肥咗喎!」其他狗亦搖着尾巴簇擁着, Jessie亦隨即加入熱鬧的歡迎儀式。

絕育保平安


「佢哋做晒絕育,啲『男仔』就唔會再通山走打交爭女,無咁嘈無咁惡,對附近的滋擾會少好多;女嘅唔使不停生仔,就唔會再有咁多狗走來走去,少啲人投訴,唔使俾漁記(漁護署)捉。」獸醫顧問 Stephen在一旁解釋,在兩女情緒激動的時候,他有着獸醫的冷靜,為狗隻檢查身體;需要擔擔抬抬的時候,則有男子漢的手瓜:「搬狗上車落車需要男仔幫手,但同倉主傾叫佢俾啲狗我哋做絕育,絕對係女仔方便好多,通常佢哋兩個女仔去傾掂咗,我先會去檢查隻狗係咪可以做手術,再帶返去診所幫佢做。」
果然,同日中午 Phoebe隻身走進陌生車場,向素未謀面的車場老闆提出要「閹你啲狗」,更要即日車走,「一輪嘴」講完絕育的好處、手術及運送安排,老闆停了半秒就說:「好呀!你想帶邊幾隻走?」隨即便幫忙捉狗,這類主人原來不少。
「啲狗其實好怕人,得把聲,有嘢食就會過來,我哋捉狗無受過訓練,都無咩點俾佢哋咬到。」 Stephen仍然一派冷靜口吻,一邊搬着狗籠上車,兩、三個狗籠已塞滿麵包車。


接走狗隻後,會帶牠們到獸醫診所絕育,每次手術約一千元。


每次探訪他們都會帶備簡單醫療用具,檢查狗隻健康狀況。

怕出名


麵包車旁, Jessie一邊倒掉一泡大得驚人的狗尿,一邊如數家珍:「我哋架車呀、狗籠呀其他雜費都係自己俾,我哋太細無人識,得個 Facebook戶口,又好少搞籌款,無大 funding,每次絕育要成千蚊,真係僅僅夠。」
那為何不多作宣傳,吸引更多捐款?「太多人搵我哋真係做唔切,其實好掙扎……想幫嘅好多,但係我哋得三個人,我哋主動去巡倉去傾,有啲狗主真係俾唔起錢,所以先會絕育同運送都盡量免費……我哋基本上只做倉狗,唔會做屋企嘅寵物狗,咁先可以對捐款人負責。」

責任


不論狗朋友有多大多髒, Phoebe還是喜歡喊牠們「傻豬」,身旁的狗主亦受感染,頻頻讚倉狗夠「黐家」又乖仔。

願意貼錢做好事,有時卻會熱臉碰上冷屁股。 Jessie無奈道:「有啲人會兇我哋,明明自己可以帶隻狗去絕育,都同我哋講『你哋唔嚟我就由得隻狗自生自滅,我丟佢出街』,但我哋係好清晰,呢個唔係我哋責任,我哋一定會仔細篩選 case先去做。」
這天他們接到電話再到另一個回收場,為一隻生病的黑色唐狗檢查身體, Stephen替牠檢查開藥後,建議可帶走關在同一鐵籠內的唐狗女絕育,狗主亦同意。但兩女將狗女放入籠後,狗主又改變主意,硬將狗女放回鐵籠,要求他們替後山的狗先絕育,於是 Stephen帶着狗籠跟上去,走過山墳,甚至見到三隻小黑羊,就是沒有狗。
兩女不肯放棄,又費盡唇舌落力游說狗主交出唐狗女,在舊雪櫃、破電視和鐵油桶之間來回穿梭,狗女抱起又放低,狗主仍只一句「唔得」便拒絕。「佢呢度幾隻狗都係我哋幫佢做(絕育),我真係唔知點解!」 Phoebe皺着眉:「下次再嚟呢兩隻實會生一竇出嚟!」
惟獨是 Stephen依然冷靜:「我哋慣㗎啦,做得幾多得幾多啦。」然後收拾行裝,又向下一個回收場出發。 

撰文:陳凱敏
攝影:黃雲慶

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()